- 5790 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
Anneler ve Kızları
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yemeğin üzerine sos olarak düşündüğü yoğurdu koyarken, “annem nasıl yapıyordu acaba bunu” diye bir an düşündü. Gülümsedi. Annesinin nasıl yaptığı aklına gelmişti.
Ne kadar da çok anneme benzemeye başladım. Oysa genç kızlık dönemimde asla annem gibi olmayacağım demiştim. Her geçen gün, hemen hemen her hareketimde annemi görüyor gibi oluyorum. Avuç içi çizgilerimizin benzediği kadar yüzümüzdeki çizgiler de benzemeye başladı sanırım.
Ne çok anımız, ne çok gizli sırlarımız oldu annemle. Bu ortak noktaları yakalayabilmek her anne ve kızına nasip olmaz ama bize oldu. Gecenin, daha doğrusu sabahın üçünde aynı anda yataktan kalkıp iki fincan çayı sevgi ile paylaşırken, hiç kimse ile paylaşamadığımız ne çok şeyi paylaştık. Ve o zamanlar kızdığım ama şimdi hayran olduğum ne kadar çok şey keşfetmiştim anneme ait, o eşsiz zamanlarda.
Ben inanıyorum ki çok ama çok güçlü bir bağ var aramızda. Geçen yıl Amerika seyahatimde daha iyi anladım. Üç aylık bir görevle gitmiştim Amerika’ya. Annem istemeyerek uğurlamıştı beni biliyorum. Zor bir görevdi benim için. Bunun farkındaydı ve kızının hiç üzülmesini istemiyordu. Tabii ben de annemi üzmemek için çok fazla ayrıntıyı söylememiştim. Gitmem gerekti sadece. Bu şekilde aktarmıştım anneme. Sık sık telefonlaşıyorduk annemle. Hemen her gün iyi olduğumu, işimde bir sorun olmadığını söylüyordum. Ama o berbat gün ne olduysa oldu. Büyük bir anlaşma benim küçük bir dalgınlığım sonucu iptal edildi. Çok üzülmüştüm. Bağlı bulunduğum firma büyük zarara uğramıştı. Odamda ben buna nasıl sebep olurum diye sinir krizi geçirip ağladığım bir zamanda annem aradı. Onun numarasını telefonumda gördüğümde kendimi sakinleştirmeye çalışıyordum. Sesime neşeli bir ton vererek merhaba anne dedim. Annem hayırdır dedi ne oluyor, bir şeyler var hissediyorum. İlahi anne aramızda koskoca bir okyanus var, sen okyanus ötesinden beni görüp mü hissediyorsun dedim gülümseyerek. Annem her zamanki sakinleştirici ses tonuyla, ne zaman anlayacaksın daha bir tanem, senin üzgün aldığın her nefesi ben yüreğimde hissederim. Yüreğim seninle çarpar, gözlerim seninle bulutlanır ve seninle parlar demişti.
Bir kez daha anlamıştım. Anneler ve kızları, ayrı bedenlerde atan tek yürek gibiydiler.
Hayatımda kendime ait karar verme dönemine girdiğim zamanlardan itibaren verdiğim kararlarda bana güvenen, haftanın altı günü dışarıda çalışan bir kadının da mükemmel çocuk yetiştirebileceğini gösteren, asla vazgeçmemeyi, çalışmayı çabalamayı, uğraşmayı ve çelik gibi bir iradeyi ve karakteri besleyip büyütmeyi öğreten, kişiliğimi yaralamadan, her koşulda beni takdir eden, ne olursa olsun koşulsuz ve sınırsız bir sevgi veren annem… Meğer ne çok seviyormuşum seni.
Yaşadıklarımın kısacık bir özetini kaleme alırken kızlarım daldı içeriye. Nasılda cıvıl cıvıldı ikisinin de sesi. İki kocaman öpücükle daldığım hayallerden sıyrıldım. Haydi, şimdi anne ve kızlar zamanı dedi kızım ve başladı anlatmaya, birinin sözünü diğeri neşeli bir şekilde kesiyor benim de fikrimi alarak yapacakları projeyi genişletmeye çalışıyorlardı. Sıcak çayımıza sıcak bir sohbet eşlik ediyordu. Yapacakları proje çalışmasının da sonuna gelmiştik. Kâğıtları masadan toparlarken, yine kocaman iki öpücük ve içimi ısıtan o sözcük.
