- 1246 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
ULUDERE 2011
Şırnak İlimizin Uludere’si.... Askerlik görevini yapan Mehmetçikler , öğretmen ve diğer devlet görevlilerinin ’ nereden verdiler beni bu yerlere’ diye kaderine küfredek gitikleri ve bir an önce ayrılmak istedikleri..Doğunun en doğsu...Güneyin en güneyinde bir yer...Altı sene görev yaptığım Batman’da adını sadece yaktığım kömür dolayısıyla bildiğim bir yer... O zamalar Mardin iline bağlıyken sonra oradaki muazzam gelişmeler !!! sebebiyle il yapılan Şırnak’ın Uludere ilçesi...
İşte o ilçede bu gün bir şeyler yaşandı...Bir şeyler öldü mü desek daha doğru olacak yoksa?...Yok yok o da olmaz...Orada insanlar öldü...Yaşları en fazla otuz, en az on üç olan otuz beş kişi öldü...Daha doğrusu öldürüldü.
Öldüren kim?: Devlet....İyi de devlet vatandaşına karşı katliam yapmaz...Bu işte bir yanlışlık var....Mutlaka devletin varlığına kast etmiş hainler olmalı bu otuzbeş kişi ki öldürülmeyi hak etmiş olsunlar...İyi de be kardeşim hainlerin en hainini bile en güzel ve lüks ceza evinde tam konfor içinde yaşatığımıza göre biz öyle hainlerini öldüren bir devlet de değiliz...Eeee o halde bu otuz beş kişiyi neden öldürdü devletimiz?
Yahu ÖSS de bile sorulmaz böyle soru....Neyse şıklara bakalım bari...
a) Onları bu vatana ve onun bölünmez bütünlüğüne kast eden düşmanlar zannetti b) ’Sınır bölgesinde gezip tozmayın oralarda dolaşmayın diye binlerce kez uyarılmıştı. Bu insanlar söz dinlemediler ve cezası olarak da öldürüler...Oh olsun. c) Savaş uçakları o bölgede tatbikat yaparken bombalar yanlışlıkla düştü. d) Devletin zaten kürtlere gıcığı vardı bu arada kürt katliamı da başlatmıştı...Eh orada da bir grup insan görünce savaş uçakları ’ Elimiz değmişken şunları da yok edelim ’ dediler...e) Bütün bu olanlar yabancı parmağı...Ülkemiz üzerinde emelleri olanların tezgahı...
a Şıkkı karışık biraz onu sona saklayalım....
b şıkkına geçelim. O insanların, sınır boylarında, sık sık terör örgütünün ülkeye sızdığı yerlerde ne işi vardı? Hakkaten de ne işeri vardı oralarda?...
-Karı, soğuğu, ayazı, kurt saldırısını göze aldıklarına göre ve tepelerinde dolaşan bomba yüklü jetlere ve dahi bunca uyarıya rağmen ne işleri vardı o insanların oralarda?
-Cevap : Günlük otuz lira yevmiye karşılığında bir takım ağalar, beyler için kaçakçılık yapıyorlardı.
-Hımmm demek ki suç işliyorlardı.
-Yav ne suçu adamlar ekmek derdinde...Bildikleri, tanıdıkları başka geçim yolu yok... Tamam yaptıkları bir suç da sen ne diye onları kaçakçılıktan alıkoyacak tedbirler almazsın devlet olarak.
-Orayı karıştırma
-Tamam karıştırmayalım....Kaçakçılığın cezası nedir? : Dört yıl hapis cezası ...Eee o zaman ne diye öldürüyorsun kardeşim?
-Ne malum kaçakçı oldukları?
-Hımmm haklısın....Devlet, batı ve kuzey doğu sınırlarındaki kaçakçılarını öldürmediğine göre demek ki güneydoğudaki kaçakçılarını da kaçakçı oldukları için öldürmedi. O halde bu şıkkı eledik...
c Şıkkı: Yok yok onu kimseye yediremeyiz....Bu zaten çeldirici bir cevap...Onu da eleyelim.
