- 11564 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Yağmur Kız
Her şey bir misafirlikte başlar !
Eğlenceli bir gün ve akşamından sonra yorgun düşen bedenini dinlenmeye çekmeliydi Yağmur kız. Gecenin siyah pijamasını giyinip uzun saçlarının altına alır boyundan büyük yastığı . Kalabalığın sesini duymaz , açlığının süt kokan nefesini hissetmez artık , dalar bir rüyanın pembe gözlerine. Ellerinde vazgeçemediği bezbebeğin uyanıklığı ve kuzenleri ile geçirdiği zamanın bıraktığı tebessümlü yüzü süsler dudaklarını . Bıyıkaltı gülüşler yavaş yavaş parmak emziğe bırakır kendini :)
Keşke bitmeseydi dediği anların noktasını koymalı , yeni bir başlangıcın adımlarına hazırlamalıydı ayaklarını.
O küçüklüğünü dinlendirirken içerde hayat devam ediyordu tüm hızıyla .Kalabalık vardı ; teyzeler, kuzenler masa da meyve , tatlı ,kuruyemiş derken müziğin ritmi düşer geceye. Çıplaklığı örtünmeyen gerçekler süslüyordu her yeri . Kimi kahkahalarına yıldızlar takarken kimi de içindeki yalnızlığına yoldaş arıyordu . Aynı ailenin içinde ayrı ayrı düşler büyütülmüş ve çoğaltılmıştı , şans mı ceza mı bilinmez . . .
Derken ; Yağmur kızın ağlamaklı sesi duyulur salondan ,o mahmur hali ile koşup annesinin kucağına yerleşir bebek misali .Gözleri yaş dudakları büzülmüş bir halde okşamaya başlar annesinin omuzunu . Bir yandan da şımarıklığın mızmız hali dokunur diline , sakız misali geveler her sözü . Abileri ile erkek gibi yetişen kız gitmiş yerine bambaşka biri gelmiş sanki. Bir şeyler korkutmuş ve sinirlendirmiş bizim kızı o kadar belli ki .
anne sorar ;
ne oldu kızım sana !
yeşil bakışlarını annesinin gözlerine dikerek hadi evimize gidelim der , ıslak sesinin arkasına sakladığı ne varsa bırakır o anda .
hadi evimize gidelim anne burada sabah olmuyor , o kadar uyudum hala dışarısı karanlık diyip yoklar nabızları . Hem ben babamı istiyorum ona anlatacaklarım var diyerek ağlamaya başlar
Alışamadığı yatak kabusu olmuş adeta , yüzünün gülen hali düşmüş yerini tanınmayan bir bakış almıştı. O kadar tatlı o kadar şirindi ki dayanamadık hep beraber uçuştuk üzerine.Biri ayaklarından gıdıklıyor diğeri koltuk altından derken çocuk neye uğradığı şaşırır. İçine düşen o gitme sevdası birden eğlenceye bırakır yerini. Yavaş yavaş uyanır uykusundan .O saatten sonra maskotumuz olur , kemençe tulum sesi ile horon oynarken Hadise’nin şarkısı ile şarkıcı kesilir başımıza.
O kadar güçlü bir hafızaya sahip ki , aylar önce söylediğim bir söz geceye damgasını vurur .
O kuzenleri ile oyun oynarken oyuncaktan dolayı kırılmışlar birbirlerine ve üçü ayrı ayrı odalara çekilmişlerdi. Farkedip yanlarına gittiğimde küstüklerini söylediler bana . Ben de küs olmanın ne kadar kötü ve yanlış bir şey olduğunu anlattım. Bir kaç örnekle gözlerine pembe gülüşler bıraktım . O gün bugündür nereye gidersek gidelim bu sözlerimi hatırlatıyor ve arkadaşları ile paylaştığını söyleyerek beni utandırıyordu küçük kız.
Bilmeden biz büyüklere tokat atıyordu sanırım. Hangimizin hayatında yok ki küslük , kırgınlık . Yüzümün aynası düşüyor , parmak kadar çocuktan topluyorum kendimi resmen.
Bazen gururumuza yenilip ,bu yanlış davranışın üstünü örttüğümüz günler aklıma geliyor , zararın neresinden dönersek dönelim kârdır öyle değil mi ?
Neyse ;
Bu kızın isim annesi ben , gerçek annesi de ablam olur :)
kendileri beş yaşında delikanlı bir laz kızıdır .
Küslük ile ilgili bir kaç sözle sizi kendinize bırakıyorum dostlar...
