Alexander Grahambel
Telefon ve Grahambel
Evet sevgili Konuklar bu gösterimizde sizleri eğlendirerek telefonun tarihini ve Grahambel Abimizin Nasıl Bu İcadı Gerçekleştirdiğini Anlatacağız.
Hade O Halde Bize Kolay Gele.....
(Perde 1:sınıf ortamı,öğrenciler ve öğretmen)
Ayşe Öğretmen: Evet Çocuklar hanginiz araştırma ödevini yaptı bakalım.Herkes Çıkartsın tek tek okuyacağım masalarınız üstüne koyun.
Ahmet(parmak kaldırarak söz ister):Öğretmenim ben ödevimi sınıfa sunmak istiyorum.İzniniz olursa sunabilirmiyim.
Ayşe Öğretmen(büyük bir sevinçle): Tabiki ancak Öğle tatilinde tamam mı Ahmet ?
Ahmet: Siz nasıl isterseniz öğretmenim.
Fatih: Öğretmenim öğleye kadar dayanamayacağım ben ve arkadaşım Mustafa Ödevin Konusunu Çok Merak ediyoruz.
Mustafa:Evet öğretmenim biraz bilgi istiyoruz.
Okuyucu: Öğretmen sözü Ahmete Bırakır Ve Ahmet Anlatır
Ahmet:Ödevim Alexandır Grahambell hakıında arkadaşlar.
Fatih:Teşekkürler Ahmet bu bile yeterliydi.
Okuyucu:Sınıftaki diğer öğrencilerde bu ödevi merak etmektedir çünkü Ahmet’in yaptığı her ödev başlı başına bir zevktir onlar için. Büyük meraklar içinde sonunda ölen tatili gelir tüm öğrenci yemekten sonra sınıfta beklemeye başlar.En Sonunda Ayşe Öğretmende gelir ve Ahmet Söze Başlar.
Ahmet: Evet sevgili arkadaşlarım , saygıdeğer öğretmenim.Bilmişolduğunuz üzre ödevimi sizlere sunma kararı aldım bu nedenle çıktım önünüze zevk almanız dileği ile (der ve ödevi sunmaya başlar)
(Perde 2: Alessandra Lolita Oswaldo ,anne, grahambell Köy ortamı, ev , yatak odası ve masa)
Grambell harika bir bayan olan Alessandra Lolita Oswaldo ya aşık olmuştu yüreği onun için yanıp tutuşuyordu.
Grambell: O Mamamiya Kalbim size ayirttir dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
Alessandra Lolita Oswaldo:Oo Yakışıklı beyfendi sizi çok seviyorum bunu bilmelisiniz ancak ailem ve şu anki konumum beni size ulaştırmaz.Sadece sizin yanınıza gelecek kadar bile param yok.Sohbet etmemiz bile bizim için zor.Bu şartlar altında nasıl ilişkimiz sürebilirmi.
Grahhambell: Claude Abimiz bizim için telgrafı icat etti. Böyle durumlarda aşıklar buluşşundiye güzel bayan.
Alessandra Lolita Oswaldo:Hey yakışıklı telgraf diyorsunda sadece telgraf için bile para gerekiyor senin haberin varmı.
Grahambell:Senin dileğin paramı Bayan Paran Senin Köpeğin Olsun.
Alessandra Lolita Oswaldo:Bana paran ile hava atabileceğini sanıyorsan çok yanılıyorsun yakışıklı.Ucuz bir şekilde yanyana gelmeden bile konuşabileceğimiz icatlar olana dek GÜLE GÜLE.
Grahambel Çökmüştü bu laflara oysa onun tek isteği manitası ile rahat rahat konuşabilmekti.
aileler işe karışmadan konuşabilmek.Ama imkanlar buna uygun değildi.
Anne Grahambel: Hey Alexander hemen kalkmış ol eğer o yumarta bitmemiş olursa senle külahları değişiriz.Sırf Bunun için ülahı icat ettirme bana.
Grahambell:Anne nolur beni yalnız bırak Manitamdan ayrıldım yastayım.
Anne Grahambel:Hey Canım benim Alessandra Lolita Oswaldo seni sende onu çok seviyordun ne olduda ayrıldınız.
