- 831 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNÜN SÖZÜNE DÂİR
"Sinsi övmelerle faydalı yermeleri tercih edecek kadar aklı başında adam azdır."
LA ROCHEFAUCAULD.
Uzun süredir burada verdiğim bir mücâdele var.
Zaman zaman az sayıda insandan destek gördüm ama genelde de sırf gerçekleri çekinmeden yazdığım için, ukalâ, burnu büyük, kibirli, sevgi ve dostluğa değer vermeyen bir insan olarak görüldüm ve gösterilmeye çalışıldım maalesef.
Peki neydi savunduklarım?
*Dostluklar yalansız ve çıkarsız olsun.
Daha ilk yorumumuzda karşıdaki insan da bize yorum yazsın amacı güderek ’dostum’ diye hitap etmeyelim, yapmacık olduğu o kadar belli oluyor ki.
Kolay mı bir insana dostum demek?
Hele de karşınızda profili gizli, adı sanı belli olmayan, genelde anlamını dahî bilmediğiniz yabancı bir kullanıcı ismi varsa.
Ama gruplaşıp birbirine yorum ve yorum cevapları yazanlara bir bakın, şirin görünmek için kurulmuş yapmacık cümleler, dostum, can, bitanem, hocam, üstadım gibi hitap şekilleri.
Bunları ben kullanmıyor muyum ya da bana kullanan insanlar yok mu?
Evet var ( ki çok az insana dostum, ablam, kardeşim, hocam derim, bir kişiye de üstadım ) ama yıllardır tanıdığım ve bir kaç şiirini yorumsuz geçtiğimde küsmeyen, eleştirdiğimde düşman kesilmeyen insanlardır.
Ben de onlara aynı şekilde davranıyorum ki hâlâ dostuz.
*Övgü, karşılıklı alışveriş için hak etmeyen şiirlere değil, hak eden emek verilmiş şiirlere yapılsın.
*Sitemiz üyeleri, futbol takımları gibi grup ve taraftar kitlelerine bölünmesin, birlik ve berâberlik olsun.
*Kimsenin kimseye ’böyle şiir olmaz, sen yazma kardeşim’ deme hakkı yok, iyi yazan okunur, yazmayan ya da iyi yazmak gibi bir gâyesi olmayan, sırf eğlence olsun diye yazanlar fazla okunmaz zaten.
*İnsanlar hiciv diye birbirlerine küfür ya da hakâret etmesin.
*Gerçekten şiire meraklı, öğrenmek ve aşama kaydetmek isteyenlere daha tecrübeli olanlar yardımcı olsun, hatalarını onları kırmadan ve çözüm de sunarak belirtsin.
Ve böyle bir haklı eleştiri alan insan bunun altında bir artniyet aramasın, karşı savunmaya geçip hakaret etmesin, yasaklı listesine almasın.
*Maalesef güzel dînimiz hayâtın her evresinde bir sömürü aracı olarak kullanılmaya başlandı.
Bunu şiire bâri bulaştırmayalım.
Elbette Allah ve Peygamber aşkını anlatan güzel şiirler yazalım, ama bu başlık altında gruplaşıp, olayı inananlar, inanmayanlar boyutuna taşımayalım.
İşte sırf bunları savunduğum için özellikle bahsettiğim gruplara mensup olan ve birkaç şiirime yorum yazan ama benden karşılık alamayan insanlar tarafından hicvedildim ve hiç alâkasız şiirlerin altında dedikodum yapıldı.
Biliyorum ’doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar’ diye bir laf var.
Ama ben kurulduğu günden beri, yâni tam altı yıldır aynı isimle buradayım.
Bunun nedeni, burayı ailem görmem, fikirlerimi savunurken kimseye hakâret etmemem ve sitemizin objektif bir şekilde yönetilmesidir.
Günün sözü düşüncelerimi o kadar güzel ifâde ediyordu ki biraz açarak paylaşmak istedim.
Herşey gerçek şiir ve dostluklar için.
Saygımla...
YORUMLAR
"Sinsi övmelerle faydalı yermeleri tercih edecek kadar aklı başında adam azdır."
LA ROCHEFAUCAULD.
İşte yine ders alınacak harika bir söz.
