- 3903 Okunma
- 34 Yorum
- 0 Beğeni
...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Not : Söyleşilerim kitaplaştıktan sonra tekrar aktif hale getirilecektir...
YORUMLAR
mehtap dediğimiz zaman durmak lazım. allah ona her konuda o kadar cömert davranmış ki, oda bu cömertliğe, paylaşımlarıyla karşılık vermiş. hani bazı insanlara iyiki varsın derler ya, mehtap o ender insanlardan. kişiliği, zekası, ahlak anlayışı. herşeyi ile örnektir o. saygımla.
Mehtap ALTAN
Teşekkürler efendim...
''ne vakit sokağından ayrılsam defterin yüzüm edebiyata sürünüyor''
ezgiler,
ruhani yayılışın temsili ve imge ile buluşma sahnesinde nasıl büyük bir keyif anlatamam..
zaman anlamsız koşuşturmalı bir tırmık telli çalgı çalar gibi salıyor bizi yazana gözlerin kepenklerini kaldırmaya mecalimiz yokken böylesine değerli konuklarla bizi buluşturan defterin sokağında yolu edebiyatı işaret eden imge gözlü kadın sayın yazarım Mehtap altan'a ve özgün yorumuyla naif kalemiyle deftere konuk olan sayın Efkan şeşen'e saygım ile keyifle okundunuz ...
yüreğiniz üşümesin saygım ile...
şimo tarafından 12/28/2011 8:57:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
teşekkür ederim/z...
Beş kez okudum; bana yansıyan, sanki msn’de, veya telefonda yapılmış bir söyleşi gibi geldi! Çok soğuk sorular ve cevaplar… Mehtap daha iyi söyleşiler yapmıştır biliyorum...
Mehtap ALTAN
düşüncelerin için ve birkaç defa okumak durumunda kaldığın için ayrıca teşekkürler...
Müzik şiir kadar ihtiyaç duyduğum ama, şiir kadar anlamadığım bişey. Anlamıyorum çünki müzik kulağım yok, bu olmadan da asla müzik olmaz. Yaratılışla ilgili bişey olduğuna şiirden daha çok inanıyorum. Eğer yaratılışınızda bişey yoksa asla öğrenilecek bişey olmadığına inanıyorum, çünkü kendi çapımda denedim,olmadı.Herkesin işi değil, bunu biliyorum.Şiirinde böyle bir yüzü var ama, müzik daha seçici gibi...
Ruh, bedenden firar etmek için uğraşır hep, bu yüzüylede ucu açıktır ve kabına sığmaz. Sanat bu anlamda varolandan kaçıştır diyenlere daha yakın bir yerde duruyor.Müzik galiba arkamıza seside alarak gerçekleştirilen bir kaçış...
Her şey çoğalarak kendini inanılmaz gerçekleştirirken, dünya neden alnından öpülmez diye hayret etmek gerekir,ama, hep tersi oluyor. Dünyaya tükürüp geçiyoruz, bir çelişmi mi?
Her kuşak üzerine düşeni yapıyor. Birileri yapacaktı, bu siz oldunuz..Hepsi bu kadar...
Yelda kARATAŞ, biraz bilgim var. ŞEŞEN tanımıyorum...
Teşekkürler..Başarı,selam,saygı...
Mehtap ALTAN
O çok özel bir adam duruşu, fikirleri, sanatına ve düşünceye duyduğu saygı ile iyi ki tanıdım dediğim bir değer...
Sanırım asıl olan erdem... Başarıyı erdem getirir ve kalıcı kılar...
Söyleşilerimin bana kattığı güzelliklerden biri de sanatını zirvesinde besleyenlerini bizlere açmaların ısağlamak oldu...
"bizler" Edebiyata yavaş ama emin adımla ilerleyen karınca ordusu olarak nitelendiriyorum bizleri!
teşekkürler hocam...
sesini ve kişiliğini çok beğendiğim,şarkıları dilimden düşmeyen bir sanatçı Efkan Şeşen.
sohbetiniz çok keyifli ve güzeldi.
yüreğinize,emeğinize sağlık.
