- 1217 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
YORUM DOSTU DEĞİL, ŞİİR DOSTUYUM.
Benim burada bulunma gâyem, şiir okumak, yazdıklarımı paylaşmak, iyi şâirleri takip ederek kendimi geliştirmek ve elimden geldiğince şiirin gelişimine katkı sağlamaktır.
Aslâ insanlara yalandan dost gibi yaklaşmak, yorum ve yoruma cevaplarımda içinden yağlar akan, samîmiyetsiz, yapmacık iltifatlarla yorum toplamak değil.
Eğer çok yorum almak gibi bir kaygım olsa, yarası olanların gocunacağını bile bile gerçekleri yazmak yerine, ben de bazıları gibi insanlara şirin görüneceğim konular seçer, panoya her eklenen şiire yalancıktan övgüler yazar, hatta mesaj yoluyla insanları şiirime davet eder ve oturup gelecek yorumları beklerdim.
Elbet ben de dostluğa önem veriyorum, elbette benim de doslarım var, elbette insanlarla iletişim kurmak güzel ama bu yalansız ve çıkarsız olmalı, ben dostluğu böyle bildim.
Son zamanlarda iyice kendini belli eden yorum için gruplaşanlar hakkında makâle ve hicivler yazdım, o kadar rahatsız oldular ki hakkımda asılsız ithamlarla dolu hicivler yazmanın yanı sıra kendi şiirlerine yazdıkları yorumlarda kendilerini alkışlayıp muzaffer ilân ettiler.
Üstelik bu insanların çoğu benim şiirlerime defalarca övgü dolu yorumlar yazmış kişiler, şimdi eleştirmelerinin tek nedeni, onlarla yorum alışverişine girmemem, beğenmediğim şiirlerine yorum eklemememdir.
Bu zihniyetteki insanlara yorum yazarsanız dostsunuz, yazmazsanız düşman.
Beni nelerle suçluyorlar?
Güya ben kendimi usta görüyormuşum, insanları aşağılıyormuşum, kibirliymişim vesâire, vesâire.
Bir sürü kulis ve entrika...
Bu güne kadar hep tevazuyu savundum, şiirlerimde kendimden çırak diye bahsettim, hicivde küfüre karşı çıktım aksini iddia eden varsa buyursun burada mertçe yazsın, benim olmadığım ortamlarda arkamdan konuşmasın, yargılayıp infaz etmesin, yüreği olan gelsin insanca yüzleşelim, medenî bir biçimde, saygı çerçevesinin dışına çıkmadan tartışalım.
Benim tek derdim şiir ve bu uğurda yanlışlarla savaşmaya devam edeceğim.
Yorum dostu değilim, olmadım, olmayacağım
Ben şiir dostuyum ve çok iyi yazsa da yazamasada şiire değer veren, emek harcayan, şiir için çabalayan özü sözü bir herkes benim dostumdur.
Herşey şiir için ve herşey iki yüzlülükten uzak, yalansız, çıkarsız dostluklar için.
YORUMLAR
burada olduğum ve tesadüfen karşılaştığımdan bu yana keyfim yerindeyken sayfanızda oldum.. kişilik olarak da takdir ettiğim güzel bir insansınız.. özellikle Türkçe hassasiyetinizi alkışladım.. yazdıklarınıza aynen katıldım.. alaka ciddiyetiniz konusunda kutlarım yazdıklarımda yorumunuz olmadı pek.. ben de iadei ziyaretinden beni mahrum edenleri rahatsız etmem.. sizinle başlayıp büyüyen takip ettiklerimden gelen bildirilere yetemedim.. her zaman zaman bu8lamadığım için deo listeyi sildim.. bu da iyi gelmedi bana.. öokları zamimiyetsiz, hemen her şairi özellikle bayan ise yorum dökülüyor.. acaba kafam durdu mu diyorum tekrar okuyorum, alakası yok.. anlıyorum ki yaptştırma yorum yapan aslında güzel eserlerde ortaya koyan birileri var herkes biliyor olmalı o insanları genel samimiyetsizlikleri için asla.. bana yazdıkları yorumu bile okumuyorum.. iğreniyorum bile..
insanın insana verebileceği en güzel armağan alaka ciddiyetidir bilirim..
gereksiz alkışlar karşımızdaki kişiyi "kendini matah sandırır" bu ona verilecek en büyük zarardır
bu yüzden umarım alınmaz kimse.. ben günümüzün sözde şiir olarak ortaya konulan ve şekil konu mesaj vs ama özellikle Türkçe fukarası yazılara yorum puan taltif konusunda dalkavukluk yapmayacağım..
teşekkürler Sayın Çetiner
(Mustafa Çetiner)
Belirli gruplar var, yalandan dost görünüp bir araya gelen yalaka tipler, bunlar birbirinin her şiirine başyapıt muamelesi yaparlar, en kötü şiirlere dahi övgüler düzerler.
Onlardan biri şiir eklediğinde o şiire kimlerin yorum ekleyeceğini tek tek sayabilirim.