Gelelim sizin düşünce ve yorumunuza. Diyorsunuz ki:
*Kimsenin kimseye ’böyle şiir olmaz, sen yazma kardeşim’ deme hakkı yok, iyi yazan okunur, yazmayan ya da iyi yazmak gibi bir gâyesi olmayan, sırf eğlence olsun diye yazanlar fazla okunmaz zaten.
Fazlaca katıldığımı söyleyemem. yani Kötü" yazıların okunmadığına dair olan kısmına. Siz ne diyorsunuz! Okunma rekorları kırıyor bir çoğu. Kurdeleler takılıyor üç yazısından ikisine.
Hatta sizi en büyük şikayetiniz de bu haksızlıklar değil mi?
Selamlar.
(Mustafa Çetiner)
Düzyazıları pek takip etmiyorum, seçkileri hakkında da fikrim yok dolayısıyle.
Selam ve sevgimle.
Sitenin aslında ortak sorunu yine ele aldığınız.Yaz kopyala yapıştır yüzlerce yorum yap şiiri okumadan sonra senin şiirine gelsinler yorumun çoğalsın.Böyle mi olmalı? Düzen bu ve bunu değiştirmeye kimsenin gücü yeteceğini sanmıyorum. Alan memnun veren memnun çünki.Şiir çoğunun umurunda değil. Ortamı bozanlarda ikiyüzlüler, bir gün bunların gerçek yüzünün ortaya çıkacağına eminim, kuyruklarına bastığımız anda.Saygılarımla.
(Mustafa Çetiner)
Ama önemli olan herkesin görmesi bunun için biraz daha zaman var.
Teşekkürler dostum.
Selam ve sevgimle.
Hele o sahte bir kaç nikle dolaşanlar var ya, bir kaçını biliyorum
öyle bir çatacağım onlara ki şaşıracak ikiyüzlüler..
Burası ciddi bir şiir paylaşım yeri, tırıs geçiyorlar sayfalarda
milletle dalga geçen dangalaklar o kadar fazla ki..
sorsan onlara müslümanlığı da yere koymazlar aymazlar..
Ortam ne kadar bozuldu Allah sonumuzu hayır etsin..
sevgi saygılarımla
(Mustafa Çetiner)
Selamlar, sevgiler.
Böyle yazılara, samîmiyetle ihtiyaç var... ellerimdeki parmak sayısına bakasım geldi.
Çember daraldıkça, öz sızar!. kadiryeter
Bir de şu dikkâtimi çekiyor; yumurta resminden bıktım... gül yüzünü görelim; müsâdenle artık.
Saygımla Selâm ederim...
Kadir Yeter.
25.12.2011- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=89970
cetiner07
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
kadiryeter
Kızacağınızı sandığım ve haddimi aştığım sözüme,
böyle güzel cevap alacağımı zannetmiyordum; Sağolasın Ustam...
Saygımı tekrarlar, Selâm ederim... çok sağol.
kadiryeter
Kadir Yeter.
25.12.2011- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=89970
cetiner07
kendisini çok iyi ifade etmiş bir arkadaşımızın sayfasındayız
kesinlikle katılıyorum
yorumlar uygun ölçülerde kırıcı bir boyuta girmeden olumlu olumsuz eleştirilerle yapıcı yön veren özellikte olmalıdır mesela Olgun Onur beyefendi şiirlerimin altına olmayan yerleri yazıyor hiç alınmıyorum , kendisine karşılık yorum yazmadığım için bana yorum yazmayı kesenlere hiç alınmıyorum, herkesin zamanı imkanı ve duyguları denk değil zaten ve karşılık bekleyerek olmamalı illaki dostlarımız arkadaşlarımız oluyor zamanla geçen birinin şiirni okudum yorum yazmadım ama düşüncelerimi kendisine ilettim, karşılıklı iyi niyet ve samimiyet varsa bunlar sorun olmamalı, yazınızın içeriği yine merkeze dönmüş ))
ama çok kıymetli ve haklı bir paylaşım
teşekkür ederiz emeğinize
anlaşılabilmeniz ümidiyle...
(Mustafa Çetiner)
Günün sözü düşüncelerimi o kadar güzel ifâde ediyordu ki dayanamayıp yarım kalan mevzûya geri dönmek zorunda kaldım:)
Zaten savunduğum dâvâya nokta değil virgül koydum, insanlar sıkılmaya başlamışlardı:)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.