Grahambell:İmkansızlıklar anne biz nasıl zenginsek yani durumumuz iyi ise onlarınkide kötü.Bana dediki uzaktan ucuz ve rahat şekilde sesimizi duyarak konuşabileceğimiz icatlar olana de Güle Güle.
Anne Grahambell:Hey bizler Grahambelleriz, bizleri hiç bir şey durduramaz.Hey yavru şu icat fikri benim kafama yattı ha.Sen yapsan bu icadı kesin bu Alessandra Lolita Oswaldo sana dönmek için yalvarır bak.Ama nerde sende o kafa yokki.Sen anca yat kalk süt iç hayvanları besle ve bu yaşında rağmen oyun oyna.
Grahambell: Anne ağzından bal damlayi bu sefer. Ben aslında çok zekyim ama bunu insanlara yansıtamıyordum kesin ben bulmalıyım bu icadı görürsün bak.
Anne Grahambell: Hadi Hadi Hayal kurmayı bırakta git yumurtanı ye.
Grahambell o aç karnına tek yumurtayı bal ederek yedi ve hemen üniversite eski fen hocasını yanına koştu.
Hoca Bey:Evet eski öğrencim yoksa eğitimin önemli bir şey olduğunu anlayıp yeniden master mı yapmak istiyorsun?
Grahambell: Hocam o günleri görmeniz biraz zor.Ama söyleyeyim;Manitamdan ayrıldum hocam onunla tekrar konuşmak için bir icat yapmam gerekiyor.İcadın adı konuşan kutu olabilir. Amacı ise insanları uzaktan uzağa iken bie sesli bir şekilde konuşmasını sağlayabilmek.
Hoca Bey: Bak Alexandır İşte sende bu günleri göremezsin der ve (gülmeye başkar)
Grahambell: Alexandır (büyük bir sinim ve hışımla) Bence siz birkaç sene daha eğitim almalısınız göreceksiniz hepinizi şaşırtacağım der ve (koşarak odadan çıkar)
Hoca Bey: Ben Hep bu çocugun hayelperest yönüne güvenmişimdir. der (ve yine gülmeye devam eder)
(Perde 3: Çalışma odası, malzemeler,anne baba, grahambell)
(Alexandır Grahambell odasına birsürü malzeme ve araç gereç almış çalışmaktadır)
Grahambell:Hay yağlı pireler ne zor işmiş bu icat yapmak.Hadi ama başaracağım şu telgraftaki yapıyı inceledim ondan farklı olmasa gerekiyor kesinlikle Ama Nasıl. Evet buldum Titreşimler yolu ile sesi aktarabilirim belkide.
Anne Grahambell: Bak yine odana tıkanıp kaldın canımın içi hemen aşağıya yoksa ben sana neleri icat edeceğim göreceksin.
Grahambell:Anne tam bir fikir üzerindeyim nolur biraz daha zaman ver bana.
Anne Grahambell:Alexandır Alexandır Alexander küçükken hep hayallerini peşinden koşardın bu beni mutlu ederdi ancak hayallerin hep saçma şeylerdi.
(Grahambell Sözü Keser)Grahambell:Anne hiç bir hayalim saçma falan değildi benim.
Anne Grahambell: Peki evlat sana analık babalık yapan bu annenin sözünü kestiğine göre bir örnek vereyim bari: Bir farenin beynine ameliyat yapıp mutasyona uğratmak nasıl bir hayaldir.
(Baba Grahambell iş gezisinden gelmişti ve anahtar ile kağıyı açıp içeri girmişti)
Baba Grahmbel (hemen söze atlar): Size bir süpriz yapayım dedim ama madem tartışıyorsunuz karışmadan edemedim.Canım oğlum sen bir dahisin bunu herzaman bil ve yanında olacağıma dağir sana söz veriyorum.
Grahambell: Bak anne derlerdiki daimi destekçiler analardır. der (ve babasına sarılır)
Anne Grahambell: Aşkım keşke gelmeden önce telgraf atsaydın da bizde sana yemek yapsaydık tabi bu telgrafın geliş süresini hesaplayabilirsek.
Baba Grahambell: İşte bende bu yüzden telgraf atmadım canımın işleri. der (ve üstünü değiştirmek üzere sahneden çıkar.
