ayaklarda okunacak esmalar
Sağ ayak Sırrı
Bilesin ki azizim….
Sağ ayak efali;Hikmette Azrail makamıdır. İstenmeyen herhangi bir tecelliyi yok etme,yerine istenilenin tecelli ettirilme yeridir.
Azizim, insanın sağ ayağı, ilmi ledün sırrı marifetullahta ailesinin, evlatlarının ve müminlerin temsil makamıdır. Diğer bir deyişle rububiyet cemaldir.
Sağ ayakta dahi diğer azalarımızda olduğu gibi yedi temel efal vardır.
Bunlar, ayağın altı yöne olan hareketleri ile ayak başparmağının olduğu yerde, yukarı aşağı indirilip kaldırılmasından oluşan hareketlerdir.Altı yöne hareketten kastımız ayağın bütün olarak ileri,
geri,sağa,sola,yukarı ve aşağı yaptığı hareketlerdir.Her birinin ilmullahta bir anlamı vardır.
Hikmet işinde efal ile esmanın birleşmesi hakikatte çok büyük kuvvet oluşmasına sebep olur. Sadece esma okumanın tecelli derecesi bir değer kabul edilirse; esma amaca uygun hareketle birleştiğinde binlerce, hatta milyonlarca değere ulaşır. Bundan dolayı İslamiyet’te namaz en büyük ibadettir.Dinin idreğidir.
Bu hareketlere marifetullahta efal (hareket) ilmi denilir.
Vücudun her bir hareketinin bir iş için kullanılması, esma, evkat, zat ve sıfat bilgilerinin bütünü ile yapılan hizmetin, ilmi ledündeki adı marifetullahtır.Bu hizmetin sonucunda kudretullahtan meydana gelen, zahire zuhur eden yahut yokluğa gönderilen oluşların tümüne birden hakikat adı verilmiştir.
Bu görünür, yasalar âleminin ilmi ledündeki adı hakikat(zahirialem) âlemidir. Hakikat (fizik âlem) her şeyin çift çift yaratıldığı birbirine zıt tecellilerin ödeşme,var ve yok etme yeridir.
Varlıktaki kuvvet ve kudret, zıt başka bir kuvvetin varlığıyla kaimdir. İki zıt kuvvet hem birbirlerini var eder, hem de birindeki dengenin diğerinin aleyhine bozulması durumunda birbirini yok eder.
Bu var ediş ve yok edişlerin bir kısmını cenabı hak, insanın cüz iradesine bağlamıştır.
İnsan bilinçli ya da bilinçsiz olarak yaptığı hareketler ve sarf ettiği sözlerle tecellilerin değişmesine sebep olur.Tabiattaki eşya ve varlıklar insanın maddi ve manevi etkisine ve yetkisine tevdi edilmiştir.
Biz âdemi halife kıldık demenin anlamı, tasarruf edebilme kabiliyetiyle var ettik demektir.
Meleklere bu hak verilmemiştir. Melekler ancak âdemin talebi üzere hakkın emriyle görev yaparlar.
Cinlere de yetki ve sorumluluk verilmiştir. Ancak insan cinleri de melekleri de aşan çok üstün yetkilere sahiptirler.
Bu değişimi bilerek yapabilme mesaisine ilmi ledün (marifetullah)diyoruz.
Bu bölüm;
İlmi ledünde, sağ ayak efallerinden sadece birisi ile nelerin yapılabileceğini, nelerden kurtulup, nelerin davet edilebileceğinin, tecelli değişikliklerinin nasıl yapılacağının tarifidir.
Esmaların anlamını teşkil eden oluşumlardan kurtulmak için ‘la ‘ takısı ile okunması gerekir. Olumlu anlamlı kelimelerle de ihtiyacımızı, ‘el’ takısı ile veya ENE takısı ile veya YA takısı ile okumamız gerekir.
Aşağıda yazdığımız esmalar, menfi ve müspet ( olumlu ve olumsuz ),sağ ayakta okunabilen esmalardır.
Zikir;beş esmadan fazla isimle yapılmaz.
Beşten ziyade olursa celal tecelli eder.İsterse bütün esmalar cemal olsun...Öyle zikirden şeytan/kafirler /celal faydalanır,müminlere ve okuyana zarar oluşur.