Anne, biz ne kadar da çok sana benzemeye başladık.
İki kız annesiyim, bir oğlum olmadığı için anne ve oğullar arasındaki ilişkiyi bilemiyor, boyutlarını henüz tahmin edemiyorum. Henüz diyorum çünkü vakti geldiğinde, kızlarım evlendiğinde iki erkek evlat sahibi olacağım. Onları kendi evlatlarımdan ayırt etmeden sevecek ve en az kızlarıma verdiğim değer kadar değer vereceğim.
Dilerim bütün anneler ve kızları hep mutlu olsun, anneler hep mutlu hatırlansın.
YORUMLAR
Bu yazınız bende nasıl da çoğaldı bilemezsiniz. Kız kardeşimle annemi düşündüm mazinin esintilerinden şimdilere. Kardeşim,evlenmeden önce annemi hiç anlamadı, O'na yardımcı olmadı.Kelimenin tam anlamıyla Prensesler gibiydi, babamın göz bebeği olmasının şımarıklığını yaşadı. Mutfağı kurarken bir salatayı bile yapmazdı, ah benim kara anam deyip yanında hep ben vardım. Evlendikten sonra ne zaman bize gelse etrafında pervane dönüyor artık. Eşi ve iki oğlu O'na annemin değerini çok iyi hatırlatmış olmalı....
Çok güzel bir paylaşımdı yazınız. Bütün samimiyetimle kutluyor, gönül dolusu selam ve saygılarımı sunuyorum...
su_misali(Gülhun Ertilav)
hocam yorumunuzdaki içtenlik çok duygulandırdı beni
çok teşekkür ederim duygu paylaşımınıza
saygılarımla
güzel yazınızı gönülden tebrik ederim..
ana yüreği okyonus takarmı..
sevgilerimle..
selamlar..
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim
selam ve sevgiler
“Dilerim bütün anneler ve kızları hep mutlu olsun, anneler hep mutlu hatırlansın”
Babalar ve oğulların da topunun köküne kibrit suyu. Çok gücüme gitti, aşkolsun yani :- )
Kombinasyonları “anneler ve kızları” olarak sınırlandırmak babaları ve oğulları bir kenara bırakın bizatihi anneler ve kızların kendilerine yapılmış haksızlıktır dersem ne olur kızmayın. Zira bahsettiğiniz telepatik durumların bir “baba ile kız” veya bir “anne ve oğul” arasında yaşanması için yüksekçe bir yerlerde illa bir baz istasyonu kurulu olmasına lüzum yoktur, vallahi bak.
İstisnai aykırı durumları hesaba katmazsak, evlatlar ve ebeveynler arasındaki anlattığınız gibi telepatik durumlar parapsikoloji bilimi için bulunmaz Hint kumaşı nevi inden sayılsa da halk arasında basit, sıradan, olağan, doğal aynı zamanda bir o kadar da kutsal bir hadiseden ibarettir.
“Ağlarsa anam ağlar” derler ya amenna ve saddakna hiç bir itirazım yok, itirazım devamına. Hesapta “gerisi yalan ağlar” mış. Haydaaa, kanıma dokunan babaları geridekilerin içine sokuyorlar ya ona. Anneninki yürek de babanın ki kırkambar sanki. Her "içiyorsak sebebi var" diyeni minibüs şoförü zannediyoruz maalesef. Kimisi içmez de içine atar, suç mu.