(Perde 4:Grahambell,Alexandır,anne baba ve test için iki ayrı oda)
Alexandır kendini hayattan soğutmuş ve uzun çalışmalar yapmaktadır hala odasından sadece yemek yemek için ıkar dışarı oda ya 5 ya 10 dakida sürmektedir.Tüm bunlara rağmen Alexandır’ın Pes etmeye niyeti yoktur.
Grahambell: Evvet buldum konuşmak istediğim yere bir kablo çekeceğim kablonun bir ucuda burda olacak. Kabloların Uclarına da birer plastik bardak taktı ve kabloları gerdirip sesin gidip gitmediğini test etti. Diğer bardakta babası vardı.
Baba Grahambell(bardağa konuşmaya başlar ):Hey Evlat sesim geliyor mu ?
Grahambell:(sevinçle bardağı ağzına doğrultur ve başlar onuşmaya) Evet Geliyor.Anne başardım ne yapacağımı buldum.
Anne Grahambell : Canım oğlum sana inanmıştım aslında (der ve sevinçten ağlar)
Okuyucu:Hemen gidip bu iş için ileri seviye bir prototip hazırlar ve telefonun maketini yapar.
Baba Grahambell:Evlat bu işi başarmana ne kadar yakın baksamda doğruyu söylemeliyimki ben bile başarılı olacağına inanmıyordum.Ama yaptığın bu denemeye göre ve çalışmalarına baktığımda başaracağına inanıyorum.
(Perde 5:Alessandra Lolita Oswaldo ,Grahambell,öğrenciler)
Grahambell gergin tel örneğinden çok daha iyi bir şekilde bu icadı gerçekleştirir ve sevinçten havalardadır.İlk Olarak Eski Kız Arkadaşına Sözyler Ve Onun Evine Tel Çeker.
Alessandra Lolita Oswaldo :Sana inanamıyorum demek gerçekten yaptın ha.O halde benimde kalbim senindir artık.İster kır ister sev.
Grahambell: Teli çektikten sonra hemen telin diğer ucuna yani evine gider ve kız arkadaşı ile hergün sürekli konuşurlar.
Okuyucu Devreye girer ve söze başlar:Sizin bugün Alo Dediğnizi O Kelimeyide Grahambell sevgilisine armağan etmiştir Çünkü Alo Alessandra Lolita Oswaldo ’ın kısaltmasıdır.....
(Perde 6:Sınıf ortamı,öğrenciler,öğretmen)
Ayşe öğretmen:Ahmet bu ödevin çok hoşuma gitti bilmeni isterimki diğer ödevlerinden daha başarılı olmuş.Halk dilini,de güzel kullanmışsın.Çok da eğlenceli evet çocuklar Ahmet’e ödevi hakkında soru sormak isteyen varmı?
(Leyla bir hışımla atılır)
Leyla:Arkadaşım Alexandır Grahambell’ in hayatını anlatmıssın güzel olmuş ama eksiklerin de var örneğin Grahambell’in doğum tarihi(der ve yerine oturur)
Ahmet(Bildiğini kanıtlayacak bir biçimde):Evet arkadaşım sizden özür dilerim Grahambell 3 Mart 1847 de İskoçyanın Edinburg şehrinde doğdu ve 2 Ağustos 1972 yılında tam 75 yaşında Kanadanın Baddeck Şehride hayatını kaybetti.
Ayşe öğretmen:Afferim sana Ahmet Bildiğini Yine kanıtladın bize.Zaten eğer bu bilgileri bilmesen gerçek bir ödev yapmış sayılmazdın.
(Ben Ben Ben Bende Birşey Sormak İstiyorum diye konuşmaktadır Kenan)
Ayşe Öğretmen: Evet Kenan Son Bir kaç soru daha sorabilirsiniz ona göre.
(Kenan büyük bir merakla)Kenan:Bu Grahamebll abi telefonun patentini ne zaman aldı?
(Bunu için Ahmet’in notlarını karıştırması gerekti)Ahmet:Grahambell 7 Mart 1976 da telefonun patentini aldı arkadaşlar.
Ayşe öğretmen:Çocuklar Ahmeti bir kez daha tebrik ediyorum ama zil tam 15 dakka önce çaldı hadi herkez matematik kitaplarını çıkartsın.
(tüm sınıf aynı anda)Sınıf:Offff Yha.
____________Gösteri Biter____________
Senarist : Nurol Banabak 7/B 772