- 829 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aile Rızası
Mehmet 18 yaşında, uzun boylu, uzun saçlı bir gençti. Babası Mehmet’in saçlarına hep kızar ve her zaman kestirmesi için ısrar ederdi. Bir Cumartesi günü Babasıyla beraber işe gittiler, Babasının işi öğlen bitiyordu ve iş çıkışı Kuaföre gitti Babası, mecburen Mehmet’e onunla gitmek zorunda kaldı. Baba saç kesimini yaptırdı ve Mehmet’e dönerek…
-Hasan bey (Kuaför) Mehmet’inde saçını kesin, şöyle bir adama benzetin onu, Dedi.
Kuaför ’de, Hasan Bey ve çırakları vardı, Mehmet onların yanında bir şey diyemedi. Oturdu mecburen koltuğa… Kuaför çıkışında eve gittiler. Annesi Mehmet’i görünce şaşırdı, fakat bir şey diyemedi, Mehmet üzülür diye. Mehmet hiç konuşmadan odasına gitti ve odadan hiç çıkmadı. Akşam yemeği için Annesi çağırmaya gitti, fakat o ‘’aç olmadığını’’ söyledi. Anne içinden ‘’acaba öğle yemeğini çok mu yedi’’ dedi ve Babaya sordu, O’da ‘’yok, bir de ben çağırayım’’ dedi. Bu sefer Mehmet’in yanına Babası geldi. Mehmet yine aynı cevabı verdi, ‘’gerçekten aç değilim’’ dedi. Baba ‘’Mehmet yoksa sen saçını kestirdim diye bana kızdın mı? ‘’ dedi. Mehmet ‘’ yok, yok Baba sadece aç değilim’’ dedi. Baba ‘’ Tamam yine de gel, sofrada bizimle bulun, sonra Muhammed (küçük kardeşi) seni örnek alıyor, oda gelmez’’ dedi. Mehmet başını sallardı ‘’tamam’’ dercesine…
Sonra aradan 4 ay geçti, Mehmet ÖSS sınavına girdi; sonuçlar geldi, Mehmet heyecanlı heyecanlı hemen sonuçlara baktı, fakat sonuçlar çok kötüydü. Mehmet çok üzüldü, parka gitti ve banka oturdu, düşündü, düşündü, Acaba ne yapmalıydı. Sonra aklına Amerika’da çalışan kuzeni geldi. Ona sormak için hemen eve gitti ve ona mail attı. Ardında Kuzeni de şöyle bir cevap yazdı, ‘’Burada iş sıkıntısı yok gelmek istersen gelebilirsin yani sana bırakıyorum, benim için hiçbir sorun olmaz’’ dedi. Kuzeninden de bu maili attıktan sonra kararını verdi artık Mehmet, gidecekti.
Akşam olunca yemek sonrası bunu Ailesine açtı. Baba ve Annesi bir şey diyemedi ikisi de adeta donmuştu. İlk önce Annesi itiraz etti. Sonra Babası gülümseyerek ‘’Akşam, akşam şaka mı, yapıyorsun’’ dedi. Mehmet ‘’yok ben gayet ciddiyim’’ dedi. Baba bu sefer kızgın yüz ifadesiyle ‘’o zaman baştan ve ayrıntılı anlat, şu meseleyi’’ dedi. Mehmet anlattı durumu. Anne ve Babası ‘’olmaz öyle şey’’ dese de O kararlıydı.
Aradan 3 gün geçti Mehmet tekrar açtı bu konuyu Anne ve Babasına ‘’biz kapatmadık mı o konuyu’’ dediler. Mehmet ‘’ Baba, Anne ben kararlıyım, gerçekten de gitmek istiyorum, niçin olduğunu tekrar şöyleyim, ben meslek lisesi mezunu olduğum için burada iş bulmam sıkıntı olmaz fakat askeri ücretle çalışırım, 1 sene daha hazırlanıp üniversiteye gitmeye çalışsam diyeceğim, oda imkânsız gibi bir şey, ee başka aklınıza gelen birşey var mı sizin’’ der. Anne konuya girer ‘’ Oğlum Allah bir kapı açar sen merak etme’’ dedi. Mehmet ‘’Tabi Annem ama işte’’ dedi. Baba ‘’oğlum bunu tekrar düşünelim’’ dedi. Mehmet ‘’Tamam o zaman’’ dedi ve odasına gitti. Annesi ve Babası aralarında konuştu. Anne ‘’Bey ne diyor bu oğlan’’ dedi. Babası ‘’Kafası karışmış herhalde hanım ben onunla tekrar konuşurum’’ dedi. Baba ardından Mehmetle konuşmak için odasına gitti. Bakar ki o gerçekten ciddi, ‘’Tamam, birde Hasan’la (Amerika’daki Kuzeni) konuşalım’’ dedi. Sabah olunca Hasan’a telefon açtı, Hasan da ‘’Enişte benim için fark etmez siz nasıl uygun görürseniz öyle olsun burada iş sıkıntısı yok, gelirse rahat iş bulur, Onun bildiğim kadarıyla biraz İngilizcesi de var, o yüzden sıkıntı çekmez’’ dedi. Baba ‘’Tamam o zaman biz tekrar konuşalım’’ dedi.
Aradan 2 ay geçti ve Mehmet Amerika’ya gitmek için bavullarını hazırlamaya başladı bile, Anne ve Baba hala şaşkındı, nasıl geliştiğini ve nasıl olduğunu anlamadılar. Mehmet’in artık uçak kalkış günü gelmişti, havaalanına gittiler ve Mehmet’i uçağa binmek üzere uğuradılar. Mehmet, Amerika havaalanına geldi. Gişede bir problem çıktı, İngilizcesi de yetersiz geldi. Mehmet ne yapacağını bilemezken birde baktı ki kuzeni kapıda onu beklemekte, hemen onu çağırdı ve sorunu çözdüler. Ve ardından eve gittiler. Aradan 1 hafta geçti ve Mehmet için iş aramaya başladılar. Ama nedense hiçbir iş bulamadılar. 2. Gün tekrar aramaya koyuldular fakat yine aynı 2 iş yeri Mehmet’in telefon numarasını aldı. Mehmetler onların aramasını bekliyorlardı fakat 3 gün geçti yine aramadılar. Bu arada hep iş aradılar, sonunda bir iş buldular fakat o işte çok uzaktı, 3 gün yol süresine dayanamadı Mehmet ve bıraktı işini. Bu arada hemen hemen her gün ailesiyle konuşuyordu. O akşam yine arar Babası. Mehmet, Babasına anlatır durumu, Babası da ‘’o zaman geri dön oğlum iş bulamıyorsan ne yapacaksın orada, bak Annen, Dayınla konuşmuş, oda benim yanıma gelsin, benim de işlerimi takıp etmesi için bir eleman arıyordum demiş, işte oraya girersin.’’ Dedi. Mehmet yine düşünceye başladı ve 2 gün sonra Türkiye’ye geri dönmek için bilet alıdı. Son gün kuzeniyle sohbet ettiler, Kuzeni ‘’ Valla Mehmet nasıl oldu anlamadım, normalde çok rahat iş bulman gerekiyordu ama niye böyle oldu gerçekten anlamadım’’ dedi. Mehmet ’’Galiba ben anlıdım’’ dedi ve sustu...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.