Kızlarımı çok seviyorum, onlarda beni en az anneleri kadar seviyor, biliyorum. Ee daha ne olsun, varsın annelerine benzesinler :- )
Tebrikler, saygılar, selamlar
su_misali(Gülhun Ertilav)
:)))
teşekkür ederim sayın yazarım
gülümseten bir yorumdu
sevdiklerinizle hep gülün inşallah
saygılar
bende baen anneme benzemeye başladığımı düşünüyorum bazen otururken çocuklarımda özellikler ortanca ızım annaneme benzemeyen başladın diyor dış görünüş olarak ama bazı hareketlerimin benzemesinizistemiyorum çocuklarım okuladan gelirken iikızım bir oğlum okulda ne olduysa anlatırlar azıcık ilgin azalsın anne sen dinlemiyormuun büyük kzım işten gelince yemekten sonra salona gitmeye alktığımda anne otur iştebiraz konuşalım işte neler olduğunu anlatır onu eleştirmeden yanlışlarını çok fazla söylemeden anlatırım yanlışlarını yüzüne vurursam ona dikleşirsem veya yanlışlarını yüzüne vurrsan annem gibi olurum ben anem gibiolmak istemiyorum ama annemi çok seviyorumonun yanlışlarının olmassı benimona onun bana sevgisini azaltmıyor
su_misali(Gülhun Ertilav)
anneler eli öpülesi varlıklar
teşekkür ederim, selam ve saygılar
Bir kez daha anlamıştım. Anneler ve kızları, ayrı bedenlerde atan tek yürek gibiydiler.
Bende iki kız çocuğu annesi olarak her bir satırınızı benimseyerek okudum Sn. Yazarım. Ne kadar doğru tespitlerde bulunmuşsunuz. Büyük kızım 2,5 yıldır öğrenimi yüzünden şehir dışında ama bırakın telefondaki sesini yazdığı mesajlardan bile hissediyorum bir sıkıntısı olduğunu.
Anne olmak dünyanın en kutsal, en güzel duygusu şüphesiz. " Cennet Anaların ayağı altındadır" diye buyuran Sevgili Peygamberimiz ne güzel söylemiştir. Lakin " Ana var kat kat, ana var yalın kat" sözü de duyarsızlığın en açık kanıtıdır. Annelerinin ilgisizliği yüzünden yanlış yapan ve arkadaşlarının annelerine öykünüp onlarda muhtaç olduğu sevgiyi arayan nice kuzular tanıdım içim acıyarak.
Rabbim evlatlarımızı bizlere bağışlasın.
Güne gelişinizi de kutlar, en kalbi tebriklerimi sunarım.
Saygıyla...
su_misali(Gülhun Ertilav)
İnşallah hayırlı evlat, hayırlı analardan oluruz
teşekkürler, sevgiler
Anne demek zaten evladını bakışından ses tonundan her halini anlayabilmek demektir. Ben de yüzlerini görmesem bile ses tonundan üzgün mü , sevinçli mi mutlaka anlarım.
İki oğlum var ve dolayısıyla iki kızım daha bir de kız torunum. Anlayacağınız şu an 5 çoçuklu hatta bir de köpeğimizi sayarsak 6 çocuklu bir anneyim...
Güne gelen yazınızı ve sizi tebrik ediyorum...Ben tümüne çok sevgi verdim ve onlardan da sevgi alıyorum...
Çok seversen çok sevilirsin.. Yani ne ekersen onu biçersin. .Benim düşüncem ve temel eğitimim çocuklarıma sevgi...ötesi yok...
Sevgilerimle...
su_misali(Gülhun Ertilav)
Allah bağışlasın
ne güzel kalabalık bir ailesiniz
herşeyin başı ve ötesi sevgi haklısınız
teşekkür ederim, sevgilerimle
Güne düşecek nitelikte değerli bir yazı, sıcak bir paylaşımdı.
Sanırım hepimiz asla benzemeyeceğimizi düşünsek de öyle bir zaman geliyor ki, her adımımız tavır ve kelimelerimiz dahi benzemeye başlıyor. Benim de temennim anneler ve kızları mutlu olsun, hep güzel hatırlansın anneler.. Gülhun hanım paylaşım adına, Teşekkürler..
Selam ve sevgilerimle..
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ediyorum Neşe Hanım
nazik ve güzeldi yorumunuz
sevgilerimle
annelerimize neler yazsabilsek de, eksik kalacak her zaman birşeyler.
sözüm yazınıza değil yanlış anlamayın.
çok beğendim ben yansıttığınız duyguları.düşündürüyor insanı.
benim en kıymetlim annemm...
ne de olsa cennet annelerin ayaklarının altında değil mi ?
kaleminiz daim olsun.
mutlu günlerr...
