- 3729 Okunma
- 23 Yorum
- 0 Beğeni
Hayata 1 ölümlük ara...
" Elindeyse zamana, dur, geçme diye dayat ! Bir sigara içmekten daha kısa bu hayat"
[ Necip Fazıl Kısakürek ]
Ama sen...
Hani hiç gitmeyecektin annem !
...
Bu defa yazmak içimdeki acının parmak uçlarına inmesi demekti,
yanmak gözlere misafir olan alevdi...
Gözya(ş)slarımı hiç bu kadar sevdiğini hatırlamıyorum yanaklarımın,
boğazımın bu kadar acıdığını hatırlamıyorum yeminle.
Yıkılmazdım,
yılmazdım da hele her acının altından kalkardım emin(d)im bundan da bu kayıp beni düştüğüm yerden kaldırmamaya yeminli annem, hani bebektim bir zamanlar, melektim, hatta sen toprağa gelin gidene kadar çocuktum inatla.
oysa şimdi
yaşım sensizliğin 30 sularında boğuluyor...
sanırım ben,
şimdi büyüdüm anne...
ve büyümenin bu kadar acı olduğunu hayata bir ölümlük ara verince anladım sen gidince.
Bir dua kuşu yetişti sonra
kanatlarında güç ve umut taşıyan, tutundum ucuna, dilimde günlük zikirler mütemadiyyen,
ama yinede dedim ya annem sensizlik benim için hayata bir ölümlük ara...
Hiç bitmeyecek olanından hemde.
Senden sonra kara bir gündü aralıktan yadigar kalan bana,
ve ben halen o günde, o saatte, o dakika hatta salisede kaybolduğum okyanustan mecalsiz kulaçlarımla kıyıya ulaşma çabasındayım.
Bir sene,
hatta ömrüm öyle çabuk geçti de şu aralık neden halen bitmedi bilmiyorum Anne !
-bimiyorum ...
YORUMLAR
Ne denir ki bu yazıya...? Hangi acı böylesine derinden etkileyip ifade edilebilir ki...? Evet zordur kaybetmek.Çünkü elinden hiç bişey gelmez.Çaresizsindir ölüm karşısında... Rabbim sevdiklermizin acısını göstermesin diyceğim ama hayatın gerçeği bu. Rabbim acılarımız karşısında bizlere selamet ve sabır versin inşaAllah. Yazınız çok ama çok derin ve hüzün kokuyor... Dilerim başka acılar görmezsiniz!!! SAYGILAR.
Offf okurken tüylerim diken diken oldu diyebilirim anneler hep bizim için çok farklıdır Rabbim kimsenin annesini başından eksik etmesin kaybedenlerede sabır diliyorum Rabbim mekanlarını cennet etsin. Zaten cennet anaların ayakları altındadır. çok güzeldi . Kutladım can-ı gönülden.
Nar-ı Çiçek
Tek tesellim/iz cennettedir o temennisi ve duasi...
Tesekkür ederim
İnsan bu su misali kıvrım kıvrım akar ya
Bir yanda akan annen,öbür yanda ardından gidecek sen
Su iner yokuşlardan,hep yaşam,ölüm ve ayrılıkla
Gidenin ardında kalan bir yudum sevgi,bir yudum hasret,bir yudum Nar-ı Çiçek
Dua ile...
Nar-ı Çiçek
Ne cok derin anlamis, anlatmissin Sair...
Duaya dua..
Yoruma kapalı eski bir şiirimdi. Aslında sadece benim için değil, bütün büyümüş çocuklar içindir.
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/337827/yumusak-diken.html
SEVGİYLE ama MUTLU KAL. Belkide hayata bu yüzden gönderiliyoruz, mutlu olmayı öğren ve öğret.
Nar-ı Çiçek
Taa o zamanlardan uzanmissin yüregime...
:((
tesekür ederim su niyetine okuma imkani sundugun icin atesime.
Bazen görünmez gecenin gecesine sabrı;dersin gecenin avuçlarından akıyor hüzün,içtikçe doymayan bir yürek.Keşke dokunabilsem çektiğin acıya,alıp fırlatsam uzaklara bir daha hiç sana dokunmamacasına.Ahh bazen özlem kor olur yakar yürekleri.RABBİM den sabır diliyorum naif yüreğine.Yattığı yer nur olsun.ALLAH rahmet eylesin canım.
ne çok üşüyorsun Narım bu gür yangınlar içinde hemde
bir ömürlük kış olmuş gözlerin kar bile donmuş içinde
yağamıyorsun...
güzeller güzeli Anneciğin cennete zevkü sefa içindedir umarım.
ve geride kalan evladın yapacağı en yüce iyilik ise
onu hayırla anmak ve ardından bolca hayır hasena yapmaktır.
dünyada en çok sevdiğim iki varlık
canım Annem anjıo oldu ananem çok ağır hasta.
dualarını eksik etme candaşım.
senin duaların mutlak kabul görür bu derin hüzünlü halin süresince..
seni seviyorum
ömürlüksün unutma...................