d Şıkkı: Bak bu olabilir...Öyle ya bu devletin işi gücü zaten katliam ve soykırım...Ermenileri de soykırma tabi tutmadı mı bu devlet? Hem Dersim var...Ondan Önce Şeyh Sait var....Ondan önce Koçkiri var...Cemil Çeto var...Ali Batı var....Var oğlu var... Evet evet bu devlet Kürtleri yok etmek için nerede bir Kürt görse katletmeya başladı...En doğru seçenek bu olmalı....İyi hoş da taa 1924 ten beri bir sürü Kürt öldü...Bir sürü de Türk öldü. Son 30 senedede otuz bin Kürt ve bir o kadar Türk öldü....Öldürmeyle ne Kürt’ün ne de Türkü’n tükenmeyeceğinin farkına varılamadı mı daha. Yok yok kürtler de Türkler de bu kadar aptal olamaz. Uludere’de otuz beş tane Kürt öldürmekle, ya da Tunceli’de otuz üç tane Türk öldürmekle ne Kürt tükenir ne de Türk...Eeee bu şıkkı da mı eleyeceğiz ? evet eleyeceğiz. Aksi takdirde Türklerin de Kürtlerin de aptal olduklarını kabul etmek zorunda kalacağız ki değiller.
e ye bakalım o zaman.
- Evet , evet en doğrusu bu. Zaten başımıza ne geliyorsa bu yabancı denilen herifler yüzünden geliyor. Adamlar Türk ve Kürdü birbirine düşman edip kirli emellerine ulaşmak istiyorlar.
-İyi de bunu taaa 10 Ağustos 1920 den, yani Sevr Antlaşmasından beri denemediler mi? Denediler de ağızlarının payını amadılar mı? Bu memlekette son otuz yılda altmış binden fazla insan ölmesine rağmen Kürt ve Türk hâla birbiriyle kardeş değil mi? Birbirleriye et ve tırnak gibi değiller mi? Allahları bir, Kıbleleri aynı değil mi? Sofraları birbirine açık, üzüntüleri ve sevinçleri ortak değil mi? Her şeye rağmen...Bunca kan ve göz yaşına rağmen hâla el ele , gönül gönüle değilller mi? O halde hangi yabancı parmağı, üzerinde ay-yıldızım olan uçağımla o insanları öldürtebilir bana ? Yok olmaz...Bunu da kabul etmiyorum....
a ya döneceğiz o zaman...Türk Genel Kurmayı, Uludere sınır bölgesinde terör örgütü pkk ya ait Şinat ve Haftanin kamplarından bir gurup teröristin yurda sızacağına dair bir ihbar aldı. Bu ihbarı değerlendirerek jetleri havalandırdı ve o bölgede hareket eden insanları terörist zannederek üzerlerine bomba attı.
- Bir dakika.Bu olmadı şimdi.Her türlü modern donanım ve teçhizata sahip, Dünyanın bilmem kaçıncı ( ama ilk sıralarda ) güçlü ordusu olan ordu orada dolaşan insanların terörist mi yoksa kaçakçı mı olduğunu anlayamadı mı? Heronlarıyla, termal kameralarıyla bu kadar donanım ve teçhizta rağmen anlayamadı mı yani oradakileri terörist midir yoksa sivil halk mıdır? Yok yok bu da olmaz.Yani yanlışlık yapılmış olamaz.Bu olayda kasıt var. Yani d şıkkına döneceğiz galiba.
-Yahu dur hele. Tunceli’de iki yüz kadar terörist kos koca bir tugaya yedi ayrı noktadan saldırırken de bu heronlar, termal kameralar diğer ıvır zıvır bu ordunun elinde değil miydi? Silvan’da on bir Mehmetçiğin şehit edildiği olayda teröristler o birliğe bir elbombası atımı, yani yirmi metre yaklaştıklarında yine aynı alet edevat ordunu elinde yok muydu? Demek ki alet edevat da olsa görülmeyince görülmüyor işte....
-Eeee peki doğru cevap ne?
-Doğru cevap şıklar arasında olmayan f şıkkı , f-16 şıkkı
-Yani?
-Yanisi , çok fena bir hainlik var...Artık gaflet va dalalet boyutları çoktan aşılmış, müthiş bir ihanet boyutuna geçilmiş...
-Çaresi ne peki?
-İtidal desem????
- De tabii ki...Ta ki evladın yanlışlıkla bir terörist mayınına basıp da paramparça , ya da yanlışlıkla tepesine inen bir bomba sonunda traktörde taşınan bir ceset oluncaya kadar rahat rahat itidal demekte serbestsin.
