- 805 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sinerji budur işte!
İlk kez uzun yıllar önce duyduğum bir sözcük idi "sinerji."
Dilimize Fransızcadan giren ve önce "görevdeşlik",şimdilerde de "görevdaşlık" olarak Türkçeye çevrilen ama galiba tutmadığı için de orijinal hâlini kullanmaya devam ediyoruz.
Bu "kavramla" ilgili en anlamlı açıklamaların S.Covey’in " Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı" adlı kitabında 6.Alışkanlık olarak ,"Sinerji Yarat" dediği bölümde olduğunu gördüm.
Şöyle diyordu yazar:
Sinerji,üçüncü yoldur,senin yolun,benim yolum değil,ikimizin birinin tek başına bulacağından daha iyi bir yol.1+1 =3,11,111... ya da daha fazla etmesi türünden bir iş birliğidir.Sinerjik bir takım,birbirinin açıklarını tamamlayan takımdır da!Birilerinin güçlü yanının,bazılarının zayıf yanlarını örtmesi gibi...
......................
Bu Çinliler,oldum olası ilgimi çekmiştir.
Dilimizde,"tehlike" anlamında kullanılan "risk" kavramının,Çincede bu anlamı yanında,bir de "fırsat" anlamına geldiğini öğrencinince bayağı merağım artmıştı.
Bugün forumun logosunda yer alan ve "Eğer bir atınız,bir arabanız varsa üç şeye sahipsiniz demektir:Bir at,bir araba ve bir at arabası ."biçimindeki Çin atasözü de aklıma,1+1’in bazen 2’den fazla ve en az 3 ettiğini anlatır gibiydi.
Demek ki sadece "matematik"teki "işlem bilgisi" olarak değil,sosyal/kültürel boyutlarda da 1+1 en az 3 edebiliyormuş!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.