YORUMLAR
O deyimi sadece zile için değil, memleketin bir çok ili ve ilçesi için kullanırlar maalesef.
Güzel bir anektoddu.
Kutlarım.
Kemnur
, “evladım, böyle solcu ağızlarıyla konuşursan işiniz olmaz; konuştuğun kelimelere dikkat et, eski kelimeleri kullan,” son derece yerinde bir anlatım................
Kemnur
Yaşanmış hikayelerin tadı bir başka oluyor, güzel anınızı ve yeni yılınızı kutlarım Kemal bey.
saygılarımla...
Kemnur
Emine UYSAL (EMİNE45)
Senenin ilk gununde yazinizi, gunun yazisi olarak gormek cok guzel.Yazinizi tebrik ederken, yeni yilinizi da kutluyorum.Saygilarimla...
Kemnur
Her zamanki lezzetindeydi, resmen bir film izledim okurken. Tebrik ediyorum. Beni düşündüren hiusus şu oldu: Hani Zileli ya arkadaşınız... " Adam" mış belli.. Size torpil geçtiğine göre. Umarım, tanıdığı için sadece size değil de, ADAM olduğu için HERKESE, ayırıp yapmadan objektif, tarafsız bir şekilde iyilik yapmaya devam etmiştir hayatında. İYİ adam madır? tanımıyorum,,, onu tanıyan sizsiniz.. Sanırım ne demek istediğimi anladınız. Objektifse, tarafsızsa, makamını mevkiyi düşünmeyecek, siyasi baskıyı düşünmeyecek ve millet çıktıktan sonra değil de, ADAM ise, o ortamda sarılacak size. Gördüğü anda.
Yoksa adamlığı hikaye ..
Benim de başıma böyle bir şey geldi.. CHP li bir milletvekili ve sonra bakan oldu tanıdığım kişi. Aynı yerde birlikte çalışmıştık.. Yıllar sonra işim için gittim yanına. tanımamazlıktan geldi, Sandım ki, boynuma atılacak, hoşgeldin MURAT diyecek.. Herkesin içinde boynuma sarılmadı ve şöyle dedi " sen, özel kalemim falancayı gör."
Ne yaptım biliyor musun usta.. Bana yakışanı.. Odayı terkettim.. sekreterine de şöyle dedim . "Bu yıllar önce beni tanırdı. şimdi bakan olunca unutmuş bizi. "
Siz nasıl konuşursunuz sayın bakanımız hakkında " bu " diye dedi.. dedim ki sekretere:
" BENİ TANIMAYANI BEN DE TANIMAMAZLIKTAN GELİRİM.BAKANA ÖYLE SÖYLEYİN." dedim.. Bir daha da görüşmedim..Özel kalem müdürünün de yanına gitmedim. Kağıdı orda yırtıp attım.
Bazıları adam gibi adam olmuyor maalesef..
Saygılar..
Kemnur
Yaşanmamış Aşkların Şairi
iyi yıllar,, saygılar,,,
2012 nin ilk gün seçkisine tebrikler..
Tam bunun aksini anlatan bir şiir vardı benim çok sevdiğim, hüzünlü...
SİMİDİN İKİ YARISI
İlkokula başladığımız günü hatırladın mı
Aynı sırayı kapmıştık koşarcasına
Nasıl da sevmiştik birbirimizi
Dost olmuştuk taparcasına
Tanımadan bilmeden kimliğimizi
Hangimiz simit alsak bölerdik orta yerden
Yarısı senin yarısı benimdi
Hastalansan bir gün okula gelmesen ya
Yarısı paketlenir yarısı boğazıma düğümlenirdi
Her şeyi böler paylaşırdık
Artık simidin iki yarısı olmuştuk
Simidin iki yarısı
......
Tebrikler, mutlu seneler..
Kemnur
insanın her yede bir tanıdığının olmasının zorunluluğu...
ya adam olacaksınız, ya da adamların yakın arkadaşı...
güzel bir paylaşımdı yazınız. farkındalık penceresini açıyorsunuz okuyana.
çokça beğenim ile değerli kalem.
mutlu yıllarr...