İhtiyaca göre, beş esma tertip edilir.;
Sağ ayak başparmağı, başladıktan sonra durmaksızın, aşağı- yukarı hareket ettirilerek, esma ve efal birlikte okunur. Kaç kere okunacaksa, okuma tamamlanıncaya kadar hareket devam ettirilir. Hareket (kazara veya isteğe bağlı) durduktan sonra yeniden başlamak kesinlikle yasaktır,ezdad oluşur ki ezdad celaliidir..
Celal tecellisinden, şeytan ve kâfirler faydalanır. Sen dua edersin küffar faydalanır. Zararı sana, faydası kâfire,süfliyata yani kötülere olur.
Ezdad efalinin ve oluşacak tecelliisinin bir bedeli vardır. O bedeli okuyan çeker.
Bu nedenle; depredilmeye başlanan aza, herhangi bir nedenle durduğu zaman, o efal, o kadarla kalmalı, devam edilmemelidir. İbadetin az da olsa devamlı olanı makbuldür. Yeni vakitte yeniden okunur.
Hikmette aceleye gerek yoktur. Acele şeytandandır.
Tecrübe ile sabit olmuştur; herhangi bir dua tertibi, bu şekilde efal ile okunursa, beş esmayı geçmemelidir. Beş esmadan fazla olursa yine celal tecelli etmekte ve bundan yine kafirler ve şeytan yararlanmaktadır.Bu sırlardan haberi olmayan evliyalar maalesef farkında olmadan hep celale hizmet etmişlerdir.Celal birçok evliya ve enbiyayı tuzağına düşürmüş,ya çile çektirmiş ya da canlarını almıştır.
Esasen insan hiçbir şekilde efalsiz kalamaz.Oturmak bir efal,yatmak bir efaldir. Ancak, arşın dört direği,dört büyük meleki güç olan, eller ve ayakların hareketlerine belli bir disiplin getirildiği taktirde maksat hasıl olmuş celal yani negatif güçler ve fiilleri disipline edilmiş,zararları en aza indirilmiş demektir.
Allah musta(-ha-)kını versin ****bir internet dergisine yazdığım yazıdır.
Eskilerde Allah mustahakını versin diye bir deyim vardı.
Allah, neyi hak ediyorsan onu versin demektir.
Bilen bilir. Açıklamam bilmeyen gençler için.Bu bir duadır. Beddua değil.
İslamda beddua yasak gibidir. Şüpheden uzak durun kuralına göre yasaktır.
Çünkü yapılan her dua önce yapana gelir.Allahın adeti böyledir.Adetullah denir.
Eğer beddua ettiğiniz kimse gerçekten hatalıysa ona da uğrar, size de.
Eğer karşı taraf hak etmemişse (çoğu zaman biz bunu bilemeyiz.çünkü ameller niyetlere göredir.Niyet okuru olmadığımıza göre burda da şüphe vardır ve kaçınmak gerekir)o taktirde yalnız biz zarar görürüz.
O nedenle yine eskiden ’Allah ıslah etsin.Allah hidayet versin ’gibi… veya yukarıda belirtildiği üzere’Allah mustahakını versin ’denilirdi.
Madem ki laf açıldı Mevlevi adetlerinden bir anekdot;
Ağızdan çıkan her kelimenin dua nitelikli olduğu kabul edilir;az konuşmak önerilir. Ayrıca zorunlu konuşmalarda da en olumlu kelimeler seçilir.Örn;
Işığı yak denilmez.Yakmak kemalde bir esmadır.Çok anlamlıdır.Yerine ışığı uyandır denilir.
Işığı kapat, ya da söndür yerine ışığı dinlendir denir.
hz Mevlana buyurur ki; bu alemde, olabilecek her bir olay için, misal aleminde sayısız ihtimal uyur.
Siz ağzınızdan çıkardığınız lakırdılarla, o ihtimalleri uyandırırsınız.
Güzel kelimeler söyleyin ki güzel ihtimaller uyansın.
İnsanın kaderine müdahalesi buradadır.
Bu açıklama aslında bir hadisi şerifin tefsiri niteliğindedir.
’bir organınıza sahip olun, cennetinize kefil olayım buyuran Resul-i Kibriya’ya sordular: hangi organımız ya rasulullah.....Mübarek eliyle kendi dilini tutarak, diliniz. ‘’ Buyurdu.