YORUMLAR
Teşekkürler bu değerli yazınız için. Bize söyleyecek söz bırakmamışsınız.. F-16 ŞIKKI'nı işaretliyorum,,, diğerleri yavan kaldı,,
Birileri savaşın bitmesini istemiyor. Orada kaçakçı da olsa, masum halk öldürülmüştür. Kaçakçılığın bir cezası vardır ve devletin güvenlik güçleri kaçakçılara göz yummaktadır. Avanta vardır bu işte.. Nema vardır.. Bu gün yazdığım " ÖZÜR DİLERİZ, BİR YANLIŞLIK OLDU" isimli yazımda da belirttim :
Şırnak’ın Gülyazı ve Ortasu köylerinde halk, yıllardır geçimini kaçakçılıkla sürdürüyor. Sınırın öte yakasından mazot, sigara ve şeker getiren gençler, mal sahibi tarafından yönlendiriliyor. Kaçak mal başına ve günlük yevmiye usulü çalışan gençlerin ölüme meydan okurcasına yürüttüğü faaliyete yıllardır bölgedeki askeri sınır birlikleri göz yumuyor.
Hayatını kaybedenler arasında köy korucuları da var. Sadece 3’ü evli. 13 yaşında bir çocuğun bulunduğu 15 ile 20 yaş arasındaki gençlerden oluşuyor. Her iki köyden hayatını kaybedenlerden 29’u akraba ve soyadları Encü.
Ortasu Köyü Muhtarı Hamza Encü yaptığı açıklamada, yıllardan beri kaçakçılık yaptıklarını, bunu da asker dahil herkesin bildiğini belirtmiş. Encü, "Daha önce de termal kameralar sınırda insan tespit ediyordu. Komutan bize telefon açıp soruyordu. ’Sizden kaçağa giden var mı?’ diyordu. Verdiğimiz cevaba göre gelenlerin köylü mü, terörist mi olduğunu anlıyorlardı. Bu defa niye sormadılar?" demiş.
İsminin açıklanmasını istemeyen bir köylü ise ’Yıllardır burada kaçakçılık yapılıyor. Asker, polis, herkes biliyor. Ankara’dakiler bile biliyor. Tek geçim kaynağı bu. En son geçen ay karakol komutanı köylüleri topladı. Bize "silah ve uyuşturucu getirmeyin, onun dışında size karışmayız" dedi. Katliamda ölenlerin çoğu 15 -16 yaşındaki gençler. 2003’ten önce kaçakçılık yapılması yasaklanmıştı. Ancak bu tarihten sonra artık serbest bırakılmıştı, alenen yapılıyordu. Askerler gidip gelebilirsiniz diyordu. Zaten her giden grubun içinde askerlere bilgi verenler var. Şu an sanki hiçbir şey yokmuş gibi askerler orada bekliyor. Gelip geçiyorlar, kurtarma çalışmalarına bile katılmıyorlar’’ diye konuşmuş.
selam ve saygılar,.,,,
sami biberoğulları
İnşallah bu yorumunu ya da senin sayfana girerek yazını okuyanlar bir hayli çok olur. Tekrar teşekkürlerimle selam ve sevgilerimi yolluyorum.
Merhabalar sayın öğretmenim.
Yazılarınızı esmizenin tavsiyesiyle takip etmeye başladım.Çok keyifli,içten ve samimi.Daha önce hiç fikrimi beyan etmemiştim.Bu günkü yazınıza da çok beğendim.Sözün bittiği yerde olmamak için üç maymunu oynamayı bırakalım diyorum.
Sevdiklerinizle sağlıklı,mutlu ve başarılı bir yıl geçirmenizi dilerim.Kaleminize sağlık.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Öncelikle sayfama şeref verdiğin için teşekkürler ediyorum.
Yeni yılın size de sağlık, başarı, huzur ve mutluluk getirmesini diliyorum.
Selam ve saygılarımla.
Yazınızı okudum. Uzunca bir yorum gerekiyorsa,
dün yayına koyduğum "Masumiyet" başlıklı yazıya göz atabilirsiniz.
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, başarı ve huzur getirmesini diliyorum.
sami biberoğulları
Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, başarı ve huzur getirmesini diliyorum.
