Yaşama İlkelerimizi Gözden Geçirelim!
2012 Yılının şu ilk günlerinde davranışlarımızı alışkanlıklarımızı bir kez daha gözden geçirmeye ne dersiniz. Bu amaçla aydınlığa ve çağdaşlığa yönelmiş insanların fikirlerinden süzülmüş bazı güzel sözlere gelin birlikte kulak verelim.
Ali TÜRER (Öğretim Görevlisi)
•Sevilmek istiyorsanız önce sevmeyi öğrenmelisiniz. Sevilmek ve sevmek en üstün duygulardır.
•Hatasız kul olmaz, kendi kusurlarınızı kabul ettiğiniz gibi, karşınızdakilerin kusurlarını da hoş görmelisiniz!
•Başkalarının haklarına tecavüz etmemek, adil olmakla olanaklıdır.
•Adaletsizlik insanları kötülüğe yöneltir. Kararlarınızda adil olmaya özen gösteriniz.
•Akıllı insanların söyledikleriyle yaptıkları birbirine uyar.
•Aklını kullanmasını bilenlerden korkmayınız. Akıl yaşta değil baştadır.
•İnsanın sermayesi parası değil, bilgisidir. Yaşamınız boyunca öğrenmeye çalışınız.
•Gençler, geleceğimizi size emanet ediyoruz. Bu emanete sahip çıkma sorumluluğuyla kendinizi her yönden yetiştirin.
•Küçük insanlarla büyük işler yapılmaz.
•Tembel insanlar yalnız düşleriyle yetinirler.
•İlkeli insanlara değer verin.
•Çalışan insanın günleri belki kısa geçer, ama ömrü uzar. Siz de çalışma temponuzu yükseltin.
•İşin küçüğü ya da büyüğü yoktur.
•Kaderden şikayet edeceğinize daha çok çalışınız.
•Başkalarına hükmetmeye yönelenler, önce kendilerine hükmetmeyi öğrenmelidirler.
• Sabırlı ve sebatlı olun.
•Sorunları çözmek için en etkili yol başkalarının fikrini almaktır.
•Kendi görüşlerinizi danıştığınız kişinin görüşleriyle birleştirerek doğru yolu bulunuz.
•Erdemli insan, görevini bilen ve yapan insandır. Siz de erdemli birer birey olun.
•Ahlaklı insan hilekâr olmaz.
•Eğitime, destek verin, kendinizi yenileyin.
•Kendinize hedef seçiniz. Hedefsiz yaşam kadere teslim olmaktır.
•Yaptığınız işi sevmeyi öğrenin. İşini sevmek mutluluğun mayasıdır ve insanı mutlu kılan kendi kararlılığıdır.
•Sahip olduğunuz güzelliklerin kıymetini bilin. Ruh güzelliği fiziki güzellikten daha üstündür.
•Ulusları yüceltenler politikacılar değil, öğretmenlerdir. Öğretmenlerine kulak veriniz.
•Bir ülkenin büyüklüğü ve gücü, toprak ve nüfus büyüklüğü ile değil, o ülkede yaşayan insanların kültür düzeyi ile orantılıdır.
•Söz ok gibidir, ağızdan çıktıktan sonra geri dönmez. Sözlerinizle insanların onurunu kırmayın.
•Özgürlüğün gerçek anlamı sorumluluktur. Davranışlarınızı sorumluluk duygularınızla sınırlayın.
•Toplumsal zafer cehaleti yenmekle kazanılır. Çevrenizdeki cahil insanları uyarın.
•Zamanı boşuna harcamak en pahalı harcamadır. Zamanınızı her alanda daha iyi değerlendirmeye çalışın.
•Mutluluğu başkalarıyla paylaşmak istiyorsanız hoşgörülü olun ve yaşama olan bağlılığınızı kesmeyin.