Eğitim Şart !!!!
İnsan dahi, 50-60 yıllık geçici ömründe başıboş bırakmıyor çocuklarını.
Biliyor ki mutlak sahibi değil ne çocuklarının ne de başka bir şeyin.
Gerçi bilmese de bilecek bir süre sonra… Bırakıp geçip gidecek sayılı nefesleri tükendiğinde.
Hâl böyle iken; insan her yolu deniyor ve uyguluyor…
Ki çocukları kendi doğruları doğrultusunda yetişsin, kendi iradesine uygun bir yaşam tarzı seçsin.
Öyleyse insanı ebedi alem için yaratan Allah cc. ne için başıboş bıraksın ki insanı!
Elbette ki O’ nun herkesten daha fazla HAKK’ ı vardır… O da ister kulu istediği gibi olsun.
Ayrıca O buna Kadîr’ dir de. Ne dilerse emreder o da öylece oluverir.
“Hayra dua eder gibi şerre dua eder “ ayetinde buyurulduğu gibi çocuğu için gerçekten doğruları da biliyor değildir. “Beşer şaşar” hesabı…
Kendisi için biliyor değildir ki doğruları… Bilse zaten EN İYİ BİLEN’ e uyar…
"Peygamber Efendimiz (s.a.v) çocuklara da çok merhametli davranır, torunları Hz. Hasan ve Hüseyin (r.a) efendilerimizi kucağına alır, onları öper, onlarla oynar ve şakalaşırdı.
Enes b. Malik (r.a) rivayet ediyor. “Ben, Peygamber Efendimize (s.a.v)’e on sene hizmet ettim. Bana, bir kere dahi “öf” demediler. Hizmetim esnasında uygunsuz bir şey yapsam, bu işi niçin yaptın diye azarlamazlardı.”
İşte EN İYİ BİLEN çocukları böyle yetiştirmekteydi…
Üstelik kendi iradesine uydurmaya çalıştığı sadece kendi çocukları da değil…
Hem başkalarının çocuklarının, hem de tabiatın kendi iradesine uygun davranmasını istiyor insan…
Örneğin yağmur…
Bugün İzmir’ de öğleden önce şiddetli bir yağmur vardı… Öğleden sonra durdu… Şimdi hava günlük güneşlik…
E malum bugün Cuma… Ümmed-î Muhammed’ e Mübarek olsun…
Cuma namazı öncesi yağan o şiddetli yağmur neticesinde yollarda yürümek imkanı kalmamıştı.
Otobüse bindim ki ileride yol üstünde bir cami varmış… Oraya yetişeyim.
Ön koltukta oturan yaşlı amcanın yanına oturdum. Şoför bey de onunla sohbet ediyormuş.
Diyor ki amcaya;
- Biraz önce inen bayan var ya… Öğretmenmiş… Otobüse binerken diyor ki ; “Tamam yağmur iyi de… Bu kadar da olmaz ki canım... Bu çok fazla.’
“Allah, Allaaahhhh…” diyerek gülümsüyor yaşlı amca.
Şoför bey diyor ki;
-Sanki Allah’ la pazarlık yapmış. E söyleseydi bari de yağmasaydı… Tövbe yarabbim ya… Zaten bu sene doğru dürüst yağmur yağmadı ki İzmir’e… Çok fazlaymış yağmur”
- O düşünerek söylememiştir onu… Bilinçli söylememiştir.Diyor amca…
Dedim ki;
- Bu bilinçli olunmayacak bir konu mu amca!
Üstelik bu kişi öğretmenmiş… Her an her sözünde bilinçli olması gerekmez mi!
Tam da Mübarek Cuma namazı öncesi başladık mı; Hayra dua eder gibi şerre dua etmeye…
Allah günah yazmasın… İnşallah gıybet olmamıştır.
Üstelik şimdi bir çok insan duyacak okuyacak o öğretmenin dediğini…
Gıyabında belki kızacak hakkında kötü düşünecek…
Neyse… işte bunları şimdi düşünüyorum tabi…
O zaman tamgaz gidiyoruz;
Diyorum ki;
- Bu insan çocuklarımızı yetiştiren bir insan… E nasıl olacak peki…
- E işte görüyoruz zaten nasıl olduğunu
Diyor amcamız…
Bu esnada yağmur devam ediyor olduğu için şoför bey sık sık durarak yol veriyor karşıdan karşıya geçenlere ki ıslanmasınlar…
Önümüzden bir kız çocuğu geçiyor… Gözü elindeki cep telefonunda…
Ha bire bir şeyler yazıyor…
- Bu cep telefonu yokken ne yapıyordu bu çocuklar-gençler… Çok merak ediyorum ha…
Kıza yol verdim… Başını kaldırıp ta bir bakmıyor ki otobüsün sağından bir motor geçmiş olsa Allah korusun…
Müşterek dualar ediliyor… Allah ıslah etsin…
Diyorum ki;
- Demek ki amca kabahat bizde…. Bunlar bizim yetiştirdiğimiz çocuklar…Yapamadık demek ki !
- Yok
Diyor amca…
- Yapamıyoruz maalesef… Toplum bir acayip oldu artık…
“Öyle gerçekten” diye düşünüyorum… Üstelik TOPLUM sözünün de bu acayipliğe uymadığı geçiyor aklımdan…
Burada bir topluluk değil… Bir dağınıklık bir başıboşluk var…
Oysa ki biz sımsıkı yapışıyorduk çocuklarımıza… En iyi şekilde yetişsinler diye…
Neyi yanlış yaptık ki !!!!
Neyse ben Rabbımın beni eğitmesi için yetiştim ya Camiye…
O beni-BiZ’ leri eğitsin ki…
O şekilde eğittiğimiz çocuklarımızdan bir hayır görmemiz mümkün olur belki…
“Beni Rabbım eğitti ve ne güzel eğitti” buyuranın yanında yetişenler
gibi yetişmiş olsaydık belki biz de çocuklarımızı doğru yetiştirebildirdik.
Biz O’ ndan çok uzak kalmışısız belli ki...
İnşallah yaklaşırız birgün...
HÂLimce...
16.12.2011 - 15:15