Ayrıca
‘Mümin ya hayır konuşsun ya da sussun.’
Derken de aynı noktayı işaret etmiştir.
Bir de atasözü hatırlatıp bitirelim.
’dilim, dilim; sen ettin beni dilim dilim.’
Kendimizde veya toplumda gözlemlediğimiz olumsuzlukların karşılığı olan kelimeler,ihtiyaç derecesine göre,baş kısmına’ la ‘olumsuzluk takısı eklenerek, okunur.Durumun aciliyetine ve okuyanın zaman bulabilme derecesine göre, üç kere,yedi kere,dokuz kere,on dokuz kere,yirmi bir kere,otuz üç kere,yetmiş ve Doksan dokuz,yüz bir gibi sayılardan birine rastlatılırsa daha çabuk tecelli eder.Kişi tevhit olmuşsa çok az sayıda bile okusa yeterlidir.Duruma göre üç gün,yedi gün,yirmi bir gün,kırk gün okumak gerekir.Tecellinin değiştiğini görmek (o işi bitirmek için) yeter.Köklü değişimler ancak yirmi bir günde veya kırk bir günde olur.Artık işi bilen bilir.Habir sıfatından haberi alan alır.İhtilaç ilminden haberi olmayanlar,nur göremeyenler zahirden işaret alıncaya kadar bilemez.
İsimlerin gruplanmasına yani tertibine üç örnek verelim.
la haramı,vela gafleti vela dalaleti vela ihaneti vela cehaleti fil hayati.
Bu tertip beş esmadan ibarettir.Herkes tarafından ve her zamanda okunabilir.İnsanlar haramı terk eder,uyanık olurlar,yanlışa gitmezler,yanlıştan dönerler,her türlü nimetin değerini fark ederek nimetlere ve emanetlere ihanet etmezler.Ve en önemlisi cehaletten kurtulmaya çalışırlar.
Bir duayı ne maksatla okursanız okuyunuz o dua önce okuyanda tecelli eder.Sonra niyetle hedeflenen merciye gider.
Bu nedenle islamda beddua ancak hak edene yapılır.Zalimin zulmüne karşı dua müminin silahıdır.Ancak nasıl yapılması gerektiğini iyi bilmek lazımdır.Olur olmaz şeyler için nefsine uyup beddua edilmez.
Kendisini korumayı bilmeyen,hikmetten haberdar olmayanların,celal esmalarını ağızlarına bile almamaları gerekir.Beddua yerine;
Allah Mustahakını versin,
veya hasminallah ve niğmel vekil,şeklinde dua etmesi yeterlidir.
ene hayyün,ene muhyün,ene alimün ene şafiün ene habirün.
Bu tertip de yine beş güzel esma vardır.Her zaman ve herkes dilediği kadar okuyabilir.Esmaların anlamları okuyanda ve ailesinde,Müslümanlarda tecelli edecektir.
la renci vela zaifiyeti vela ağrıları vela sancıları illa şifai fil hayati.(hasta için)
Dördüncü bir daha…
la zinai vela fuhşiyati vela livatai illa kuddüs ettahirun .
Toplumdaki ihtiyaç düşünülerek benzeri tertipler yapılır.Üç gün, yedi gün,okunabildiği gibi tam tecelli için yirmi bir gün ve kırk bir gün okunur.Bu arada alınacak ihtilaç,nur görme veya keşifle kabul edildiği bilinirse, daha erken de bitirilir. Yeni bir göreve başlanır. Bir meseleyi halletmek için okuyan kişi duanın kabul edildiğine dair işareti almadan bırakmamalıdır.
Yalınız sağ ayak baş parmağı deprenerek (aşağı yukarı sürekli indirip kaldırarak) zatın kendisi ve müminlerin saadeti için okunacak esmalar aşağıya alınmıştır..
Zat yeterince tecrübe sahibi olduğunda, bunlara eklenebilecek esmaları kendiliğinden ekler.
Esasen anlam bakımından güzel her esma ‘el ‘takısı veya’ ya’ takısıyla;
anlamı celali olanlar’ la ‘takısıyla bu efalle okunabilir.
la terörü vela teröristi vela eroini vela sıgarai vb…...
