- 851 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Veli Mürşid (4)
Allah´in vazifeli kildigi Elcilerinin görevleri nedir:
Nahl-36:
Ve andolsun ki Biz, bütün ümmetlerin (milletlerin, kavimlerin) içinde resûl beas ettik (hayata getirdik, vazifeli kıldık). Allah’a kul olsunlar ve taguttan (insan ve cin şeytanlardan) içtinap etsinler (sakınıp kurtulsunlar) diye. Onlardan bir kısmını, Allah hidayete erdirdi ve bir kısmının üzerine dalâlet hak oldu. Artık yeryüzünde gezin. Böylece yalanlayanların akıbetinin, nasıl olduğuna bakın (görün).
Nahl-36´da görülüyor ki Allah´in İrşad ile vazifeli kildiklarinin yardimi ile Allah´a kul olabiliyoruz ve Taguttan (insan ve cin seytanlardan) kurtulabiliyoruz. Ve ayni zamanda bu onlarin görevleridir.
Cuma-2´de ve Bakara-151´de İrşad ile vazifeli kilinanlarinin görevleri aciklanmakdadir:
Cuma-2:
Ümmîler arasında, kendilerinden bir resûl beas eden (görevlendiren) O’dur. Onlara, O’nun (Allah’ın) âyetlerini okur, onları tezkiye eder (nefslerini temizler), onlara Kitab’ı (Kur’ân-ı Kerim’i) ve hikmeti öğretir. Ve daha önce elbette onlar, sadece açık bir dalâlet içinde idiler.
Bakara-151:
Nitekim size, aranızda (görev yapmak üzere), sizden (kendinizden) bir Resûl gönderdik ki, âyetlerimizi size tilâvet etsin (okuyup açıklasın) ve sizi (nefsinizi) tezkiye etsin, size Kitap’ı(Kurânı Kerim’i) ve hikmeti öğretsin ve (hikmetin de ötesinde) bilmediğiniz şeyleri öğretsin..
Görevler:
1.Ayetlerin tilaveti
2. Nefsin tezkiyesi
3. Kuranin ögretilmesi
4. Hikmetin ögretilmesi
5.Ve Hikmetin ötesi ögretilmesi
Peygamber efendimizden sonra da bu hususta insanlarin egitilmesi gerekmekdedir.
Peygamber Efendimiz son peygamberdir, fakat son Irsad ile vazifeli kilinan insan degildir. Yoksa bu 5 Noktada insanlar nasil egitilecek?
Bu egitimden murad insanlarin ihlasa ulasmasidir. Bu din nefsinizi ihlasa ulastirasiniz diye var, diyor Peygamber Efendimiz.
Nefs nasil ihlasa ulasir? Neden ihlasa ulasmak önemli? Ve ihlas makaminda Nefsin durumu nedir?
Önemli, cünkü Seytan ihlas´da olanlari saptirmasi mümkün degildir:
Sad-82,83:
-(İblis): "Bundan sonra Senin izzetine (andolsun ki) onların hepsini mutlaka azdıracağım." dedi.
-Onlardan Senin Muhlis (Ihlas sahibi) kulların hariç.
Hicr-39,40:
-(İblis şöyle) dedi: “Rabbim, beni azdırmandan dolayı, onlara mutlaka yeryüzünde (azgınlığı) süsleyeceğim ve mutlaka onların hepsini azdıracağım.
-Ancak onlardan muhlis olan kulların müstesna.
Nefs bu makamda artik kalbi baslangicta 100% karanlik olan ve böylece seytanin saldirisina 100% acik olan durumdan kurtulmusdur ve 100% nurlanmistir. Artik Seytanin saldiri alani kalmamisdir ki o kisiyi saptirsin.
Tevbe-119:
Ey âmenû olanlar Allah’a karşı takva sahibi olun ve sadıklarla beraber olun.
Allahu Teala burada Sadiklarla beraber olmamizi emrediyor. Sadiklar ayni zamanda Muhlis Kullardir. Yani Seytanin saptiramadigi insanlardir.
Allah razi olsun
YORUMLAR
BizimYunus
dolu olan ilmi aldigim Allah dostudur