- 878 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MASUM AŞK
Okulun en güzel kızı olan Nurcan, lise üçe devam ettiği gibi gelen arkadaşlık tekliflerini geri çeviriyordu.Lisenin çıkışında kendini bekleyen erkek öğrencilere dönüp bakmıyordu; fakat içi kıpır kıpırdı. O an yüzü kızarıyor alnında boncuk boncuk terleme beliriyordu.. Teneffüslerde diğer sınıftaki erkekler- sanki başka işleri var gibi- sınıfa doluşuyorlardı.Nurcan, çaktırmadan diğer kızları kıskandırıyordu.Çocuklar onunla arkadaşlık kurmak için adeta birbirleriyle yarışıyordu.Nurcan’ın en iyi arkadaşı kendi sınıfındaki Nazlıydı.Nazlıda güzeldi; fakat Nurcan’la birlikte olduğu zamanda kendini kötü hissediyordu çünkü yan yana yürüdüklerinde herkes Nurcan’a bakıyordu.Nurcan’ı birazcık kıskanıyordu, buna rağmen bütün zamanlarını onunla geçiriyordu.Sınıftaki diğer kızlar bu iki kızı birlikte gördüklerinde hasetten, kıskaçlıktan ne yapacaklarını bilemiyorlardı.Bazen okula gelmediklerinde, ikili diğer gün arkadaşlarına hangi derslerde ödevimiz vardı diye sorduklarında kimse cevap vermiyordu.Gelseydiniz de ödevlerinizi öğrenseydiniz sizin hizmetçiniz mi var diyorlardı.Bunlara aldırmıyorlardı.Nurcan’la Nazlı birbirlerine bütün sırlarını söylüyorlardı.Reşit, onların bu samimiyetini bildiği için bir ara Nazlının müsait zamanını yakaladığında Nazlıya Nurcan’ çok seviyorum acaba arkadaşlık teklif etsem kabul eder mi diye sordu. Buna çok sinirlen Nazlı, birden sinirlenerek hayır kabul etmez ani tepki verdiğini düşündüğü için kendine çekidüzen verdikten sonra yani dedi kabul etmeyebilir ben kendisine sorayım dedi.Nazlı lise birden beri okulun en yakışıklısı Reşit’i seviyordu; fakat bir türlü açılamamıştı.Nurcan, Reşit’in böyle bir teklif yaptığını söylemedi. Kenardan köşeden kendilerini izleyen Reşit’i gördüğünde Nurcan, Reşit’in bütün kızlara arkadaşlık teklif ettiğini söylüyordu hatta kendisine de teklif ederse bu teklife şaşırmamasını söylüyordu.Reşit, Nazlıya bizim durum ne oldu dediğinde Nazlı, yüzünü ekşiterek senin teklifini kabul etmedi hatta çok kızdı bir daha senden bahsedersem benimle arkadaşlık yapmayacağını söyledi.Sende uzak dur gizliden gizliden bizleri izleme farkına varırsa, sonu hiçte iyi olmaz ayağını denk al.Nazlının bu söylediklerini ciddiye alan Reşit, biraz kendini frenledi; fakat kalbine söz dinletemedi.O zamana kadar okulun en yakışıklısı olduğu gibi çalışkanlığıyla göz doldurmuştu.Hatta geçen sene girdiği bir deneme de okul ikincisi olmuştu.Okul çıkışında Nurcan’la Nazlının çıkışını bekliyordu.Reşit artık derslere eskisi gibi asılamıyordu; çünkü onun artık bir Nurcan’ı vardı. Gerçi sevdiğini Nurcan, bilmiyordu olsun bilmesin Reşitteki aşk ikisine de yeterdi.Nurcan’la Nazlı, birlikte çıkış kapısına geldiklerinde Reşit’in orda beklediğini gördüler Nazlı, kafa sallayarak hayırdır Reşit öğretmenlerini mi bekliyorsun diye kıskançlıkla sordu.Bu soruya cevap vermesini beklemeden Nazlı Nurcan’ın kolunu çekti.Haydi gidelim herkesin peşinde koşanlarla işimiz olmaz dedi.Nazlıya gerçekten Reşit niçin bekliyordu diye sorduğunda bana arkadaşlık teklif etti de ben kabul etmedim dedi.Saçlarını biraz geriye atarak ee okulun en güzel kızı olmak kolay değil, öyle şımarık çocuklarla arkadaşlık kuracak biri değilim dedi.Nurcan, Reşit aslında yakışıklı,çalışkan biri kime arkadaşlık teklif etse kabul eder senin neden hayır dediğini anlamıyorum.( Nurcan nerden bilsin Reşit’in kendisi için deli olduğunu) Herkesten önce parmağını kaldıran, bütün derslerde bülbül gibi şakıyan gözleri çakmak çakmak olan Reşit, gitmişte yerine sınıfta kendi köşesine çekilmiş sesiz ve sakin bir şekilde oturan biri gelmişti.Arkadaşları hasta olduğunu düşünüyorlardı.Nurcan Reşit’e acımaya başladı Nazlıya sende biraz çocukla konuşsan, biraz gülümsesen ne olur dünyamı yıkılır diyordu.Nazlıda hayır diyordu ben herkese bakan ,önüne çıkanla gönül eğlendiren birine gülümsesem kendime haksızlık etmiş olurum diyordu.( Nurcan nerden bilsin Reşit’in kendisi için solduğunu, nerden bilsin bir gülümsemesiyle Reşit yeniden hayata sarılacak nerden bilsin Reşit’in kendisi için geceleri uyumadığını ) Reşit’in dersleri gittikçe kötüye gidiyordu.Derece yapan Reşit artık karnede zayıfla tanışıyordu.Biraz kendine çeki düzen vererek okulu zayıfsız bitirdi; fakat üniversite sınavına hazırlanmadığı için seneye girerim diyordu..Reşit ne okulda bir başarı gösterdi nede Nurcan’ı elde edebilmişti.Nazlı üniversite sınavına girmişti fakat zamanını gereksiz kıskançlıklarla geçirdiği için sınavı kaybetmişti. Nazlı üniversiteyi kazanan Nurcan’ın okuldan dönüşünü bekliyordu artık o aşkı itiraf edeceğini Reşit’in onun için üniversiteyi kaybettiğini solup gittiğini söyleyecekti.Nurcan bayram tatiline geldiğinde Nazlı Nurcan’a sana bir şey itiraf edeceğim dedi Nurcan, hayırdır ne itiraf edeceksin dediğinde Nazlı lisede Reşit vardı ya o sana aşıktı ne tepki vereceğini bilmediğini için biraz geriye doğru gitti Birden Nurcan’ın kahkahayı bastığını gördü ya hayırdır neden gülüyorsun çocuk senin için geleceğini kararttı sen gülüyorsun.Biraz ciddileşen Nurcan onun gibisi üniversitede çok ben ne yapacağım Reşit’i .Nazlı yani bana kızmadın mı Nurcan, “neden kızım kızım boş ver o salağı o zaman bana açılsaydı biraz dalgamı geçer giderdim şimdi onu boş ver biz işimize bakalım” dedi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.