Kemnur
çok güzel bir hikaye oçuvaldan çok var heralde kemal bey ankaranın güdülilçesi vardır onlar içinde aynı şey söylenir sanırım hemşeriyiz balıkesir yazıyor bende erdekliyim biliyorsunuz
burasıTürkiye her gelen parti muhalefet partiden olanın işini yapmaz veya göreve almaz onun için zaten bu kavga ve onun için zaten bir arpa boyu yol gidemedik çok yazık oluyor bu memlekete
çok güzel bir yazı beğeniyle okudum tebriler
Kemnur
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Güne düşen harika bir anı,yine içinden çıkarılacak bir hayat tecrübesi ve öğütleriyle,kaleminiz daim olsun Hocam saygılarımla.
Kemnur
2012 ne güzel karşıladı sizi ve yazınızı...
Hocam tebrikler...
Mutlu yıllar...
Kemnur
Ne mutlu adam olduktan sonra da adam kalabilenlere...
O torpil işine gelince...
Efendim her dönem için anlattığınız durumlar geçerli... Aynı düşünceden olmak ya da bir adamı, bir ahbabı olması bambaş olur ve işler yürür kendiliğince...
Bu durum aslında arkadaşlıklarda, dostluklarda da ön planda...
Ancak aynı düşünceyi-ideolojiyi paylaşanlar arasında oluyor can ciğer dostluklar ya da yanı başını boş koymayan arkadaşlar....
Yani, insanı insan olduğu için seven az.
Güzel bir yazı-anı paylaşmışsınız, merakla okunulası ta yazının sonuna dek...
İşin içinde torpil meselesi var ya, çekiyor işte insanı içine doğru yazı...
Kutladım, saygımla.
Kemnur
Güzel ve anlamlı bir yazıydı...Keşke biraz daha uzun olsaydı. Tadı damağımda kaldı...Ben buna vefa ve arkadaşlık diyorum...İyi arkadaş siyasi görüş ayrılığına bakmaz....Sen onun MHP li olduğunu biliyorsun O senin solcu olduğunu... Ama birbirinize sarılabiliyorsunuz...Önemli olan bu işte.
Tüm sevdiklerinle birlikte nice mutlu yıllara.
Kemnur
Kemnur
yazıyı çok beğenmeme rağmen çokta üzüldüm. Ne yazık ki çoğu kurumda bir adamınız ya da bir torpiliniz olmadan işiniz hallolmuyor. amacım iktidarı kötüleyip siyaset yapmak değil ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim. maalesef devletin bir çok kurumunda, özellikle okullarda iktidar yanlıları hiç bir sınava tabi tutulmadan müdür,müdür yardımcısı vs. gibi üst makamlara yerleştiriliyorlar. benim her şeyin en iyisini hakeden, hayatını eğitmeye ve öğretmeye adayan öğretmenim ise tayin için bile torpil aramak zorunda. çok üzücü...
saygılarımla;
yürekten selam olsun.
Kemnur
Adam olduktan sonra da “iyi” kalmıştı.
ABİM ÇOK GÜZEL BİR YAZI DAHA OKUDUM VE BU SÖZ DE ÇOK GÜZELDİ. ADAM OLDUKTAN SONRA BİLE ADAM KALAN AZ İNSAN VAR ŞANSLIYMIŞSIN NAZMİ ABİDE BU AZ ÇIKANLARDAN
NE MUTLU ADAM OLDUKTAN SONRA BİLE ADAM KALANA...
ELİNE SAĞLIK...
Kemnur
evrakların eksik deyip tanımayınca ...odada boynuna sarılıp işi hemen halledilince vücut kimyandaki gelgitleri...yaşayan bilir....seninki torpil değil...hak ustam hak......saygılar eşsiz kalem
Kemnur
Torpil kurumu deyince tüğlerim diken diken oluyor torpil yoksa rüşvet ne ala memleket
Kanunlar insan fıtratına aykırı olunca bunlar devdreye giriyor sonra da insanları ahlaksız davranış içinde olmaktan suçluyoruz bir ülkede kanunları yapanlar önce kendi ahlaklarını kontol etmelidir
selamlar