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
Mehtap ALTAN
çok teşekkürederim Sema...
Mehtap ALTAN
çok teşekkürler ...
Valla ben sizi kıskanıyorum :))Edebiyata onca zamanınızı ayırıyorsunuz..Bu bir aşk galiba..
Güzel işler yapıyorsunuz.
Tebrik ederim
Mehtap ALTAN
Aşk!
Edebiyat aşk ile büyür ve büyütür...
Teşekkürler...
Öncelikle Efkan Şeşen beye ve böyle bir söyleşiye imza attığı için şair arkadaşımız Mehtap hanıma teşekkürler…
Gerek hazırlanan soruların sanat ve edebiyat adına oluşu, gerekse verilen cevapların baştan savma olmayışı, içerik olarak doyurucu bir sohbeti okumamıza neden oldu.
Ben olsaydım şu soruyu da sorardım Efkan beye
-Bugüne kadar müziğe kazandırdığı isimler var mı? Varsa isimlerini öğrenebilir miyiz?
(bilmeyenlerin, öğrenmesi açısından iyi olur-du- diye düşünüyorum)
Bir gün ‘’Elgajiye’’ ezgisini
Efkan Şeşen beyin ıslığıyla canlı canlı dinlemeyi ümit ediyorum
Bu güzel söyleyişi için, bir kez daha teşekkürler sayın Mehtap Altan ve sayın Efkan Şeşen.
Saygıyla
Cömert Yılmaz tarafından 12/25/2011 9:38:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
sizin ben olsaydım şu soruyu da sorardım dediğiniz soruyu sizin adınıza soracağım söz veriyorum...
teşekkür ederim...
bizlerde sana teşekkür ediyoruz....böyle güzellikler yaşattığın için sevgili altan saygılar
Mehtap ALTAN
sizlere bunları yaşatıyorsam ne mutlu ...
saygılar...
Ve bu sohbetler huzur gibi yetisiyor kararan ruhlarimiza
var ol vefali insan, var ol zarif yüregin ile...
Dinledikce huzur buldum sayende yine bu gece.
sevgimle
Mehtap ALTAN
Teşekkürler nâr...
Mehtap ALTAN
bilirsin şiir bulaşmış her zerre benim için amaçtır Sevgili Zeki Çelik...
teşekkürler...
zeki çelik
Mehtap ALTAN
tek başına yolculuk çekilmez çünkü...
öncelikle Efkan Şeşen 'in bahsettigi "78 kusagi ve bir dönemin muhakemesi", bir dönemin beyinler üzerinde yaptigi etkiler/hasarlar, aslinda bu gün yasadigimiz bazi seylerinde sebebi olabilirler.
Demekki farkinda olmadan, istem disi bir yerlerden geçiyoruz, ve sonunda yari mecburi birisi oluveriyoruz, kisiye düsen ise, sonuçlarina katlanmak ! ve bunun ismine Hayat diyoruz. O zaman Efkan Şeşen bu hayati bir çok isiden daha dolu yasamis olabilir.
Tebrikler çokça.
ekinnnnn tarafından 12/25/2011 6:45:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
ekinnnnn tarafından 12/25/2011 6:47:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
ekinnnnn tarafından 12/25/2011 6:48:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
teşekkürler ayrıca...
Altan'ın iyi sohbetler yapacağından emindim.
Belki ayıbın büyüğü bendeydi, çünkü müzikle çok iç içe olmayan biriyim. Ancak bazı sesleri böyle tanıyıpta dinleyicisi oluyor insanlar.
Çok memnun oldum Efkan Şeşen, iyiki varsın M. Altan.
TEŞEKKÜR EDERİM.