Esmaların efallerle birleşmesi duanın tecellisini,( kabulünü) çabuklaştırır,demiştik.
Duanın kabulü için bir de zaman kavramı yani evkat vardır.Bu nedenle nur görmeyen insanlar vakit namazlarını tam zamanında kılmak şartıyla ve namazlardan sonra efallerini yapmak suretiyle bu vakit şartını yerine getirmiş olurlar.
ilmi ledünü öğrenmiş olan,nur görenler,
müşteri,kamer,zühre saatlerinden birinde okumalıdırlar.
Cemal saatlerinde okunmalı ki müminlere faydası olsun.Aksi taktirde sen çalışırsın kafir yararlanır.
Şeriatın namaz vakitleri tealiye göredir. Bu tür iş yapanlar,namazlarını tam vaktinde kılmalıdır.Vakti kaçırmamalılar..Beş on dakika belki,gecikilebilir.O da zaruret halinde.Asla kazaya bırakmamak lazımdır.
Esasen hakikatte kazaya bırakmak diye bir şey yoktur.Giden vakit gitmiş,tecelli aksamış,ya o zaman diliminden faydalanılamamış,yada tecelli gecikmiştir.Sevabı ya hiç olmamış, yani kafire yaramış,ya da çok az olmuştur.
Ene Hayyul baki,Ene azizün,Ene malikel mülkün,Ene latıfün,Ene kaviyyün,Ene mü’minün,Ene metinün,Ene rahmetün,Ene alimün
Ene cemiliün,Ene mağmurun,Ene gaaniyyün,Ene şerifüm,Ene saidün,Ene nurelgalbün,Ene camiun,Ene fettahun,Ene şifaün
Ene guddüsün,Ene tahirun,Ene mutahharun,Ene mukaddesün
Ene sahiyyün,Ene kerimün ,Ene vasiun,Ene hakkun,Ene mahbubun,Ene mergubun,Ene muizzün,Ene nurun,Ene hakk’el bakiyyün,Ene ruhun ,Ene hayyün,Ene adl’el bakiyyün,Ene imam ez zemanün,Ene ruhulkuddüsün,Ene ruhultayyibün,Ene ruhulbakiyyün,Ene ruhulhakkun,Ene ruhulhayyün,Ene ruhulazizün,Ene mesrurun,Ene mesudun,Ene makbulün,Ene sahip el mü’minün
Zat bu esmaları zühre,kamer ve müşteri saatlerinde okur.herkes
okuyabilir.aşağıda yazılı menfi olarak okunan esmalar da aynı saatlerde okunur.sağ ayak baş parmağında.hem zatın kendisi için hem müminler için çok faydalıdır.Kemaldir ve camaldır.çok büyük saadetler bahş eder.Tecelli zata ve sıfatadır.Kendisine,aile efradına ve Türk milletinedir..
Yine sağ ayakta menfi olarak, başına la takısı getirilmek suretiyle, okunacak esmalar bunlardır:
La küfrü,la isyanı,la fesadı,la gazabı,la fenaelalemi,la fena el hakkı,la zulmü, la zalimi,la hüznü,la kahrı,la hiddeti,la habaseti,la şerri,la şehveti,la fakiri, la fena el şeriat el muhammedi, la zilleti,la rezaleti,la fenai,la helaki,la zevali,la mahviyeti,la emrazı,la illeti,la gafleti,la dalaleti,
La şeytani,la vesvesei,la hakti,la hasedi,la gıybeti,la cevri,la cefai,la kederi,la zararı,la hüsranı,
La hatai,la inadı,la kezbi,la sanemi,la vesni,la fena el kuvveti,la evsani,la tuğyani,la adaveti,la hıyaneti,la yemuti,la memati,la mevti,la kasveti,la zaifiyeti,la sehvi,la süfliyati,la sefahati,la ihtiyacı,la zahmeti,la zevali,la zeval el cismi,la noksanı,la noksan el ömrü,la havfi,la afatı,la zeval el ismi,la suizanni,la inkar el hakkı,la inkar el şeriat el muhammedi,la inkar el kitab el muhammedi,la terk el ibadeti,la selb el imanı,la fakrezzemanı,la mekri,la hetati,la şekki el hakkı,la rayb el kalbi,la elemi,la azabı,la gahtı,la kalai,la terörü,la teröristi.la enflasyonu,
La develiasyonu,vb.
