H.z Muhammed s.a.v 'in Ashabı Aracılığıyla Tüm Müslümanlara Yaptığı Tavsiyelerinden
Efendimiz s.a.v ‘in Üsame b. Zeyd r.a ‘ya tavsiyeleri;
Rasulullah s.a.v ashabına bazı tavsiyelerde bulunurdu. O’nun a.s bu tavsiyeleriyle şereflenenlerden biri de h.z Üsame b. Zeyd idi.Bir gün Efendimiz s.a.v’in huzuruna çıktıklarında güler yüzle karşılanarak kendisine şu tavsiyelerde bulunulmuştur.
-Ey Üsame b. Zeyd ! Cennet yolundan ayrılma! Ondan saparak başka yollara girmekten sakın!diye buyurdular.Üsame r.a;
-Ya Rasulallah! Bana bu yolu en hızlı şekilde nasıl kat edeceğimi söylermisiniz? diye sordu.Allah Rasulü s.a.v:
-Öğlen sıcağında susuz kal! Nefsini bu dünyanın diğer lezzetleri konusunda sınırla!Allah’ın haram kıldığı şeylerden uzak dur!
“Ey Üsame! Cennet halkı oruçlunun ağız kokusundan zevk duyar. İyi bil ki oruç ateşe karşı kalkandır.Oruca sarıl!
Çokça teheccüd namazı kılarak, secde ederek Allah’a yaklaş! İyi bil ki şereflerin en üstünü gece namazlarıdır.Kulun Rabbine en yakın olduğu an secde anıdır.Allah kulunun bu hali ile meleklere övünür, sevinçle kuluna yönelir.
Ey Üsame! Aç olan herhangi bir canlı kıyamet günü Allah katında bu halinden dolayı seninle hesaplaşmasın.”
İbni Manzur Muhtasar 4/253
not olarak şunu söylemek istiyorum ;biz yeni yıla Noel gibi saçma sapan, Müslümanlığa aykırı olan boş şeylerle girmemeliyiz. İbadet ve geriye dönük bir hesaplaşmayla, "bu güne kadar ne yaptım ? " "bu günden sonra eksilerimi nasıl artı yaparım? yada artılarımı nasıl daha iyi hale getirebilirim ?" diye kendimizle ve ailemizle baş başa kalarak daha güzel bir şekilde geçeceğine inanıyorum. Hepimiz insanız,kuluz, belki bir anne, belki bir babayız yada bir geleceğin teminatı olan genciz. Hepimizin üzerine düşen vazifeler var.Kendimize biraz daha çeki düzen vererek,insanlığa ve tüm alem -i İslam’a daha hayırlı olabiliriz. Biraz güven, biraz kararlılık, biraz samimiyet ve biraz da haklı olduğumuz davada inat etmek, taviz vermemek bize lazım olan. saygı ve selamlar tüm gönül dostlarına olsun...