Mehtap ALTAN
Sevgili Efkan Şeşen'i bu söyleşi sayesinde tanımş olman beni biraz sevindirdi ...
Güzel olan bir şeye vesile olmak...
Söyleşilerin bir başka yönü de hazinelerin kapağını açarak diğer hazinelerle buşuşturmaktır...
Teşekkürler...
Mehtap ALTAN
Teşekkürler efendim...
Kemnur
Mehtap Altan: Türk edebiyatına kültürüne ve sanatına dair fevkalade kıymetli söyleşileriyle... yazılarıyla
okuyucuya tadına doyumsuz zengin sofralar kurmaktan hiç üşenmedi bugüne kadar...
bu güzel söyleşi ile sanata dair yeniden engin ufkuyla yerinde ve özenle seçilmiş sorularla
ve sorulara verilen tatminkar cevaplarla kendi adıma diyebilirim ki yeni bir ufka yelken açtı
sanata ve sanatçıya dair düşüncelerim... fevkalade güzel ve faydalı idi...
Sanatı en güzel şekilde icra eden sanatçılarımızdan sevgili Efkan Şeşen beyefendiye bizlere kendisini daha da yakından tanımaya fırsat verdiği için kendisine şükranlarımı sunarım..
... sizi ve sanatınızı çok seviyor ve beğeniyoruz sn Şeşen. daha nice nice başarılara..
ve siz kıymetli kalem Mehtap ALTAN: bizlere tadına doyulmaz bir eser daha bıraktınız ... EN KALBİ TEŞEKKÜRLERİMLE...
esika tarafından 12/24/2011 1:17:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
Bizlerde bu anlamdaki çalışmalarla bir parçası olabiliyorsak ne mutlu...
teşekkürler Sevgili Murat...
Niceliğin niteliği boğduğu bir kültür-sanat evreninde duygularıyla ve bakış açılarıyla değerli olanı adeta cımbızla çekip alırcasına inceleyen ve bizlere sunan bir kalemsin sevgili Mehtap...Seninle aynı çatı altında edebi ürünleri takip etmenin ve icraa etmenin hazzını bir kez daha yaşadım.Hiç şüphe yok ki bu çalışmaların sayfalara gereğinden fazla düşsel yoğunluğu,duyguyu ve sanatsal yaşamları ince ince işliyor."Ufukların genişlemesi","yelpazenin geniş olması" vs... gibi tanımlar senin bu emeklerinin açığa çıkardığı duyguların başında geliyor.
"Sual de bilgiden doğar" der gönül erlerimiz...
Söyleşiyi takip ederken bu sözü daha iyi anlıyoruz ve bir kez daha seninle gururlanıyoruz.Sayın Şeşen'in son derece ciddi ve içten yaklaşımı sorduğun soruların "bir magazin muhabirinin soruları" gibi olmayışından diye düşünüyorum.Büyük bir zevkle gururlanarak okudum.İçtenlikle teşekkürlerimi ve tebriklerimi bırakıyorum sayfana.
Sevgiler.
Mehtap ALTAN
Evvet can Göksel...
Soru hazırlarken inan o kadar çok şey öğreniyorum ki...
Söyleşilerimdeki soruların özgün olmasına, magazinvari sorulardan ziyade doğarken ve doğururuken edebi çığlıklarla birlikte zenginleşmeyi amaç edindim...
Ve doğru insanlarla da yola çıkınca şiir ve edebiyat adına çoğalım kaçınılmaz oluyor...
Edebiyat Defteri bizi çoğaltan kocaman bir aile aslında...
Teşekkürler yeniden...
Mehtap ALTAN
Sevgili Mehtap ALTAN...
Daha evvel bir t.v. programında gördüğüm bu görseli Edebiyat Defterinde görüyor olmak ziyadesiyle mutlu etti beni...
Sitemiz adına, senin adına ve biz okuyucuların adına...
Yalnız bu sefer ki konuğun öyle güzel ki anlatamam...
