- 982 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞÇA KAL 2011
HOŞÇA KAL 2011
Bir yılı daha geride bırakıyoruz. Yaşadığımız gezegende her geçen yılı, bir sonraki yıl arar olduk. Gelişen teknolojiyle birlikte insan olmanın verdiği yüce değerlerden gittikçe uzaklaşıyoruz. İnsanoğlu yüzyıllardır savaşsız ,sömürüsüz barış içinde bir dünya istemiyle haykırdı. Ve hala haykırmaya devam ediyor. Gerek dünyamızda, gerek ülkemizde,acıların,felaketlerin ardı arkası kesilmiyor.İşte 2011 de böyle acılar içinde geçen bir yıldı.
Bu acıları da genel olarak gelişmemiş ülkeler ve az gelişmiş olan ülkelerin halkları yaşıyor. Ülkeler işgal ediliyor,binlerce insan öldürülüyor.Ama alkışlanan taraf işgalciler ve öldürenler oluyor.Müdahale et,böl,parçala, yönet sistemiyle yeni sömürgecilik anlayışı yaratılıyor.Gerçek yanıbaşımızda :
Sözde demokrasi uğruna Irak’ın içinde bulunduğu durumu görüyoruz.Geriye parçalanan,bölünen bir ülke;kan ve gözyaşı kaldı;bir de demokrasi(!)…
Kuzey Afrika ülkelerine “Arap Baharı” gelmiş. Ben şimdiye kadar bu ülkelerde bu kadar kanın aktığını görmemiştim.İç savaş yoktu.Kısmen de olsa huzur vardı.Ya şimdi…Aynı senaryolar Suriye üzerinde oynanıyor.Ne için?Demokrasi için.Biz de buna ortak oluyoruz.Başkaları bizim içişlerimize karıştığı zaman ,onları kınıyoruz.Peki bize ne oluyor?Diyeceksiniz ki uluslararası çıkarlarımız.Pardon bizim değil Amerika’nın çıkarları…Bir söz vardır: “Sana yapılmasını istemediğini,başkasına yapma.”
Ne oldu?Somali’de açlık bitti mi? Afganistan’da huzur sağlandı mı? Pakistan’da yaralar sarıldı mı?
Bu saydığımız ülkelerle ilgili dikkatinizi çeken bir nokta var mı?Hepsi müslüman ülkeler.Ezilen,sömürülen,istikrarsız,acı ,kan ve gözyaşının hiç dinmediği ülkeler.
Doğal felaketlerin haricinde insanoğlunun yarattığı trajedi böyleydi 20011’de dünyamızda.
Gelelim ülkemize…Nasıl diyebiliriz ki huzurlu ve mutluyduk diye. Bu terör gerçeği olduğu sürece mutlu olabilir miyiz? Ardı arkası kesilmedi şehit haberlerinin. Anaların gözyaşları artarak sürdü.
Toplumsal şiddet gittikçe arttı. Adi cinayetlerin önü kesilmedi. 21.Yüzyılda yaşıyoruz;hala konuşulan
töre cinayetleri.2011 kadına şiddetin en çok konuşulduğu yıl oldu.Gazeteciler,halkın seçtiği milletvekilleri hala zindanlarda. Ve 2012’nin arifesinde 35 köylünün bombalanmasıyla ilgili sır perdesi…
Halkın ekonomik durumu çok iyi(!)…Asgari ücrete zam(715 Lira oldu).Emekliye 20 Lira zam…Bozdur bozdur harca.Nasıl olsa,herkesin evi var,arabası var,eğitim,sağlık bedava.Elektrik,su,doğal gaz bedava…Yemek,içmek bedava.Hava bedava,özgürlük bedava…Bedava yaşıyoruz,bedava…
Yalnız bir haksızlık yapmayalım. Bizi yöneten milletvekillerimize yapılan zam…%100 arttı.8000 Lira oldu emeklilik maaşları.Eeee olacak o kadar onlar bizim vekilimiz.
2011 yılında millet olarak hepimizi üzen Van Deprem’ini unutmadık. Yaraların bir an önce sarılması en büyük dileğimiz.Biz yazıyoruz ama acıyı ancak çeken bilir.
Hadi çizin bakalım mutluluğun tablosunu!
Yani anlayacağınız dostlar koyun gibi olduk vesselam.Aman ha sürüden ayrılmayalım yoksa kurt kapar.
2012’nin savaşsız, sömürüsüz; barış ve sevginin hakim olduğu bir yıl olması dileğiyle!...
SAKLI ŞAİR ( Suat T...)
YORUMLAR
çok güzel biryazı neden müslümanlar biliyormusunuz neden onlar dışlanıyor fakir sömürge kuranı islamı kendilerine göreyorumlayıp kendileinin işine geldiği gibi yapıp yaşamaktan ve akılsızlıktan bu onlar mllet vekili tabiiki maaşları 8000 olucak madurmu olsunlar bizimgibirefah ve bolluk içinde yaşamasınlarmı evlerine ucuz halk ekmek büfelerinden 2 ekmek götürmesinlerdi onlarda ayda yarım kilo kıyma et yemesinlermi ayıp yaptığınız bırakın onlarda halk gübüinsanca yaşasınlar çok görmeyin gariplere