Acıyorum böyle yapmacık dostluklarla kendini kandıranlara.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Edebiyat sitelerinde her zaman gördüğümüz bir durumdur gruplaşma ve yoruma yorumla cevap verme. Kaldı ki yazılanların büyük kısmı yorum değil sadece beğeni ifadesidir. Yorum olarak adlandırılması da edebiyatla uğraşan kişilere yakışmayan bir durumdur. Değişik adlarla ifade edilebilir, beğeni, yorum, kritik, eleştiri, uyarı...
“ Ne kadar ekmek o kadar köfte” hesabı yorumlar ( şu anda öyle söylemek zorundayım) karşılıklı yapılıyor ve gerçekten haketmeyen dizeler ön sıralara geçiyor yorum açısından. Çok kişiye ulaşmak için de okumadan yazıldığına eminim. İnsanlar şiiriekliyor dönüpsayfasına baktığında “çok güzelditebrikler’” yazısıyla karşılaşıyor.mümkün değil o sürede birşiirin okunması,çok kısa değilse.
Edebiyat defteri çok siteden daha kaliteli,sunulan imkanlar çok daha fazla. Defterin kalitesine uygun şiirlerin de aynı oranda artması şiir seven herkesin isteği. Ama bunu göremiyoruz. Hece şiiri adına söylüyorum,biraz yeteneği olan herkes isterse günde 10 şiir yazabilir,ancak yazdığı manzumeden öteye geçmez, şiir olabilmesi için üstünde çalışılması, edebi sanatlardan yararlanılması, bir olayı, bir kişiyi, bir yeri anlatmak yerine duyguları hissettirebilmelidir.
Bazen Mustafa Beye ve bazı arkadaşlara da söylediğim gibi şiir yazın,birbirinizle atışarak üzmek yerine edebiyata hizmet etmek için çalışın. Bir kaç arkadaş var, şiirlerin kalitesini yükseltmek için uğraşan, ama birsüre sonra aldığı tepkilerden onlar da vazgeçiyorlar, benim gibi.
Arkadaşlardan isteğim şiirleri okumalarıdır,varsa en küçük de olsa hatalarını şaire söyleyip düzelttirmeleridir. Uyarılara kulak asmayanların sayfalarına uğramamalarıdır. Herkes bunu yaparsa şair arkadaşlar daha düzgün yazmak için gayret edecektir. Bu konuda söylenecek çokşey var ama burası yeri değil.
Not: kendi adıma söylüyorum şahsa hakaret içeren,sataşma içeren şiirlere yazmayacağım bundan sonra. Ben şiir okumak istiyorum,şiir için gelen herkes bu kararıma saygı göstermek zorundadır.
(Mustafa Çetiner)
Bundan sonra bırakıyorum bu işleri:)
Bir kaç kere sözümden dödüm ama bu son:)
Zîra emek verip hiciv yazdığım insanlar bunu hak etmiyor.
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
Hocam sitemlerin kime bilemem,yazdıkların harfiyyen doğru...Sizi yıllardır bu siteden tanıyorum,önceleri semihcik,selim adım şimdi de İbrahim Erzurumlu olarak yazıyorum,bu hatırlatmayı beni iyi tanımanız ve yorumumu iyi değerlendirmeniz adına yazdım.Sizin ne kadar hassas ve kaliteli şiir ve yazı sever birisi olduğunuzu yazılarınızdan tanıyorum..Yumurta sarısı kalbinizle bizlere hep iyi örnek oldunuz.
Ancak sizi seven kardeşiniz olarak bir önerim olacak...Ne olursunuz kendinizi bu yönde heder etmeyiniz...Ben ne yaptım biliyormusunuz ? Yukarıdaki şiir bölümünü dinlenmeye aldım,ara sıra eski şiirleri yayınlıyorsam o,yoksa bu alt kat yazı bölümü daha sıcak ve içten..Okuyan okumuşsa yorum yapıyor,yoksa es geçiyor...Sizde biraz bence yukarıyı askıya alın kendinizi dinlendirin.dünkü yazınızıda okudum,o bahsettiğiniz gruplar olacak,yazdığının kalitesini aldığı puana ve yoruma göre değerlendirenler ile gel bana geleyim sanalarla edebiyat olmaz....
Selam ve muhabbetlerimle
(Mustafa Çetiner)
Değerli kardeşim bu güne kadar iyilerin susup meydanı kötülere bırakmasından kaybettik hep.
İsim saymama gerek yok siz de bilirsiniz ki bir çok iyi şair sırf bu haksızlıklar yüzünden elini eteğini çekti siteden.
Ben susmayacağım, kaybeden ben de olsam sataşmalara cevap vereceğim.
Teşekkür ederim.
Selam ve sevgimle.
İbrahim ERZURUMLU
bu konudaki yılmadan çalışmalarını takdirle karşılıyorum.. usanmadan korkmadan..kalemine sağlık can sevgiler.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve saygımla.