SOL AYAK BAŞPARMAĞI nı deprederek okunan esmalar ve kelimeler.
Bilesin ki azizim;
Sol ayak Allahın dört büyük meleğinden İsrafil makamıdır. İnsanın nefsi ve küfür ehlinin makamı dahi burasıdır.Bu makamda yukarıda yazdığımız şekilde yapılacak efalle okunacak menfi ve müspet esmalar ve kelimeler aşağıya alınmıştır.Esrar_ı hikmet kitabından tercümedir.
Sol ayak kemal varlığını selp eder.onda( la şirki) okunmaz.zira hayat gider.
Sol ayakta okunan esmalar ve kelimeler her saatte okunabilir.
Yalnız la batılı kamer satında okunur.diğer saatlerin hiç birinde okunmaz.
Güzel tertip ile okunursa pek büyük saadettir.intaç eder.meşiyettir.
Ene, ehadiyeti muciptir.ben demektir.ben kerimim ben alimim gibi.
Sol ayaktan tecrit edilen kelimeleri sol ayak baş parmağını hareket ettirerek okumalıdır.
Bu efal ile beraber okumaktır.tecelli efal ile birlikte okunduğunda yalnız esma olarak okunduğunun milyon kuvvetinde kabuldür.esmalar:
La buğzu,La denayeti,,La fitneti,La iğvai,La gururu,La bataeti
La istiğcali,La azabı,La gammazı,La sihri,La batılı,La küfrü,La inadı,La zulmü,La şerri,La hakdi,La fesadı,La harabı,La harbi,La zararı,La sanemi,La gazabı,La şeytani,La kasveti,La gasbı,La külliyesai,La vesni,La evsani,La fenai,La zevali,La hasreti,Lagafleti,La zinai,La levatai,la sirkati,La kezbi,La rezaleti,La zilleti,La süfliyati,La hüzni,La mekri,La dalaleti
,La muzilli,La hatai,La zilleti,La sefahati,La sekri,La azabı,La zahmeti,La cevri,La cefai,La afatı,La iğvai,La fitneti,La denaeti,La evhamı,La buğzı,La emrazı,La illeti,La behli,La nemamı,La gammazı,La hemazi,La müsherai,La fakrelzamani,La gahtı,La galai,La şekki,La şüphei,La şekkel hakkı,La şüphelhakkı,La kasvetelkalbi,La tuğyani,La bağyi,La yemuti,La mevti,La memati,La rifati
,a fenaelcismi,La zevalelcismi,La fenael ismi,La mahviyeti,La raybelkalbi,La terkel hakkı
Bu esmalar ise müspet olanlarıdır.
Ene müslimün,ene mukaddes ün,,ene mutahharun,Ene Tahir ün,,ene sahi,,ene latıfün,,ene kerimin,,ene alimin,Ene hadiyyün,,ene mühtediyün,,ene şafiun,,ene tayyibün,,Ene mağmurun,,ene ömrün,Ene saidün,ene veliyyün,ene abidün,ene hararetün,ene kemalün,Ene edibün,ene mutinün,ene irfanün,ene veliyyün Ene sadıkun,ene halimün,ene akilün Ene hafizun,ene kelamün,ene habirun
Bu ene ile başlayan esmaların, kamerde, zührede, müşteride okunması evladır. Daha doğrudur. Faydası daha çok olur amma, her saatte okunabilir, sakıncası yoktur. Müminlere faydalı olması için cemal saatlerinde okunmasında büyük yarar vardır. Evkat ilmini bilmeyenler namaz vakitlerine harfiyen uymak suretiyle okuyabilirler. Yani namazların ardından okurlar. Ancak namazlarını düzenli kılmak, kazaya bırakmamak gerekir. Bu vakitler teali yani yükselme, duanın kabulü için belirlenmiş zaman dilimleridir.
Kazaya bırakmak duanın kabulüne engeldir. Esasen kazaya bırakmak diye bir şey hakikatte yoktur. Kazaya bırakma işi bu ilimden haberi olmayan âlimlerin aklen verdikleri bir ruhsattır. Hakikatle bağdaşmamaktadır.