- 1916 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanı...
Cumhurbaşkanlığı süresinin 5 yıl mı yoksa 7 yıl mı tartışmaları devam ediyor.
5 yıl olsa ne olur 7 yıl olsa ne olur?
Hepimizin malumu üzerine Recep Tayyip Erdoğan parti tüzüğüne 3 kereden fazla genel başkan seçilememe maddesi koymuştu. Bunun elbetteki sırrı ve gizemi vardı, o dönemde rahmetli Necdet Sevinç ’’cumhurbaşkanı olacak, şimdiden yerini yapıyor" demişti. Haklıydı. Tayyip Erdoğan o günlerde bu günün hesabını yapmış ve kendisini cumhurbaşkanı ilan edeceği günü bekliyordu.
Gündem konularımızdan birisi olan Cumhurbaşkanlığı süresi 5 yıl olursa 2013 yılında yeni cumhurbaşkanı seçilecek ve kısa bir zaman kalmış demektir. 7 yıl ise 2014 yılında cumhurbaşkanlığı seçimi yapılacak ve bu süre Tayyip Erdoğan’a yetecektir.
"Görev süresi 5 yıl mı, 7 yıl mı?" tartışmaları devam ederken, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Cemil Çiçek ’’Bu görev süresini Yüksek Seçim Kurulu belirler.’’ dedi. Bunun üzerine gözler Yüksek Seçim Kurulun’a çevrilmişken Recep Tayyip Erdoğan’ın bir kanun tasarısı hazırlattığı ortaya çıktı. Buna göre; Tasarıda Cumhurbaşkanı Gül’ün görev süresi 7 yıl olarak yer alıyor. Hazırlatılan bu kanun tasarısında görev süresinin 7 yıl olarak gösterilmesi tartışmalara son verecektir. Cemil Çiçek’in dediği gibi görev süresini YSK’nın belirlediği gerçeğini de değiştiren kanun tasarısında: ’’Cumhurbaşkanının görev süresini sadece Türkiye Büyük Millet Meclisi belirler.’’ ibaresi yer alıyor.
2012 ocak ayının başında kanun tasarısının meclise sevk edileceği belirtiliyor.
Kanun mecliste kabul edilirse cumhurbaşkanlığı seçimleri 2014 yılında yapılacak. Bu seçime kadar cumhurbaşkanını meclis seçiyordu. Bir sonraki Cumhurbaşkanını millet seçecektir.
Cumhurbaşkanını milletin seçmesi, görev süresinin 7 yıl olması ve Tayyip Erdoğan’ın parti tüzüğüne yerleştirdiği 3 kere seçilme hakkı hususlarını yap boz un parçaları misali yerlerine koyduğunuzda Tayyip Erdoğan AKP hükümetinin sağlamış olduğu çoğunluğu arkasına alarak 7 yıl Cumhurbaşkanlığı yapma hevesini gösterir.
Peki Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanı olursa AKP’nin durumu ne olur?
Turgut Özal’ı hatırlayınız!
Cumhurbaşkanı olduğunda Anavatan Partisi’nin nasıl da küçülerek yok olup gittiğini hatırlayın!
Tayyip Erdoğan’ın ardından Genel başkan olabilecek ve Başbakanlığa aday olarak gösterilebilecek kapasitede birisinin AKP içinden çıkmayacağı kesin gibi görünüyor.
O halde şimdilerde Mustafa Sarıgül’ün daha önce bir kaç kez kollarını sıvadığı ancak icazet alamadığı için dondurduğu yeni oluşum çalışmalarına hız vermesi de bir dikkat unsurudur. Bazı güçler şimdide Mustafa Sarıgül’ü mü hazırlıyor sorusu akıllara geliyor.
Vural Egemen SARIGÖZ
YORUMLAR
Bu ülkede aymazlar gündemi değiştirmek için çok konu üretirler
Salak sanatçıların popüleriteliklerini gündemde tutmak için devamlı polemik yaratmaları gibi
Şimdi ülkemiz için nurtopu gibi yeni bir tartışma konusu daha oldu, halkta bunu yuttu
İktidar 7 yıl, muhalefet 5 yıl diyor. YSK veya anayasa mahkemesi karar verse de bu polemikten kurtulsak...
Nasılsa kimse halkı şeyine takmıyor, halkın öziradesi yok, karar veremiyor, yasa halka sunulur, halk yutar
Padişahlık dönemi gibi, halk kim ki, halk sadece kul, padişahlar varken...
Bu konu, anlaşılamayan akp ve zihniyetinin düşünüm ishaline uğradığının en büyük göstergesi olan konulardan biridir. Bunlar halktan cumhurbaşkanlığı 5 yıl olsun diye oy istemedi mi,
şimdi niye Abdullah Gül için 7 yıl 7 yıl diye papağan gibi tekrarlıyorlar
bu nasıl bir çelişkidir ki
bu nasıl bir sağduyu, adalet, hakkaniyet
Bu nasıl bir Allah'tan korkma kabızlığıdır
anlaşılamamaktadır.
