- 1505 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
MASUMİYET
Irak sınırında bir operasyon hatası yapılmış ve masum insanlar öldürülmüş.
Bu masum insanlar kim?
Kaçakçı.
Kaçakçılığı neyle yapıyorlar?
Katırlarla.
Katırların yükü ne?
Kaçak sigara.
Bölgedeki kaçakçılık kimin kontrolünde yapılıyor?
Bölücü örgütün.
Kaçakçılıktan aslan payını kim alıyor?
Bölücü örgüt.
Örgüt kazandığı bu paralarla fabrika mı kuruyor?
Tabii ki hayır.
O halde bu paralar ne oluyor?
Keleş oluyor, mayın oluyor, mermi oluyor.
Bunlarla fener alayı mı düzenliyor?
Hayır.
O zaman bu paraları nerede kullanıyor?
Masum halkın katledilmesinde. Güvenlik güçlerine saldırılarda.
Asker ya da polis şehit olunca üzülüyor muyuz?
Üzülmez miyiz? Canımızdan can gidiyor, kahroluyoruz.
Öldürülenler masum mu?
Ben bilmem, Hukuk bilir.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Değerli Arkadaşım...
Bu yazdığım yorumun büyük bir bçlümünü sitemiz yazarlarından değerli ağabeyim Tacettin Bey'e de yazdım:
Ben askerlik yapamadım ayağım sakat olduğu için..Ama iki evladımı yolladım askere...Çok şükür sağ salim gittiler ve döndüler...Askerlikle ilgili teknik konuları da hiç bilmem...Ama bildiğim bir gerçek var...Teyzemin kocası olan eski Hava Kuvvetleri Komutanı Halis Burhan zamanında bizim teknik donanımız bu günkünden çok daha geriyken biz bu kadar hata yapmıyorduk. O dönemlerde ne teröristleri çoban zannediyorduk ne de kaçakçıları terörist...Daha teknik donanımlara sahibiz ama Koskoca Tugay'a saldıran ve 33 Mehmetçiğimizi şehit eden hainleri çoban zannediyoruz...Ve 35 kaçakçıyı da terörist...Şimdi neden bu kadar çok hata yapar olduk.?
Yazınızın özeti bana şöyle geldi: O öldürülen insanlar velev ki terörist olmasalar bile öldürülmeyi hak etmişlerdi çünkü sonuçta kazandıkları ile terör örgütünü besliyorlardı...Yani masum değildiler...Hatta terörist bile olabilirlerdi...O zaman ben de derim ki: Bu ülkenin doğsundan ve güneydoğusundan olduğu gibi batısından ve kuzey doğusundan da bu ülkeye nice kaçak mal sokuluyor...Yakalananlar da oluyor...Ama kafalarına bomba yağdırarak cezalandırmıyoruz onları... Ayrıca tereörist başını balla kaymakla beslerken terörist kıçını ne diye öldürüyoruz ki? Onun günahı kıç terörist olmak mı? Her neyse derin mevzu....
Sonuç olarak geldiğimiz nokta şu:
İki Karadenizli konuşuyorlarmış: Biri ötekine
- Ula Tursun piliymusun...Bu gün adamın piri bağa çok sempatiksin dedi...
- Ula Temel sempatik ne temekmiş?
-Haçan pilmeyrum.
- Eeee sen naaaptun?
- Her ihtimale karşı furdim oni....
Olay sanırım bundan ibaret....Her ihtimale karşı vurdum onu...
Olmaz kardeşim....Olmamalı...Devlet ciddiyeti ile bağdaşmıyor.
Selam ve saygılarımla.
bekir güçlüer
İlginiz için teşekkür ederim.
Masum 35 vatandaşımızın(!) cenazeleri kaldırılırken izlediniz mi bilmiyorum?
Orada açılan posterlerin kime ait olduğunu, cenazelerin üstüne örtülen bezlerin ne anlam ifade ettiğini düşünürseniz, öldürülenlerin kimler olduğunu açıklıkla görebilirsiniz.
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Ben hiç bir zaman oradaki kişilerin masum olduğunu savunmadım...Sizin de belirttiğiniz gibi kaçakçılık da suç...Hele de bunu terör örgütüne yardım ve yataklık amaçlı yapıyorsan...Ayrıca bir de o toprakların opreasyon bölgesi olduğu biliniyor... Mesele bu değil...Mesele : Birilerinin çıkıp '' Yanlışlık yaptık '' demesi....Dün 33 Vatan evladı Mehmetçik şehit edilirken '' Biz yanlışlık yaptık terör örgütü üyelerini çobanlar zannettik '' demesi...Bu gün de yine '' Özür dileriz biz oradaki sivil vatandaşlarımızı terörist zannettik '' dye özür beyan etmeleri.
Şırnak- Uludere'de öldürülmüş olan o 35 kişinin cenaze törenindeki görüntüler benim de içimi acıtmadı mı sanıyorsunuz?...