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkürler, sevgiler
Bir kez daha anlamıştım. Anneler ve kızları, ayrı bedenlerde atan tek yürek gibiydiler.
Yüreğine sağlık Gülhun kardeşim...
su_misali(Gülhun Ertilav)
çok teşekkür ederim Hakan Bey
Dün eşinizden şiir kitabınızı aldım, daha nicelerine olsun inşallah
saygılar
O güzel dilekler, dua olup kabul görsün Mevlam katında...
Tebrikler, sevgiler...
su_misali(Gülhun Ertilav)
Amin inşallah
teşekkürler, sevgiler
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim ağabey
selam ve saygılar her dem
canımsın canım o kadar güzel anlatmışsın ki Rabbim annelere bu altıncı hissi vermiş yavrularının derdini acısını mutluluğunu mutlaka hisseder. anne yüreği sonsuz sevginin sunulduğu bahçedir.ben sustum ve şu anda annemin yanaklarına sıcacık bir öpücük kondurdum. Günün seçkisi diyor ayakta alkışlıyorum bu güzel yürekli canımı sevgimlesin birtanem
su_misali(Gülhun Ertilav)
sevgimdesin arkadaşım
su_misali(Gülhun Ertilav)
sevgilerimle
Anneler ve kızları...
İki kız annesi olarak ben de yazının içinde ince ince dolaştım...
Bazen ayağım takıldı sendelemedim bazne sarıldım bir cümleye...
Sizden yazı okumanın keyfiyle ayrılıyorum sayfanızdan...
Tebrikler...
su_misali(Gülhun Ertilav)
selam ve sevgilerimle
İnşallah diyorum dostum senden mükemmel bir kayınvalide olur evlatlarından ayırmayan sevgi yüklü darda kaldıklarında hızır gibi yetişen bir anne olursun düşüncesindeyim ilgi makaleni okudum gerek anlatım gerekse akıcılık harika olmuş kutluyorum edebi yazan kalemini
su_misali(Gülhun Ertilav)
selam ve saygılarımla
evlat dedimmi akan sular durur...kız erkek farketmez yalnız kız evlatlarının fıtratında ailesine düşkünlük erkek çocuklarından tartışmasız fazladır. iki oğlum oldu kızımız olmadı...ikisindende çok memnunuz ama birde kızımız olsun isterdik.... sevgili günhun kardeşim şimdi sana bir sır vereceğim...sen anana babana nasıl davrandıysan aynısını evlatlarından görüyorsun...bu ilahi adaletin bu dünyadaki göstergesi....senin kalbinin güzelliği yüzüne vurmuş sen evlatların tarafından üzülmeyip hep güzellikler göreceksin...KURT ULUSUNDAN GÖRDÜĞÜNÜ İŞLER....allah bu güzelliğinizi sağlıkla daim kılsın saygılar sevgiler... kaptanı deryayada saygılarımı ilet...
su_misali(Gülhun Ertilav)
Kaptan-ı Deryanın da size selami var:)) öncelikle selamı ileteyim dedim
Allah evlatlarımıza hayırlı günler göstersin inşallah
saygılar, sevgiler ağabeyim
Anne ve evlat arasında eğer bir çatışma varsa annenin evlada yaklaşımından oluyor diye düşünüyorum. onlar tertemiz bir kağıt olarak sunuldu elimize... onları biz yazdık, biz çizdik... yaptığımız şekil bizleriz...o yüzden çocuklarımızı dinlemeyi bileceğiz, sevmeyi bileceğiz, en kızgın anında ona sarılıp 'ben seninleyim' ' ben hep yanındayım' mesajını vermeyi bilmek lazım...
geçenlerde ablamın geldiği bir akşam masada yemek yerken aynı konu bizim sohbetimizde de geçti. dedimki; abla yaşım ilerledikçe anneme benziyorum...o da bana bende aynıyım dedi...
yıllar önce anneme telaşesinden kızdığımız halde bu gün bizlerde onun gibi olduk.
benim bir oğlum var. bende hep kız çocukları nasıldır acaba diye merak etmişimdir. ben oğlumla yeri gelir anne ama daha çok bir arkadaş olmuşumdur. en mutlu anımda yanımda o olsun isterim, birlikte gezer, alışveriş yaparız, hatta yaşı küçük olmasına rağmen kıyafet seçimlerimde bile yardımcı olur...
bu dünya sevgi üzerine kuruldu bence...seversek yavrularımızı, onlarla arkadaş olabilmeyi başarırsak onları biz kazandığımız gibi toplumda kazandı demektir...