İki kişi, birbirine dargın olarak ölürse, Cehennemi görmeden Cennete giremez. Cennete girseler de birbiriyle karşılaşamazlar. [İbni Hibban]
Birbirine dargın iki kimseden, hangisi önce selam verirse, günahları affolur. Verilen selamı öteki almazsa, bu selamı melekler alır. Selam almayan kimseye de şeytan, sevinerek iltifatta bulunur.) [İbni Ebi Şeybe]
02/01/2012
17;30
eMİNE
YORUMLAR
Çok güzel, anlamlı, pek çok hisse çıkarılacak bir yazı kalema almışsınız. Pek beğenerek okudum. Keşke hayattaki tüm küsmeler çocuk küsmelerinin saflığı ve masumluğu gibi olsa. Yirmibeş yıl aynı yastığa baş koyduğunuz birine bir küsüyorsunuz, küsüş o küsüş...
Selam ve saygılarımla.
birinin kalbini kırmaktan çok korkarım küsmeği bilmem öbür tarafa kul hakkıyla gitmekten korkarım onun için herkezle çok fazla helalleşirim bazen bir söz söylediğide sonraında düşünürüm acaba yanlış anladımı acaba üzdümmü hemen arar sorarım ve hlallik alırım
küçük kıza gelinse bedenler küçükken kalpler büyük oluyor bedenler büyüdükçe kalp küçülüyor yada büyük kalbin içine fesatlik kin öfke hırs giriyor kalbin sevenlik alanını küçültüyor yazınız çk güzeldi tebrikler
eMİNeYZAMAN
tşk ...
iki oğlum oldu çok şükür çok memnunum birde senin gibi dolu yürekli bir kızımın olmasını çok isterdim.....allaha emanet ol can....sayfanda güller açmış yağmur bereketi var sevgiler
eMİNeYZAMAN
gönül istedikten sonra aynı kanı taşımasa bile kendine can kılabiliyor
dua ile kal abicim...sefalar getirdin...
Allah korusun...
Küs kalmak yüktür yüreğe zaten...
Mevlam küsdtürmesin ne hayata, ne kuluna Emine...
Beğenerek okudum yazını, sevgiler...
eMİNeYZAMAN
sevgi ile
hayatta küs tutamam
en uzun küs kalışım
ıslak parmağımın kuruması kadar uzundur Eminem(:
bazen kötü duruyor ama gerçek bu
birde döner suçsuzda olsam gönül almaya kalkışmam mı
gelde çık bu işin içinden...
bu kötü kalbimi sevmeliyim belki
ya yıllar sürseydi küslüğüm...
Denilmiştir ki dostundan temiz olanı al
bulanık olanı terket
Zira ömür bulanıklıktan dolayı dosttan alınmayı gerektirmeyecek kadar kısadır.
Arkadaşın ister yalancı, ister doğru olsun senden özür dilediği zaman, onun özrünü derhal kabul et.
çünkü hz. Peygamber sa şöyle buyurmuştur
kim arkadaşı kendisinden özür dilediği halde onun özrünü kabul etmezse sultapın yardımcılarının alışveriş yapanlardan zulmen aldıkları vergiden yüklendikleri günah gibi günah yüklenmiş olur.
mümin çabuk kızar çabuk razı olup barışır.
biraz açarak paylaşmak istedim...
canımsın harika olmuş.sevgimle
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 1/2/2012 10:52:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
eMİNeYZAMAN
rabbim kimseyi sınamasın bu şekilde ...sevgimler :)
Kalbimiz nasıl da aynı duygu için çarpmış EMİNEM...
Şahane idi, gerçeğin öyküsü.
Hayatın tam içinden olunca böyle tadına doyulmuyor doğrusu.
Öperim o küçüğün gözlerinden ve teyzesinin nanaklarından...
eMİNeYZAMAN
Yazı böyle yazılıyor işte. Çevremizdeki güncellerden derleyip toparlamak misali......
Güzel yazıydı. Saygılarımla
eMİNeYZAMAN
eMİNeYZAMAN
Emine çok güzel iş çıkarmışsın.. tasavvuf yanın da varmış bu çok güzel.)
o minik kızın melek yüzünden hayat boyu gülücükler eksik olmasın....
ha bir de
dargınlıklar şeytanın işine yarar... kimse istemez şeytan ile dost olmayı değil mi.. o halde küs olanlar barışsın zaman kaybetmeden..
sevgilerimle güzel düşünen güzel yazan kalem..
eMİNeYZAMAN
hep var olunuz sayfamda... dua ile :)