Birazcık aklım karıştı, anlamakta zorlandım... Evet takip ettiğim bir çok şair var bunun yanında ana sayfada dikkatimi çeken başlıklara tıklayarak şiir okur hemen hepsine yorum yazarım tebrik ederim...Tabi şiirde küfür ve manevi değerlere hakaret yoksa.. Şiir kuralından anlamam. hicivi, lirik i vs. bilmem sadece duygusuna ve verdiği mesaja bakarım... Bazen çok güzel bulurum bazen de idare eder yazdığım yorumla bu anlaşılır...
Şiirlerime yorum yazılmasından da hoşlanırım her yorum bir fikir oluşturur bende... Öylesine yazılmış olanla içten olanı ayıran küçük ayrıntılar barınır içlerinde... Uyaranların uyarılarını dikkate alır düzeltmem gerekeni düzeltirim..
Paylaşılanın okunmasını istemeyen olmaz herhalde... Hep aynı kişilerin yorum yazmasına gelince, bende bir çok şairi takip ediyor ve yorum yazıyorum...
Bazı şiirlerim üç dört yorumu geçmez bazılarında artar.. Belki benim çok yorum yazmamla alakası vardır olsun... Bir çok şairin şiirine yorum yazdığım halde şiirlerime yorum yazmadığı oluyor ben hala yazıyorum... İtiraf etmeliyim ki bekleniyor illa karşılk olarak değil fikir beyan etsin diye...
Çok uazattım belki de dağıttım anlatmak istediklerimi..
Ne adına olursa olsun karşılıksız olan dostluklardır güzel olan....
Selam ve dua ile..
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
Gül Şehri
ben sizin dizelerinizden şunu anlıyorum ki; şiirlerimi yorum yazmaya değer bulmuyorsunuz... Olabilir her kesin kendi görüşü ve yapısı farklıdır... Beğenmek kadar beğenmemek de en doğal hakkınız , hakkımız....
Şiirlerini çok beğendiğim bir şair var sitede her şiirini okur ve yorum yazardım... gerçekten kalemi çok güçlü.. Fakat bir kez olsun nezaket icabı da olsa şiirlerime yorum yazmadı .. İnanın kırıldım ben beğendim çok güzel demesini beklemedim ki! Eleştirilmek beğenilmekten çok şey katar bize.... hiç yorum yzmamış olsa kırılmazdım... Başkalarına yazdığını görüyorum...Hala şiirlerini okurum ama yorum yazmam :) Duygusalımdır...
Gurup oluşturulmasını elbette bende istemem mümkün mertebe herkese ulşamaya çalışmalı herkes ayırım gözetmeden...
(Mustafa Çetiner)
Ben yorumu hiç kafama takmıyorum, okunması yeterli benim için.
Siz de yazmayana kırılmayın, yorum yazıp fazla yağ bal dökenlerin hepsini de dost sanmayın.
Size canı gönülden katılıyorum. Sırf laf ola beri gele tarzından yorumlar yapılmamalı. Hata varsa kibarca izah edilmeli ve de doğru olan tavsiye edilmeli. Yoksa adam usta olmuş banane. Bana doğruyu göstermedikten sonra. Bu hususta başta Afet abla olmak üzere M. Ziya, S. Biberoğlu ve Ayhan beylere şahsım adına minnettarım.
Selam ve dua ile...
(Mustafa Çetiner)
Ve gerçek dostlar hatalı şiirlerimize çıkar için övgüler yazan değil, hataları belirtip düzeltmemizi sağlayanlardır.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
hakli bir serzenis...konuyla ilgili benzer gozlemlerim olmus bir siircik yazmistim ben de :)
Aynı yolun yolcusu
Ağırlar da ağırlar
Malumunuz efendim
Körler ile sağırlar...
Hileli bir terazi
Ağırlığı darayla
Hiç mahal yok hünere
İltifatlar sırayla…
Mısra boyun büküyor
Diyorlar ki muhteşem!
Elimde mum, şiir yok
Kaçıyor bütün neşem...
Bu ne pervasız eda
Bu ne bilmem nasıl hal...
Çirkin güzel olur mu?
Oluyor behemehal!
İltifat döner diye
Ellerini ovarlar…
Doğrusunu söylersin
Dokuz köyden kovarlar
Şiir kimin umrunda
Altı artı beş yeter
Mananın yok önemi
Boşuna akıtma ter!
Makaslarım nesrimi
Anlamazsan anlama!
Diyorum ya entelim
Ne bakarsın anlama!
Anlam,ölçü ve sanat
Bundan böyle aykırı
Çağın yeni şiiri
Anlamsız bir haykırı!
...
Bu sade bir serzeniş
Zannetmeyin ki şiir
Şiir dünyam olsa da
Olamadım bir şair...
Mübeccel Zeynep Ünalan
(Mustafa Çetiner)
Etik olmayan bir şekilde dört koldan saldırıyorlar ama bir türlü sindiremediler.
Şiiriniz hoş, umarım bunu da okurlar.
Desteğiniz için teşekkürler.
Selam ve sevgimle.