Ama madalyonun bir diğer yüzü de var...O 35 kişinin aslında korucu oldukları, köyün de bir korucu köyü olduğu söyleniyor...Hatta öldürülenlerin pkk tarafından zorlanarak o bölgeye yönlendirildiği...Eğer bu doğru ise o insanlar yine de ölmeyi hak etmiş oluyorlar mı? Madem ki korucu köyü o halde cenazelerinde pkk bayraklarının işi ne?
Bizim ordumuzda da aslında pkk üyesi, ya da en azından sempatizanı olan askerler vardı. Ve bunlardan bazıları yine pkk ile yapılan çatışmalarda öldü ve biz naaptık o kişileri Türk bayrağına sarılı tabutlarda '' Şehitler ölmez, vatan bölünmez '' sloganlarıyla defnetmedik mi? Bizim törenimiz biter bitmez o kişiler oraya gelen bdp= pkk milletvekillerine sarılıp ağlaşmadılar mı? Şimdi de tersine bir durum yaşanmış olamaz mı?
Kim suçlu, kim masum karar vermek yüce adaletin işi değil midir?
Kısacası: Maalesef terör örgütünün eline iyi bir propoganda malzemesi verildi...Madem ki o bölgeler operasyon bölgesiydi orada askeri birliklerin olması ve önce o gruba teslim ol çağırısı yapılması, eğer silahla karşılık veriliyorsa işte o zaman uçak, tank Allah ne verdiyse, gebertilmeleri değil miydi doğru olan?
Sözün özü: devlet hata yapmaz Bekir bey kardeşim: Ya öldürmez, ya da çıkıp adam gibi '' Arkadaş onlar teröristti, en azından terör örgütüne yardım ve yataklık yapıyorlardı ben de geberttim. '' der...Ama devlet özür dilemez....Devlet özür dileyecek durumlara sokulmaz...Bu gün onlardan özür dilersen yarın Ermenilerden de dilersin....Devlet hata yapmaz...Benim devlet anlayışım bu...
Her neyse Bu gün yeni bir yıla giriyoruz.
Yeni yılın size, tüm sevdiklerinize, ülkemize ve tüm dünyaya sevgi, huzur ve barış getirmesini diliyorum...Nice mutlu yıllara inşallah...
Selam ve saygılarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sanki kaçakçılık masum bir hareketmiş gibi takdim edilmeye çalışılınıyor. Mustafa Muğlalı olayı ile karşılaştırılıyor (Gerçi bu olayıda saptırdılar). O bölgede bölücü örgüte vergi (!) vermeden bu işler yapılırmış gibi konuşuyorlar. Bölge halkı fakirmiş başka yapacakları bir iş yokmuş!. Olay yerine gelen ailelerin altlarındaki arabalar bilmem dikkatinizi çektimi? Hepsi lüks jeep.
Birileri çıkıp evet bunlar kanunlara karşı gelmişlerdir diyemiyor.
Aynen dediğiniz gibi lafı dolandırıp duruyorlar. Olayı yıkacakları bir günah keçisi arıyorlar. Böyle basiretsiz yöneticilerle bu mücadele yürütülebilir mi?
Kaçakçılığın her türlüsünü yapan devlet değil mi?Paramparça olanlar masum ama bu düşünce masum değil.Bu ölümlerin yaşanması bu zihniyetin sonucudur.
bekir güçlüer
Belliki sizin zihniyetiniz benden farklı.
Ziyaretiniz için teşekkürlerimi sunarım.
Bahsi geçtiğinde, mecliste bangır bangır bunun bir savaş olduğunu dile getiriyorlar. Madem bu bir savaş, sen de böyle grup halinde gezmeyeceksin, üstelikte ziyarete gittiğin yerde heybene sigara ya da petrol doldurmayacaksın.
Çalışarak karnını doyurmayı öğreneceksin, vallaha ne güzel kaçak elektrik, kaçak sigara, kaçak eşya, kaçak petrol, var mı böyle bedavadan yaşam.
Siviller öldürülmüş deniliyor, nerede öldürülmüş, köy mü bombalanmış, tarlada bağda bahçede çalışanlar mı bombalanmış, kapının öünde, ya da komşu gezmesinde dönerken mi öldürülmüş. Hem terörist köylü kıyafeti giydiğinde köylü olmuyor malesef, bu unutulmamalı. Sivil kimdir, sivil Güngörende çarşının ortasında ölen 17 kişidir yaralanan 170 kişidir. Sivil misafirliğe giderken arabası taranıp öldürülen görevlinin eşidir çocuğudur. Sivil duraklara otobüs bekleyen fakir fukaraları içerisinde üç beş yaşında paramparça olan çocuklardır.