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 12/25/2011 2:35:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğim ney/sin sen
hüzne bükük bir gül edasında
rüzgâra direnen o incecik dalına
kendi dikenini batırıp kanarken
atışlarını
nâmelere işliyorsun…
Gül'e komşu olsun gidenimiz...
Nar-ı Çiçek
Gül'e komsuudr insallah ki öyle temizdi ki her kelimesi...
yüreginde huzur buldugum yürek...sevgimle
Anne'yi hatırlattınız insana... başınız sağolsun...
dünyevi işlerden başımızı kaldırıp
onlarla yeterince vakit geçiremediğimiz
annelerimiz gittiğinde, büyüyece-iz ancak
büyümek acı verir...
Nar-ı Çiçek
O'ysa hep akillarda olmaliyidlar:(
Kiymetleri bilinsin insallah duasi ile.
Büyümek dedin de Sair
öyle aci ki agulu kelime.
aralık bitiyor can...
-bitiyor da kalplerimizi aralayıp gidiyor. içeriye sızan soğuk donduruyor nefeslerimizi. ah ki çaresizlik. uzaktan çare olamıyor insan insana. ancak ''sabır'' diyebilirim. ki o da yetmiyor ne yazık!
şimdi ölüm vaktidir. dünyanın her karesi ölüm değil midir? şimdi ağlama vaktidir. gideni günahlarından aklamak için.şimdi matem vaktidir. hayata, her şeyine küsmelidir........ve şimdi dua vaktidir: gideni öksüz bırakmamak için.
ALLAH' TAN ÇOKÇA RAHMET İSTERİM CAN: ANNEN İÇİN...
bir ömür bir çekimlik ahh değil miydi hayat, niye uzadıkça uzadı saniyeler..
dinecek sevgili nar-ı çiçek zamanla, adım adım hissettirmeden usulca ilki gibi yanmayacak bu ateş ama hiç dolmayan bi boşluk kalacak, işte her anne dediğinde o boşlukta kıvrılıp uyuyacaksın dinecek bir nebzede olsa acın...
dayan Rabbine yine ...
dua ile..
ANNELERE ÖZLEMİ PAYLAŞALIM MI, NE DERSİNİZ?...SAYGILAR
“Tutundum parmağına, avucuma sığdırarak yüreğini, ne çok sevinçler ve ne çok acılar yaşadık beraber… Böyle başladı birlikte tüketişimiz her şeyi. Çocukluğuma dönmek istiyorum, çocukça sevilmeler için… Sen sev beni, bir sen sev anne. Yeterli…”
“Uğrayayım yanına özlemi bahane edip; ikimiz olalım anne… Bir sen, bir ben… Başımı kucağına yatırayım… Saçlarımı okşa, ninniler söyle bana… O eski emzirme seanslarındaki gibi, ben uyuyamadıkça, uykusuz kal benimle gece boyu, acılarımı paylaş, her hıçkırığımla sarılayım yüzümü boynuna gömerek, ne olur anne… Bir senin tesellin, yeterli…”
“Senin kollarında ‘sen’den habersiz, bambaşka bir ‘ben’ çıktı ortaya. Bazen o eski ‘ben’e hiç benzemeyen bir ‘ben’… Bilmeni çok istediğim şey: seni çok seviyorum anne…”
.../...
kemnur tarafından 12/25/2011 6:58:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Nar-ı Çiçek
Ne güzel bir dokunus idi aciya bu yaziyla.
Tesekkür ederim.
iyiki bir annen vardı, iyiki onu yaşadın sevgisini yüreğinde hissettin sevildin ,doyamadın buna eminim ama iyiki vardı ve hala sende, hiç gitmez kokusu buna inanıyorum ,mekanı cennet olsun ..sevgilerimle...
Nar-ı Çiçek
Vardi
ya simdi...
Dualar yoldasim, var ol dagcicegi...
"Gözya(ş)slarımı hiç bu kadar sevdiğini hatırlamıyorum yanaklarımın,"
Daha ne Aralıklar geçecektir biz farkında olmadan.
Önemli olan içinde bulunduğumuz bu durumdan kurtulup, zamanı durdurmaya çalışacak duruma gelebilmemiz.
Dilerim okyanusun ucunda sakin bir liman bulursunuz. Hepimizin isteği o değil mi arkadaşım.
gözlerimde sayfalar dolu
kitaplar maziyi solur tek başına
okuduğum her şey sen
kokladığım
sevdiğim
özlediğim
her dokunuş sana benzer
bilmiyorum kaç yıl daha sığarım bu ıssızlığa
ama gözlerine değeceğim ana kadar
bekleyeceğim huzurla
sevgimle güzel insan...diner acın ve zamanın ellerine kalır mecalin merak etme.
mutlu kal emi
Nar-ı Çiçek
Derin bir nefessin icime, aldikca o nefesi huzur koyan derdime...
alabildigince güc.
Var ol sevgili Emine, var ol güzel yüreginle.
Nar-ı Çiçek
sen lazimsin bu hayata
siirlere
bu sayfaya...
Nar-ı Çiçek
YağMuRun İzİ
yalnız değilsin...