- 668 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
bir çaycının seyir defteri...(12)
’Sariya hanımların evindeyiz bir zamanlar
İsmini acayip koyanlar,bilmem ne anlamışlar..’
İlginç isimlerle karşılaşmışlığımız vardır bazı kereler..Ev sahibemiz sariya gibi ki çevremde aklıma gelenlere kısaca değinmek istedim..Köyde ’daşdan dayı’diye anılan bir akrabamız vardı..Köyde mukim üvey amcamın kızı ’nuni abla’ ve annemin anneannesinin ismi halli nine de örnektir..Nüfus kayıt örneğinden rastladım ki babamın dedesinin ismi ’bako’ idi..
Bu güne kadar hiç tanışma fırsatı bulamadığım ama öykülerinin beni çok etkilediği ’efraim’ amcamın ismine fazla aşina gelmedim çevremde..Ve sariya hanımların evindeyken karşılaştığım isim ise’misli dede’ idi..
Ayaklarından kötürüm olan misli dedeyi ailesi terketmiş ve konu komşunun yardımlarıyla hayatını sürdürüyordu..Annem her sabah misli dedeyi kontrol etmek için beni gönderir,bir şeyler lazımsa yine benimle gönderirdi..Bir yabancıydı benim için ve hiç bir şey bilmeyen sarhoşlardan zannediyordum onu taki,
bir gün aç olduğunu ve biraz ekmek getirmemi söylemişti ki bende bana söylendiği üzre eve haber verdim ;kahvaltılık bir şeyler götürdüm ve tabakların boşalmasını beklediğim esnada okumakla ilgili,hayal meyal hatırladığım sözler söyledi ve koynunda sakladığı bir en’amı bana uzattı..Konuşmasından anladığım okumazsan benim gibi olursun du..Muzaffer dedenin kitabından sonra ki ikinci kitaptı emanet edilen..Ve yine arapçaydı..Oysa daha Türkçe yi çat pat okuyordum..Önce ki kitabın başına gelen gözlerimin önüne geldikçe hevesim azaldı bu kitaptan..Hem kimse bana bu harfleri doğru düzgün öğretmiyordu..Bu ikinci kitap kütüphanemin en yaşlı kitabıdır ve yaklaşık yirmibeş yıldır bende..
Misli dedeye olan ilgimiz şahan dedeninde dikkatini çekmişti ki onun gözüne batan her şey babamın kulağına giderdi..Tabi bu durumu çok sert karşıladı..Artık dayak normal geliyordu ki zaten sık görmediğim babamı böyle görmek sarsıcı olmuştu, benim için..Ama almış olduğum en’an için değerdi diye düşünüyordum..Bu tür kitapları okumayı başarırsam köy sekisindeki yaşlıların sohbetlerine katılabilirdim diye düşünüyordum..
Bir başka sefere devamla..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.