Madem savaşıyorsunuz, madem sivil-memur demiyor öldürüyorsunuz, pkk kamp bölgesinden gece yarısı aynı güzergahı izleyip topluluk halinde sınırdan Türkiye'ye girmeye çalışmayacaksınız, çalışılıyorsanız zaten ölümü göze almışsınızdır.
Sürekli o bölgede pkk teröristlerin giriş yapacaklarına dair istihbarat alınıyor. Sürekli operasyon düzenlenen sınır bölgesinde gece yarısı 20-30-40 kişilik bir gurubun ne işi var. Aklı başında her silahlı ordu aynı durumda aynı şekilde davranırdı diye düşünüyorum.
Olayın gerçekleştiği yerde hiç bir yerleşim alanı yok ve terör kamplarına yakın bir yer. Tsk bu ülkenin ve milletinin can güvenliğini korumakla yükümlüdür.
Olayın yaşandığı bölgenin kontrol altında tutulduğu tsk nın saldırılar yaptığı o bölge halkı tarafından bilinmektedir. Buna rağmen gecenin bir yarısı kaçakçılık yapmaya gittik bizi nasıl vurursunuz demek kadar saçma bir savunma olamaz…
Başbakanımız askerler öldürüldüğünde şehit analarına yaygara çıkartıyorsunuz demişti, eee olacak, bazen asker şehit edilir yaygara çıkar, bazen gece kaçakçılıkta dönenler öldürülür yaygara çıkar
olacak o kadar...
Saygılar...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve açıklayıcı değerlendirmeleriniz sebebiyle teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Yazık çok yazık ne olursa olsun sonuç olarak bahsettiklerimiz insan ve bu ölümleri başka türlü yorumlarla mübah saymak ne kadar insan ve insanlıktan çıktığımızın gerçek bir resmi gibiydi
Görmeden bilmeden bir yeri ve orada yaşayanları güneh keçisi seçmek ne kadar doğru ve bu yukarda saydıklarınızı sizin bile ne kadar inandığınızı bilmek zor değil sadece bellli bazı çevrelerin bu kaçakçılığın pkk'ye gittiğini sonmak bence bucalanmanın başka bir şekli yoktur kaldı ki gidenler korucu çevreleri ve onlarda yaşamlarını sadece geçici köy koruculuğu ve kaçakçılıkla geçindirmeleri kimin ayıbı iyi düşünmek gerek
bekir güçlüer
Biz kimlerin insanlıktan çıktığını gayet iyi bilenlerdeniz.
Ziyaretinz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Bu olayın masumiyeti tartışılamaz bile. Değindiğiniz hususların şüphesiz doğruluk payı çok çok yüksek. Bir de olayın farklı boyutu var tabi. Adamlarda (Ordumuz) ne yapacağını şaşırdı arkadaş!!! Yok görüntü aldılar vurmadılar hadi bakalım basın-medya iş başında!!! E işte vurdular vay efendim masumdular!!! Düz mantık gidelim çok basit düşünelim! Kaçakçılık suçtur, bir de terör bölgesi o zaman en iyisini yaptılar! Ben niye kaçakçılık yapmıyorum? Sizin çocuğunuz neden polise taş atmıyor? Trabzonluyum, niye ben lazistanı kuralım demiyorum? Yapmasınlar kardeşim kaçakçılık!!! Kaleminize sağlık...Saygı ve muhabbetle...
bekir güçlüer
Yazıya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Söylediğiniz gibi ,basın tarafından, sanki kaçakçılık masum bir davranışmış gibi takdim ediliyor
operasyon bölgesinde....çatışmaların içinde....yazı her şeyi söylüyor.....mağduru oynamak duyarlılığınızı kutluyorum saygılar
bekir güçlüer
Yazıya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bu kadar olur başlık düşündürdü beni ya içerik yüreğinize sağlık...
bekir güçlüer
Yazıya gösterdiğiniz ilgi sebebiyle teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
hukuk varmı ki bilsin orda ölenlerin masummu suçlumu belli oldum masumlar çünki medya öyle dyor türkiyede medya değince ne ooluyor doğru oluyor şehirler ölünce ne oluyor 2 sakika haber hepsi bu akerler masummu valla benim şehit olan kuzenim basumdu şehitimiz olunca üzülüyoruzmu ben üzülüyorum belki nufusun yüzde beşi ancak şehitlerin hakkı aranıyormu hayır pekiölen bu masumların ve pakaklıların hakları varmı tabii ki onlar insan insan hakları var şeitler askerciklerimz ne oluyor onu çözemedim bilemedim bilen varsa banada söylesin
bekir güçlüer
Yazıya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Hukuk var mı ki bu ülkede bilebilsin Sn. Güçlüer? Harika bir yazı okudum, yürek sesime de önderlik edişinize teşekkür ederim.
Kaleminizin yetkin avazı artarak daim olsun efendim.
Selam ve saygımla...
bekir güçlüer
Yazıya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Yazıya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.