Bu gün öldürülen 35 vatandaşımıza da onları yanlışlıkla vuran askerimize de sahip çıkma günüdür. vuranda vurulanda bizim canımızdır bu fitneyi bu ülkeye sokanlara ve bu kazadan malzeme çıkarıp terör örgütü propogandası yapanlara lanet olsun isabetli tespitler yapmışsınız tebrikler.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
BÜYÜK OYUNLAR......otuz bir yılımı verdiğim hava kuvvetlerinde bile bile böyle durum olmaz......olmaz.....olamaz...Notamlanmış saha.....teröristin kullandığı yol....savaş anında her türlü desise vardır...kaçakçı kılığında terörüst olmazmı....olmadımı...hocam bu gün esmizenin yazısıda yayında sizinde yorumunuz var yazıda f şıkkınız güzelliği törpüledi....tek düşüneceğimiz olay çok acı verici....ölenlere içimiz yandı...allah geride kalanlarına sabır versin....rabbim sonumuzuda hayırlara vesile etsin saygılar
sami biberoğulları
Ben askerlik yapamadım...Ama iki evladımı gönderdim asker olarak bu vatana...Allah'a çok şükür sağ salimn deöndüler ve hayattalar....Hava Kuvvetleri nasıl çalışır, nasıl işler , bu gibi teknik konuları da bilemem elbette...Ama Öz be öz Teyzemin Kocası olan Halis Burhan Eski bir Hava Kuvvetleri Komutanımızdır. Onların zamanında olmuyordu bu hatalar, bu yanlışlıklar...Şimdi daha teknik donanımlara sahibiz ama hata oranı daha çoğaldı? Neden?
Yazımın sonundaki f şıkkı beni de rahatsız eti. Ama yine de yazdım. Çünkü: Gerçekten de bu gün çok büyük bir oyunla karşı karşıyayız...Perihan Hanım yazısında güzel ifade etmiş: Ya o otuzbeş kişi terörist olsaydı ve görüldükleri halde hiçbir şey yapılmasaydı ve onlar da gidip bir karakol saldırısı yapıp Mehmetçiğimizi şehit etselerdi? Çok haklı tabii ki....Ama bir başka hatıra canlandı bu yazı üzerine ... Sanki birileri bize mesaj veriyor: '' Tunceli de yapılan saldırıda teröristleri sivil vatandaş zannettik ve otuz üç vatan evladını şehit verdik diye bize veryansın ettiniz...Şimdi de sivil vatandaşları öldürdünüz diye ver yansın ediyorsunuz...Ne yapalım yani? der gibi bir durum.
Yani...'' Biz o bölgelerde artık kıpırdayan her şeye ateş ederiz...Bu ister teröist olsun ister sivil...Kimse kusura bakmasın öldürmek mecburiyetindeyiz'' in mazereti gibi...
Neyse özetleyeyim: Neden Halis Burhan Paşa döneminde olmayan, olamayan hatalar bu dönemde bu kadar çoğaldı....Onu sorgulamaya çalışmıştım....Yanlış algılanmaktan Allah'a sığınırım.
Selam ve saygılarımla.
Bence çok büyük bir oyun var bu işin içinde. PKK içinde bir MİT ajanından gelen istihbarattan söz ediliyor. Öldürülen kişilerin karakoldaki askerler tarafından yollarını değiştirmeye zorlandığı söyleniyor. MİT ajanı deşifre olup PKK'ya çalışmak zorunda mı kaldı ? PKK istihbarattan haberdar olup teröristlerin yerine kaçakçıları mı yönlendirdi ? Bizden birileri hükümeti zor durumda bırakmak mı istedi ?
Sonuç , çok kötü. Uluslaraarası arenada çok konuşulacak, ülkeyi zor durumda bırakacak, yıllarca başımızı ağrıtacak bir olay bu.
Teröristin ağa babasını saraylarda yaşatıp, en garibanlarının üzerine bomba yağdırmak da gerçekten pek adil değil galiba...
sami biberoğulları
Var bir pislik ama öyle bir pislik ki bizim hayallerimiz bile ulaşamıyor ona...
Selam ve saygılar.
