- 1115 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Deniz ve Kadın...
Üşüyordu kadın... Matem tutan soğuk gecenin, sanki en onur verici misafiriymiş gibi yalnızlıktan ürpererek titriyordu. Önündeki hırçın denize baktı. Acaba hangimizde daha derin fıırtınalar kopacak diye mi düşündü. Bir damlanın düşmesiyle yanağına irkildi ve farketti deniz çağlayan olup aksa da üzerine, yangını sönmeyecek.
Mıhlanmış çiviler gibi o eski bankta eskimek istedi kadın. Milyonlarca darbe geldiğinde üstüne onlarla birlikte silinmek. Ojesinin yarısı çıkmış tırnaklarıyla çiviyi yerinden sökmeye çalıştı. Diğer kalan kırmızı boyaları çivinin üzerinde bırakarak. Soğuktan donan parmakları hala neyi fark edemiyordu ki ? Anladı sonunda. Bu çivi yerinden çıkmayacak. Durdu. Bütün hücreleri kaskatı kesildi. Rüzgarın uğultusunu duyuyor muydu acaba ? Birden hıçkırığının tiz sesi geldi kulağıma. Ağlıyordu.
Saatlerce ağladı,ağladı,ağladı. Burnundan akan şeffaf sümükleri kabanının koluna sürüyordu. Artık, üzerine vuran sokak lambasından kolları bembeyaz parlıyordu. Yanına gitmek istedim. Gidemedim. Dibe vurmadan yukarı çıkılmazdı bunu en iyi ben bilirdim. Bekledim.
Neden diye haykırdı kadın ! Neden ben ! Neden,neden,neden... Pişmanlık kokuyordu her vurgusu. Sarılmak istediği dağ yıklımıştı belli ki. Ve o da atmıştı kendini deniz kenarına. Sanki Karadenizin suları neye çözüm olacaksa.
Birden ayağa kalktı ve daha da yaklaştı denize.. Sanki hırçınlığını duyamıyormuş gibi. Kırık topuğuyla sendeleyerek, birkaç büyük kayanın üzerine çıktı. Anlamıştım. Bağırdım. Duymadı. O çıkmıştı bile yolculuğa Karadenizin sularında, tek kişilik biletle, dipteki mavi yolculuğa.
Anladım ki kendinden kaçamayan insanın, aradığı ve tek başına buluşacağı tek kişi yine kendidir.
YORUMLAR
iyi geceler sibelcigim, hüzünlüydü oykü...insan oglu anlasilmasi zor bir laburent,,,karakterimiz mesela her hangi birimizin huyu bir digerimize benzemiyor, kardes olsa bile...sabir metanette bøyle kiminde cok, kiminde ise hic yok...gelelim canina kiyan hanima; Allahcc, hic kimseye bøyle bir son nasip etmesin..intihar etmenin affi bile yok...
"Anladım ki kendinden kaçamayan insanın, aradığı ve tek başına buluşacağı tek kişi yine kendidir"
yukarida kurmus oldugun cümle müthis bir vurgu....fakat, bu cümleyi intihar eden kadin kendinle bulusmak yerine sabirsizligi secerek intihari yeglemis...sevgilerimle canim
sibel yunlu
kim bilir ne oldu ki ben bunu yazdım acaba :))
bir intihar haberi falan okudum galiba bir yerlerde.
hep öyle değil mi aslında. minik bir eleştiriye gelemeyen bizler -kişisel olarak- hep kendi kendimizle konuşmuyor muyuz ? hep kendi cevabımızı kendimiz veriyoruz. hal böyle olunca bu cümle çıktı galiba ortaya :))
mutlu geceler diliyorumm...
sibel yunlu
şimdiki ben'e yazmışım sanki.
beğendiğinize sevindim.
sevgilerr...
uytun
sibel yunlu
saygılar,sevgilerr...
Pek düz yazı okumam ama bunu okuyayım dedim ortaya çıkan durum da bu oldu aklın yolu birmiş selam ve dua ile
Düşmüşüz yollara
Kimi yaya kimi atlı
Kimi topal kimi kanatlı
Düşmüşüz yollara
Kimi yalın ayak kenardan
Kimi başi kabak ortadan
Kimi elinde asa
Kimi tanımaz yasa
Düşmüşüz yollara
Gayeler sona ermek
Mesele yola değil
Yolda düşmemek
Düşenin bir tek dostu olur
O da kendisi olsa gerek
Cahit Telkök
sibel yunlu
ne kadar güzel şeyler yazmışsınız.
saygılarr...