Al birini vur ötekine
bu zihniyette
kim gelirse gelsin
ülke insanının neyine
Bu ülke insanının her daim uyguladıkları, hayata geçirdikleri '' BANA DEĞMEYEN YILAN BİN YIL YAŞASIN'' gibi bir çok atasözleri var
Saygılar
Siz neyi tartışıyorsunuz yahu.....
Erdoğan,Gül,Arınç,Çiçek,böcek vs. vs.; ne fark edecek ki...hangisi gelirse gelsin..
Benim kişilerle işim olmaz...Yeter ki "o" zihniyetli olmasın..kimin Cumhurbaşkanı olacağı önemli değil;hangi zihniyetin Cumhurbaşkanı olacağı önemli...
Siz artcı sallantılara takılıp kalırsanız asıl depremi göremezsiniz...Başkanlık sistemi gelip ülke yedi ayrı eyaletlere bölününce memlekette kaç cumhurbaşkanı kol gezecek görürsünüz...
"Ah babam sağ olsaydı"
"Köşede otursaydı" diye bir türkü vardı hatırladınız mı?
Ama üzülmeyin,üzülmeyin,bu memlekette Atatürk,Fatih doğuracak analar bitmedi...Yeniden İstiklal Marşı yazarız......
İstikbaldeki Cumhurbaşkanımız "Sarı saçlı,Mavi Gözlü" olursa şaşmayın..Selanik de yerinde duruyor,Samsun da.....
Yörük aklımın erdiği bu ..
Erdemce..
Erdem Gümüş tarafından 12/22/2011 7:56:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Erdem Gümüş tarafından 12/22/2011 7:58:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Madem başbakan bu denli uzak görüşlü o halde Cumhur başkanı olsun, evladır.
Haa sahi haberalcı memed nolcek? İhtilal yapıp cumhurbaşkanı olcekdi, eceviti nassı yaptile amma...
AKP deil Ak Parti
Ha sahi, rahmetliydi di mi ölmeden önce unutulmanın en katmerli kazığını yiyen ve genel merkezlere sokulmayan Necdet Sevinç...
Siz bu milletin balık hafıasına şükredin. Bakın bu yazıyı da okuduk.
Pek tutarlı bir akıl yürütme olduğunu söyleyemeyeceğim.. AKPnin tüzüğündeki 3 defa üstüste aynı görevin yapılamayacağı maddesi Cumhurbaşkanlığını nasıl Tayyip Erdoğana sunmuş olacak orası anlamsız olmuş. Öyle bir madde olmasaydı da yine hatta şimdi bile istifa edip Cumhurbaşkanlığına aday olmasının önünde bir engel yok ki zaten. Hani C.başkanını meclis seçer de, meclisteki parti gurubunun çoğunluğunu arkasına alır kendisini seçtirir diyelim, ama halk seçecek yani neticede.3 dönem üstüste başbakanlık yaptı, artık başbakan ya da vekil olamayacak bari cumhurbaşkanı seçelim diyecek %50 oy bulunması gerekecek yani neticede. Aslına bakılırsa tam tersi, AKPnin meclis gurubunun hiç faydasının olmayacağı, sadece milletin vereceği oylarla seçilmeyi arzu etmek epey riskli yol değil mi? Yazıda bahsi geçen yapbozun parçaları türü akıl yürütme bu noktada biraz anlamsız kaçıyor. Gerçi AKP ya da Tayyip Erdoğan karşıtları için bu avnataj olması gerekiyor yazıda kurgulanan mantığa göre. Hem C.başkanı seçilecek %50 halk desteğini alamayacağı nasılsa kesin gibi, hem de AKPnin başından çekileceği için, Özal misalindeki olduğu gibi partide eriyip gidecek..Muhalefetin bu güzel tabloyu niye bozmaya çalıştığını o zaman düşünmemiz gerekecek:) Yoksa C.başkanı olarak muhalefet de mi Erdoğanı görmek istiyor? Seçilsin de bari AKP erisin demiyorlar. 5 yıl olsun süre de, şimdi istifa etsin niyeti varsa, AKP eriyecekse de şimdiden erisin mi diyorlar acaba? O durumda da yine C.başkanı seçilme ihtimali onları rahatsız etmiyor herhalde. 2012 ya da 2014 seçimlerde zaten milletten %50 üzerinde oy alabilecekse de zaten bütün bu tartışmalar anlamını yitiriyor.
Siyasetçi için aslında bu kadar yüksek bir oran ciddi risk.Bu riski göze alan siyasetçi de az bulunur. Ha zaten halen bir güç odağında yetki sahibi değilse risk alır ama, elindeki başbakanlığı da 2 yıl önceden terketme ihtimali ciddi risk. Bence millete güvenen kazanır..Muhalefet için de iktidar için de turnusol görevi yapacak aslında bu süreç.Bekleyip göreceğiz.