bence a şıkkı hocam ben bu ordunun elinde heron olduğundan bile şüphelenmeye başladım tecizatolduğundan şüphelenmeye bile başladım veya var da kullanmıyorlar veya kullandırtmıyorlar görüneni göstertmiyorlar.Kardeşçe geçinmeye gelince her geçen gün her geçen olay iki tarafiçinde geçerli uçurumlar açılıyor artık kardeşçe görmemeler başlıtor kimin canı yandıysa karşı tarafa dişbiliyor.Oralardda hep pkklılar gezdiği için ve yurda giriş yaptıkları yer olduğu için heronların ve diğerteççizatı kullanmayı bilmeyen yetişmiş elaman olmadığıiçin veya teccizat olmadığı için pkk lı sandılar bombaladılar.Yada uçaklar tatbikat yaparken pkk yerleri diye aşağıda ne var kim var demeden bomba yağdırdılar sonra bi baktılarki insanlar var tüh görüyormsun okadaryüksekten uçuyoruzki sizi göremedik insan foforlu giysile giyer görünmek için.a.şıkkına geldik kaçakçılık yapıyorlar ağalar için oparalar nereye gidiyor büyük bölümüpkk ya ne oluyor orda mühimat silah silah kimeateş edyor TC nin askerine iyide dedinizya yemiye parasına yapıyorlar hocam bu devlet oraya fabriada kurdu iş sahasıda yaptı oranın sorunu toprak reformuyla düzelir onuda kimse yapmaz siz ülkenin batısında köylerde çalşmış bir eğitimcisiniz batının köyleri paris mi orda da hayat çokzor bu kaçakçı dediğiniz ekmek parası dediğiniz insanların altlarında son model arabalar evlerinde lüks hayat öyle hocam değil demeyin her türlü fatura vergiden muaz kaçakçılık parası pkk ya gidiyor ozaman kaçakçılıkyapan ne oluyor pkk ya yardım ve yataklım
bence sorunun cevabı f. hepsi
sami biberoğulları
Ben oldum olası o yerlere hayatında hiç gitmemiş insanların oralar hakkında oturduğu yerden yorum yapmasına karşı oldum.
Bu konu çok girift bir konudur...Batıda da yoksulluk var, batı insanı niçin devletine karşı hainlik yapmıyor diyerek çözülecek bir sorun da değildir. O insanların yapısını, kültürünü, örfünü, töresini yakından tanımak gerekir. Ben sapına kadar Türk'üm...Türk olmaktan da iftihar etmişimdir hep...Ama nüfus kütüğümüze göre Karslı ve evlatlarım Batman doğumlu oldukları için biz de kürt statüsüne konuruz ve evletlarıma iş vermek istemez bazı işverenler... Eğer doğuda yaşıyor olsaydık ne yapacaktık peki?: Ya kaçakçılık ya da örgüt militanlığı...Hem de tekrar edeyim sapına kadar Türk ve sapına kadar Milliyetçi olduğumuz halde....Dahasını söyleyeyim: Seçim zamanlarında Bozkurt, üç hilal bayrakları taşıdıkları halde oğullarım...Başka söze hacet var mı?
Selam ve saygılarımla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
benim kuzenim halamın olu 95 de van da şehit oldu karokol tarandı 7 askerle birlikte şehit oldu ertesi gün van a gidip teskeresini alıcaktı şehit oldu annesi kurbanını haır etmişti oğlum geliyor diye sini sini baklava yapmıştı ve oğlunun tabutta ölüsü geldi o hazırladığı yemenleri tatlılar ve kurban kesildi etini cenazeye gelenler yedi halamın tek oğlan çocuğu idi daha 21 yaşındaydı ve halam 10 depresyon haplarıya yaşadı
diyeceksinizki her kürt terörist değildir değildir ama fikir aynıdır
o aynı gördüğümüz farkgözetmediğğimiz balkonuna kocaman bayraklar asan sözde şehit haberlerine bizimle üzülen komşum ne dedi biliyormusunuz
PKK NIN ÖZLDÜRDÜĞÜNÜ NERDEN BİLİYORSUN YA ASKER ÖLDÜRDÜYSE ASKERİNİ
bir tek kelime katmadım sözler aynı bu ve o an benim için bitmiştir
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Keşke ben böyle bir yazıyı yazmak zorunda kalmasaydım...Keşke sen benim ellerimi yeni yıl kutlaması için , Birbirimize iyi dileklerde bulunmak için öpseydin...Sen benim ellerimi ben de senin gözlerini öpseydim.
Allah'ın selam ve bereketi üzerine olsun...Üzülme bütün bunlar geçecek...Bu böyle devam edemez...Etmemeli.
ne söyleyeyim hocam? madde madde şık şık dokundun her yere aklım dumur ruhum tarumar ne deyim artık bilemiyorum? itidal ve teenni ile sabır gösterip yüce ALLAH'a cc sığınmaktan başka çare yok .......!
sami biberoğulları
Benim de aklım durdu...Yine de itidal diyorum ben.
Selam ve saygılar.