- 621 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kelimelerin Dalgıcı
Bunun ne olduğunu biliyor musun,kelimeleri hayata geçirmekten çok daha öte bir şey bu kelimeler insandır,yaşamdır,su gibidir kelimeler,nehir gibidir,küçücük birikimlerle kocaman okyanuslara yolculuk yapmak gibidir en güzeliyse bu yolculuğu seyredebilmektir. Bir harfin kelimeye,kelimelerin cümlelere dönüşmesi,gökyüzünde ki bir yağmur tanesinin yeryüzüne ulaşması ve Ummanlara bağlanmasıdır. Denizlerin derinliklerine gidenlere dalgıç,kelimelerin derinliklerine inenlereyse yazar,şair denir,her yazar veya şair aslında bir dalgıçtır. Hayatta yapılabilecek en güzel şey,en iyi şey dalgıçlıktır.
Düşüncelerin sonsuzluğuna yolculuklar yaparsın,her bir düşüncen boşlukları doldurmaya uğraşır durur,aslında kafamızın içinde bizi rahat bırakmayan şeyler düşüncelerimiz değildir,boşluklardır. O boşluklar beynimize saplanmış kıymık parçacıkları gibidir.Kelimeler,sözler ise o kıymık parçalarını çıkarmak için uğraşan cımbızlardır.
Kendine ait bir yeraltının tavanını bile kokusuyla seni kendine doğru çeken sayfalarında akabileceğin muhteşem kitaplarla doldurabilirsin.orası senin kendini bütün kötülüklerden soyutladığın yerdir,bütün kelimeleri,sözcükleri yıllarıyla kıvamına oturmuş bir şarap tadında ki lezzetini ısmarlarsın damağına.Sayamayacağın kadar çok yerli ve yabancı bütün yazarları sanki raflara istiflemişsin ve onlara kendi cümlelerini haykırırsın,fikirlerini söylersin. Orası senin en değerli kalen,en güzel bahçen oluverir. Zihninde ki bütün zararlı otlardan ve düşmanlardan korunabilirsin,Kitap ağaçlarında ki,sözcük çiçeklerinin arasında kendi cümle meyvelerini yetiştirirsin.Kendi kelimelerinle yazdığın şeyler senin kendine uyguladığın bir terapidir.