ALKIŞ!!!
Hocam,
-Alkış nedir?
diye sorduğunda benim ilk tepkim,iki elimide birbirine vurarak böyle birşeydir demek oldu.Hepimizin aklına ilk gelen şey sevindiğimiz,harika dediğimiz şeyleri destekleme,protesto edeceğimiz şeye tepkimizi belirtmek amacıyla ani bir refleks hareketidir.Bunu hep böyle biliriz.Düğünlerde,konserlerde,mecliste,okulda,müsamerelerde,tiyatroda,nikah törenlerinde,tribünlerde,evde,kantinde aklın aldığı her yerde kullanıyoruz bu hareketi.Ki bu refleksi bu kadar seveceğimi bilmiyordum.Alkış ,sadece birine pohpohlamak için bahşedilmiş bir şey değildir...
Alkışın kelimeanlamı; karşındaki kişi hakkında iyi düşünmek demekmiş.Edebiyat hayatımın her alanını bu kadar muhteşem etkiliyormuş işte.Ama ne var ki biz kimseyi alkışlamıyoruz...
Konuşmayı seçmiyor,ön yargılar ile hareket ediyoruz.Küsmek, biz yetişkin insanlara göre birşey olmamalı.Heleki biten bir dostlukyada arkadaşlık ardından alkışlamayı tamamen ortadan kaldırıyoruz..Bu bir toplumsal yara,kıskançlık,haset birilerini alkışlamamıza engel oluyor.Halbuki biri hakkında iyi düşünmek,önyargıları yıkmak çok zor olmamalı.Biten aşklarda sarfedilen yanlış cümleler,basite indirgenmiş insan tiplemesidir.Bence önemli olan biten şeylerin ardından aradaki saygıyı koruyabilmektir..İşte zor olan belkide bu.Bende elimden geldiği kadar ’alkışlıyorum’.Uğradığım haksızlıklar beni kötü düşünmeye itsede zamanında yaptığım hataların tekrarlanmaması için elimden geleni yapıyorum.Eski sevgilime yeni kız arkadaşıyala mutlu olsunlar diyebiliyorum.Çünkü kötü düşünmek kötü şeyleride beraberinde getiriyor.Bazen canım yandığında sinirleniyor,ama sonrada susuyorum.İçimdeki fırtınayı dindirmek için yatıyorum yada yazı yazıyorum.Beni alkışlamaları için benimde alkışlayanların hakkında iyiliklerini istemem şart.Kıvrılın ama asla kırılmayın.Allahtan başka kimseye güvenmemek daha iyi,çünkü enazından güvenmiyordum deyip sıyrılmak üzülmemek daha iyi.Ama asla alkışımızı kesmeyelim.
Herkesi alkışlayın.Empati kurun,sarfettiğiniz kötü cümleler yerine birde kendinizi koyun.Siz birilerinin hakkında kötü düşünürken inanın onlarda az veye çok kötülüğünüzü isteyeceklerdir.Bu katı kuralı asla yıkamayacağız ama sadece yenmek için uğraşmalıyız,bu toplum yarasını biz çıkarttık kurutmak yine bize düşer.Savaşların,hapse giren kader mahkumlarının suçu bile ’alkışlamamak’...
Alkışlayalım inanın çok yol sarfedecegiz.Ayakta alkışlıyorum sizi,cümlenizi...
YORUMLAR
Herkesi alkışlayın.Empati kurun,sarfettiğiniz kötü cümleler yerine birde kendinizi koyun.Siz birilerinin hakkında kötü düşünürken inanın onlarda az veye çok kötülüğünüz isteyeceklerdir.Bu katı kuralı asla yıkamayacağız ama sadece yenmek için uğraşmalıyız,bu toplum yarasını biz çıkarttık kurutmak yine bize düşer.Savaşların,hapse giren kader mahkumlarının suçu bile ''alkışlamamak''...
Alkışlayalım inanın çok yol sarfedecegiz.Ayakta alkışlıyorum sizi,cümlenizi...
O KADAR DA KOLAY OLMAMALI DEĞİL Mİ
OLMADIĞI DA BELLİ BU YAZIDA ZATEN...
SAYGILARIMLA