- 1312 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TOROS CANAVARI
Aziz NESİN’nin oyunlaştırılmış eserlerinden biri de Toros Canavarı’dır bilindiği üzere.
Yıllar önce sergilenen ve izlenme rekorları kıran oyun bu yıl da yine kapalı gişe oynuyor.
Ben oyuncuların bir oyuna kendilerini böylesine kaptırdıklarına. Oynadıkları karakterlerle bu denli bütünleşip sahip çıktıklarına tanık olmamıştım bu kadar çok. Perde kapanmak bilmedi Alkışlar dinmek.
Bunun nedenini anlamak hiç zor değildi oysa..
Çünkü o bir Aziz NESİN eseriydi.
Ve yıllar sonra onu daha da artan bir hayranlık. Dinmeyen bir özlem ve derinden anlamanın coşkulu hazzını ve haklı gururunu yaşıyorlardı oyuncu-seyirci bütünlüğü içinde yürek yüreğe.
Azizim Aziz…Gerçeğe hu!..Ne ki binlerce öyküsünden, seksen yüz kitabından, seksen yıl haykırdığı düşüncelerinden, dobra dobra sözlerinden nasıl kurtulacaklar?
Fikret Otyam
O bir bayraktı…Büyük bir uyarıcıydı! Sarsıp silkeleyen bir aydındı! Türkiye’nin de bir şansıydı… Böylesi bayrak açan aydınların kıtlığını yaşıyor dünyamız.
Server Tanilli
Aziz Nesin, bugün, yazdığı ve yazmakta olduğu öyküler anlatılar, yergi romanları ve oyunlarıyla ülkesinin onurudur. Fakat o sadece yazar değil, tıpkı yazarlık yeteneğinde olduğu gibi, zaptolunmaz bir toplumsal canlılığa sahip toplum eylemcisidir.
Leonid Lenç
Bütün Renkler Aynı Hızla Kirleniyordu. Birinciliği Beyaza Verdiler.
Ne güzel söylemiş Özdemir Asaf yine...
Kendimizi kirli hissetmeden. İçimizdeki canavarın uyanmasına izin vermeden. Dünyadaki her şeyden daha önemli olduğunu sandığımız çok yakınlarımızın bağımlısı olmadan, kendi başımıza özgür bir birey olduğumuzu düşünelim öncelikle.
Ve yapacak ne çok anlamlı güzelliklerin. Kalıcı eylemlerin varlığının farkına varalım hızla.
Silkelenelim! Uyanalım!
Uzanalım çok uzaklara
yeni bir yılla birlikte.
Yükselip, dokunalım yıldızlara bir bir…
YORUMLAR
TÜLİN ÖZTUNÇ
Elbette...Öyle olmasaydı eğer. bugün ülke bu acınası hallerde olurmuydu..!
Sağlıkla Kalın.
AZİZ NESİN.. Türk Edebiyatına (ve benim kişisel kitaplığıma) 98 eser katmş, büyük yazarı yad etmenizi minnetle karşıladım. Öykü yazarlarının birer kez değil, birden fazla kere okuyarak iyi öykünün nasıl yazılabileceğini öğrenmesi gereken, eşsiz yazarı ben de saygıyla anıyorum. Onu ateist diye dışlamak isteyenlere kısa bir not: o kur'an-ı kerimi ezbere bilen, çocuk yaşlarındayken dedesi yaşındaki insanlara din dersleri veren birisiydi... SAYGILAR SAYIN YAZARIM.
TÜLİN ÖZTUNÇ
O ADI GİBİ öyle bir Aziz ki..
Askeriyede yatılı okurken haftasonları verilen tatlıyı "derslerinde başarılı olamadığ" gerekçesiyle yemeyi reddeden.
Kendisini yakmaya kalkan halkına: Bin Azizler gelse ödiyemem hakkıımı size. diyebilen tariflere sığmaz biridir.
Ataistlik konusuna dokunmak, onun kara güldürüleri örneği gldürür beni yalnızca..
Güzelliklerle Kalın..Sağolun.
TÜLİN ÖZTUNÇ
Gözlerim doldu ve yüreğim büsbütün inceldi..
Nice aydınlık yıllara...