Kaba buldular zannımca
O değil de;
Güzel bir Pazar olsun istiyorum. Çamaşır makinasının gürültüsüyle kendime geliyorum. Bu arada makina alarm veriyor, ’makine’ olmalıymış.
Olmaz, olamaz... İlkokula giderken Güzin öğretmenin ’makina’ diye öğretmişti ve öğrencilik yıllarımda ’makine’ diyene hiç rastlamadım.
Sonra zamanla ne olduysa bizim makina ’makine’ oldu. Kaba buldular zannımca. İncelik şart tabii...
O değil de;
İlkokula giderken sınıfta 60 kişiydik. Üstümüzde siyah önlük beyaz yaka... Saçlar iki yandan bağlanmış... üstüne kolalanmış kurdele...
Çoğunun ayakkabısı eskiydi. Neden eski ayakkabı giydiklerini hep merak ederdim ama bunu onlara hiç söylemedim...
Şiveleri de bozuktu. Çocuklar bazen çok tehlikeli olabiliyor. Şivesi bozuk çocuklarla alay ederlerdi. O’nları üzerlerdi ve bundan mutlu olurlardı.
Sabah sabah nerden geldiyse aklıma...
O değil de;
Bugün Pazar...
Daha kahvaltı yapmadım... canım da hiç istemiyor. Cümleyi de nasıl devirdim paldır küldür. Olsun be... tek derdimiz devrik cümle olsun...
O değil de;
İyi Pazarlar...
YORUMLAR
Nasil geçti habersiz..o güzelim yillarim
Bazen gözyasi oldu.. bazen içli bir sarki
Her anini eksiksiz .. dün gibi hatirlarim
Dudaklarimda tuzun
Içimde durur askin
Hani o saçlarina taç yaptigim çiçekler
Hani o güzel gözlü ceylanlarin pinari
Hani kuslar agaclar..binbir renkli çiçekler
Nasil yakalamistik saçlarindan bahari
Ben hala o günleri anarsam yasiyorum
Sanki mutlulugumuz geri gelecek gibi
Hala güzelligini kalbimde tasiyorum
Dalindan koparilmis
Beyaz bir çiçek gibi
***********************************************Bu gün EMEL sölüyooooooo
Sağlıcakla
İyi pazarlar
Türkçe'yi irdelesek mi ne yapsak ?
Makine değil makina dır, doğru.
Hatta , anne değil ana dır. Elma değil alma dır. Yani Türkçe'de a ile e yan yana gelemez.
Gelmiyor mu , bal gibi de geliyor.
O değil de , ben kim oluyorum da Türkçe ile ilgili ahkâm kesiyorum ?
Bir şey daha aklıma gelmez mi son saniyede ?
Esma değil Esme 'dir doğru olanı !
Fikret TEZAL tarafından 12/25/2011 6:28:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
:) teşekkür ediyorum. sevgilerimle.
o değil de...yazılarını çok sevdim Esma hanım:))
kara önlük, kurdele, şive(şive denmez aslında "ağız" diye ifade edilir ) yaşamadık...zannımca göç almış bir yerde okudunuz okulu...yerel ağızlarla öğretmen olunca tanıştım...hiç batmadı...hep güzel geldi biliyor musunuz...çünkü insanı kendi gibiyken tanırsın ancak...kendi gibi konuşurken....öğrencilerim ve öğretmen arkadaşlarım oldu Trakyalı, Doğulu, Karadenizli...ah anılar her şeyin tadı başka...
iyi pazarlar ...
Esma KAHRAMAN
:) malum, 'İstanbul'a siz de gelin/boş yer hala var burda' durumları... ve sanırım iyi bi gözlemciyim.
teşekkür ediyorum. sevgiler.
Valla ben de şivesi yüzünden alay edilenlerdendim ama benimki farklı...Erzurum gibi yerde İstanbul şivesiyle konuşursan olacağı o...
Ben Makina ya da makina kısmına fazla takılmadım...Asıl takıldığım kurdalanın kolalanması...Bildiğim kadarıyla kurdela kolalanmaz...Kurdala kolalamak kravat kolalamak gibi bir şey olurdu...Kolalanan yakalıkları...Bu çok önemli ve de hassas konuda böyle bir yanlışlık affedilemez.... Derhal ve de acilen düzeltilmesi gerekir ki okuyanlar yanlış bir zehaba kapılmasın. ( Zehab ??? )
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları tarafından 12/25/2011 1:13:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Esma KAHRAMAN
:) İyi Pazarlar Sayın Yazarım.
İyi pazarlar hocam..
Makinalar (makineler) eskiden bu kadar karışık değildi..Kolay kolay bozulmazdı.Herkes gözü gibi bakardı makinasına...Tamir edilen makina da adam gibi çalışmaya devam ederdi..
Elektronikler duygusuz makinalar..fazla emek vermeden çalışıyorlar......
O değilde,
İlkokulda beş sene giydim kara önlüğü..Hiç unutmam 23 Nisan da şiir okurken bir resmim var ayağımda naylon ayakkabı...O zaman bundan gocunmazdık.Çünkü dost başa bakardı, ayağa değil.....
Dilimizdeki yozlaşmayı oyun haline getirenlere yorum yapmıyorum .aç karnına gitmiyo:)))
Afiyet olsun hocam..Saygımla..
Esma KAHRAMAN
Kara önlük neyse de kolunda manşeti vardı yaa :))))) bide o düğmeyi iliklerdik iyimi...
... ilkokuldan sonra hayatım boyunca kol düğmemi kapatmadım. Annem hep kızar, 'serseri gibi dolaşma iliklesene düğmeni!' diye...
:) dost bugün de ayağa bakmıyor. gerçek dostsa tabii...
:) sevgilerimle.
Kemalkarsli
Öğrencilerden korkuyorlarmıydı ne....
Esma KAHRAMAN
şive konusunda dalga geçilen taraftaydım,ilkokul üçe kadar siyah önlüğü bende giymiştim,hoş fazla önemsenmediğimden dördüncü sınıfta okula siyah önlükle gelen iki kişiden biriydim..diğeri serseriliğiyle ün yapmış bir arkadaştı..
o değilde,
maddi imkansızlığın bizdede olması hasebiyle annemin minder yüzlerinden diktiği o siyah zerzevat ve karalastik ayakkabılar sebebiyle de dalga geçilirdi..
o değil de,
pazar pazar benim iştahımı kaçırdınız,
o değil de
pazarınız kutlu olsun, saygılarımla..
Esma KAHRAMAN
:) İyi Pazarlar Sayın Yazarım.
Yeter ki gönüller incinmesin sayın yazarım .) Varsın Makina olsun :))Bizim yörelerde anlatılan Dometes ,tematos söyle mi gibi:)
Biz her ikisini de biliriz demiş vatandaşımız. Önemli olan karşımızdakilerin nasıl anladığı. Sağlık olsun değil mi?O değil de bugün pazar:))
dostyeli tarafından 12/25/2011 1:01:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
dostyeli tarafından 12/25/2011 1:03:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
:)) İyi Pazarlar Sayın Yazarım.
Evet yaaa. "Makina " derdik.
Ben yazana kadar kahvaltıya başlarsınız sanırım.
Afiyet olsun... İyi pazarlar.
Selam ve saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
Günaydın Sayın Yazarım.