- 1765 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Avuçlarımda acılar 2 ...
Aylardan Aralık dışarıda kavurucu bir soğuk. Ellerim üşüyor ev sıcak ama üşüyor işte. Klavyeye dokunurken acıyorlar tıpkı yüreğim gibi....
Yine yalnız değilim sağ yanımda hüzün, sol yanımda hasret bana eşlik ediyor. Ha birde gözlerimden son zamanlarda hiç eksilmeyen gözyaşlarım benimle. Biliyormusun ? bu karenin tek eksiği ne ? bir sen yoksun yanımda. Oysa hiç olmamıştın ki ben hep var olduğunu sanmış kendimi kanırıp mutlu olmaya çalışmışım ....
Sahi neden hiç bende değildin ki? Çok mu meşkuldun? Benim sana sunduğum sıcacık sevgimden daha önemli şeyler mi vardı? Neyse artık önemi de kalmadı bu soruların. Ama ne yapayım meraklıydım oldum bittim sormadan da edemiyorum işte....
Son günlerde seni daha çok düşünür oldum nedenini bilmiyorum. Ama uyandığımda ilk aklıma gelen sen oluyorsun. Uykuya dalarken aklımda olduğun gibi. Sanki beyin hücrelimde bir ihtilalcisin söküp atamıyorum. Senin beni yüreğinden söküp attığın gibi....
Çayım yine soğumuş aslında severim çayı ve kahveyi ılık içmeyi ama dedim ya üşüyorum. Bedenim üşüyor ama en çokta ruhum üşüyor senin gözlerinmiş onu ısıtan saran sarmalayan. Şimdi gözlerin başka ruhları sarıp sarmalıyor biliyorum kıskanıyorum ama sakın saçlarını okşama olur mu? Parmak uçlarından benim saçlarımın izi silinmesin ....
Yerdeki beyaz örtü hala duruyor, ilk yağdığında nasıl tertemiz oluyor ama zaman onu da kirletiyor tıpkı aşkları kirlettiği gibi. Aşk dedimde evet aşk nasıl bir duygu hiç tattın mı? Sevdin mi hayatında birini? Düşünmden onun için ölümü ble göze alabildin mi ? Gecelerde gözlerin uykuyla küstüğü anlarda onu düşündün mü? Ben tattım ....
Hep kaçarken insanlardan sığınmaya çalıştım bilmeden yalnızlıkta bir çok insanın emeği olduğunu. Kızgınım kendime neden mi? Elim kalvyede ama yazamıyorum eskiden aklıma gelen her konu hakkında onlarca şiir yazar hepsinden birer parça alır kendimce güzel bir şiir çıkartırdım. Sonra da seslendirirdim içine ruhumu katarak ama artık seslendirmelerim dahi ruhsuz oluyor. Yoksa sen giderken ruhumuda mı bavulna attın? Benden habersiz. Bir ara bakıver olurmu sendeyse bana geri ver ona ihtiyacım var....
Saat ilerliyor yatma vakti geliyor ve içim daralıyor. Yine sabaha kadar yatağımın içinde dönüp duracağım umutsuz bir bekleyişle uykumun gelişini. Ve biliyorum ki gelmeyecek haftalarca gelmediği gibi. Uykuyu da özledim hiç değilse senli rüyalarda huzur bulabiliyordum ama artık onlar da yok. Var olan giderken avuçlarıma bıraktığın acılar ....
YORUMLAR
Sahi neden hiç bende değildin ki? Çok mu meşkuldun? Benim sana sunduğum sıcacık sevgimden daha önemli şeyler mi vardı? Neyse artık önemi de kalmadı bu soruların....
Şimdi gözlerin başka ruhları sarıp sarmalıyor biliyorum kıskanıyorum ama sakın saçlarını okşama olur mu? Parmak uçlarından benim saçlarımın izi silinmesin ....
Oysa hiç olmamıştın ki ben hep var olduğunu sanmış kendimi kanırıp mutlu olmaya çalışmışım ....
bu son söze dayanarak ütopyadayız dedim onu belirteyim......tarihe geçtiniz bu sayede benim nazarımda....ütopya deryalar ülkesi...ütopya sizin ülkeniz benim ülkem....ütopya annemiz bizim....hani gizlice ah annem deriz ya...ütopyada da somutta yaşamadıklarımızı orda öyle bir yaşarız ki.....veya birsürü şeyler ekleyin işte......hayal tamam o ülke orası ama olay farklı hayalide açmam lazım anlaşılması için....hayal olmaz ise bir cümle bile kurup kısa örneği merhaba bile diyemessin.....kendini bile tanıyıp kendine bile bişeyler yapamazssın....ütopyada siz öyle bir yaşam kurmuşsunuz ki ütopyanın en önemli vatandaşı vekili gibi olmuşsunuz...o kadar ki sahici....yaşar kemal, orhan pamuk,v.s. v.s. onlar da oranın sahi vatandaşları....yazarlar şairler say artık sayabilirsen onlar da öyle......siz normal de bu durumu reelde yaşamış olsaydınız etli bir jön olsaydı bu denli asla olamazdınız zaten.....çünkü ünlü insanlar ütopyada evlidirler....ütopyada herşeyleri oradadır....ekmekleri orda aşları suları......reelde çok basiittir izahı.....oksijen gelir karbondioksit gider....dolayısıyla zaten çok güzel bir yaşam....konu ayrılık konu sitem....konu gel gör halimi.....ama bu denli doğal aktarmak nası bişey taaaa o ülkeden al getir sahi ülkeye ve fırın tazeliğinde tebrik edilmez mi.....ama ben bunlara dayanarak tebrik ediyorum..... ayrıca şu var mesela ütopyada vatandaşlık almak ta herkese nasip olmaz çok güzel bir eser...yani kadının harika kurşun sözleri var.....o sözler vurur insanı ben okuduğumda bana değdi...nerdeyse mahçup oldum gibi..... sadeleşmek yani doğaya inmek özel bir beceri ister.....kadın güçlüdür....erkekten daha güçlüdür...yazınızda tam tersi olsa bile....
NURCAN CANDAR UYGUR
NURCAN CANDAR UYGUR
Duyguyu çok iyi betimlemiş. Ertafındaki eşyayı duygunun atmosferine iştirak ettirip, konuşturuyor sanki. Hareketli ve renkli bir yazı. Duygu yönüne gelince, insanın ruhunu saran bir sıcaklık ve samimiyet var cümlelerde. Aşkı, özlemi ve sevgiyi en güzel ve duygusal metaforlarla süsleyip bize takdim eden bu güzel kalemi bütün kalbimle kutluyorum.
Şiirde olduğu gibi denemelerde de son derece başarılı. Kalemini, arabasının direksiyonunu kullanmadaki beceresi kadar kendinden emin kullanıyor.
Sevgilerimle
S / ÂYE tarafından 12/29/2011 1:40:08 AM zamanında düzenlenmiştir.