"Islığını emziren rüzgar " imgen geldi aklıma...
Çok güzel bir söyleşi olmuş ve beğendiğim bir sanatçıyı ilk kez bu kadar yakından tanıma fırsatını bulduğuma ayrıca sevindim...
Sayın Efkan ŞEŞEN'e bu güzel paylaşımı için, sevgili Mehtap sana da bu güzel söyleyişiyi gerçekleştirdiğin için teşekkürler...
Kimbilir nice söyleşilerini takipte olacağız uzun yıllar...
Tebrikler...
Mehtap ALTAN
Şiir ve Edebiyat aşkın bendeki dağ tarifi...
Ve onlara hizmet etmek adına çıktığım bu yolda çok değerli insanlarla karşılaştım...
Efkan Şeşen de bunlardan biriydi...
Sorularımı cevapları ile bereketlendirdi ve elbette kazanan EDEBİYAT oldu yine...
evvet "ıslığını emziren rüzgâr" adlı şiirimi hiç unutmadım bu söyleşi boyunca...
teşekkürler çok...
Sevgili Mehtap
İnan bir kez daha şaşırdım ve seninle gurur duydum böyle güzel bir söyleşiye imza attığın için. Bunu sıklıkla yapıyorsun. Edebiyata ne kadar değer verdiğin zaten aşikâr. Hepimiz bunu iyi biliyoruz. Sana gıpta ediyorum.
Efkan Şeşen... Ahh.. Benim için çok kıymetli ve özel bir isim. Bunu sende iyi biliyorsun zaten. Belki de bu söyleşiden en fazla feyz alan ve en fazla mutlu olan insan benimdir. Bu kadar sahiplenip gurur duymam da bu sebeptendir. Bunu Karakoç söyleşisinde de fazlasıyla hissetmiştim. Ama Efkan Şeşen albümleriyle büyüyen biri olarak bu söyleşi benim için ayrı bir keyif oldu.
Değerli Efkan Şeşen ve eşi Didar (Varlı) Şeşen'e müziğe kattıkları güzellikler için hep minnettarlık besledim. Verdiğin emek ve yaşattığın bu güzel incelik için kendi adıma teşekkür ediyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum..
Nicelerine..
Mehtap ALTAN
Efkan Şeşen özgün duruşunu zamanın hızlı geçişlerinde yitirmeyen çok değerli bir müzisyen...
Ve Sevgili eşi Didar Hanım yavruları Ezgi ve Sinan biliyorum ki onun bu özel ve pek tabii ki zengin dünyasını ayrıcalıklı kılan ayrıntılar bence ...
M.Altan: Şiirin de müziğin de ilk ortak yönü ritme şartsız soyunuşlarıdır… “Islık ve Şiir Performansı“ şiirin ve müziğin inkâr edilemeyen birlikteliğini körükleyecek bir hareket aslında… Gönül ortaklığı ile başlattığınız bu program ritim ortaklığının dışında hangi nokta da birleştiriyor ilgilenen sanatseverleri?
Doyurucu bir söyleşi okudum, yer yer yukarıda da alıntıladığım gibi birebir katıldığım hususlar oldu. Ve içinde Yelda'nın da isminin geçmesi daha da ilginç oldu benim için. Yelda tam bir şiir emekçisidir. Onu tanımaktan gurur duyduğumu söyleyebilirim.
Hoştu...
Saygılar...
Mehtap ALTAN
Aşağıdaki linkte belki okumak istersiniz...
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=60201
Karşınızdaki insanın sizin yüreğinizdeki ışığı görmesi yetiyor bir söyleşinin başarılı olması için...
Teşekkürler...
Mehtap ALTAN
çok mütevazı bir insan
bir ıslığın içindeki anlam kadar zengin bir ruhu var Efkan Şeşen'in ...
Mehtap ALTAN
Sesime ses oldukları için...
Teşekkürler Fulya...