çok yazdım galiba özür diliyorum... ama gerçekten çok güzel bir yazıydı. o güzel kızlarınızı Rabbim size bağışlasın ve hep güzel günlerini görün inşallah. Annenizinde ellerinden öpüyorum sizin gibi çok değerli bir şair ve yazar yetiştirdiği için.
herkesin içinde kendinden çok şeyler bulduğunu tahmin ettiğim bu değerli yazınızı gönülden tebrik ediyorum.
selam ve sevgilerimle
su_misali(Gülhun Ertilav)
Merhaba arkadaşım, merhaba değerli insan
bu ne güzel ve sıcacık bir yorumdu:))
çok teşekkür ederim
hep sevgiyle ve güzellikle kalınız
Anneler ve kızları hep aynıdır.Belli bir yaşa kadar hep çatışmalar yaşanır.Biz kızlar evlenip anne olunca annelerimizi anlamaya,onlara hak vermeye başlar,zamanında onları çok üzdüğümüz için pişmanlık duymaya başlarız.Anne olarak biz de çocuklarımızın sesindeki tınıdan ruh dünyasını anlıyoruz hemen.Kız çocuklar anneyi daha iyi anlayabiliyor ama benim bir oğlum var,baba olmadığı için çok yakınız birbirimize herşeyimizi paylaşıyoruz,birbirimizi hiç konuşmadan anlayabiliyoruz.Yazınız çok içten olmuş,her satırda sevgi kokuyor,anne-kız arasındaki iletişimi canlı ,doyurucu bir şekilde anlatmışsınız,sanki bir film izler gibi okudum.biz kızlar hep aynı filmi yaşarız annelerimizle ama siz duygularınızı yazıya ruhunuzu ve sevginizi katarak anlatmışsınız.
su_misali(Gülhun Ertilav)
saygılarımla
evet canım kızlar başka oluyor ne yazıkki
hem oğul hemde kız annesi olarak söylüyorum kızlar başka oluyor anneye daha yakın
oğlanlarda çok güzel sevgi yumağı ama belli biryerde biraz değişiyor ne yazıkki
rabbim evlatlarımıza ana baba sevgisi versin acılarını göstermesin
saygım segimlesin güzel anlatımdı
su_misali(Gülhun Ertilav)
sende benim annemsin bunu biliyorsun değil mi
öptüm ellerinden
sevgilerimle
AYSE 09
seni seviyorummmmmmmmm meleğimmmmmmmmm
su_misali(Gülhun Ertilav)
saygılarımla
Bende iki oğlan babasıyım..Bende kız evlat nasıl olur diye özlem çekiyorum..
Torun olursa onunla avunacağız...
...Anneler kızları ile dert ortağıdır genellikle..başka onları en iyi anlayacak kim olabilir ki
Güzel seyahat ve üzücü ticaret...
Geçmiş olsun diyelim...Güzeldi kutladım selamlar.
su_misali(Gülhun Ertilav)
saygılarımla
su_misali(Gülhun Ertilav)
Merhaba Gülhun hanım;
Oldukça akıcı bir anlatımınız var. Konuyu dağıtmadan sunmuşsunuz. Tebrik ediyorum.
Benim de iki kızım var ve hiç dert etmedim neden oğlum yok diye, en azından ''yok bedelliydi, yok ölecekti'' kaygısı taşımıyorum. Önemli olan yurda yararlı insanlığa yararlı olabilmek. Kızımın biri ODTÜ'de Endüstriyel Tasarım bölümünden, öbürü Hacettepe işletme ve Halkla ilişkiler bölümlerinden mezun. Şimdi bana yükleri kalmadı.
Siz de kızlarınızın muradını görünüz.
Saygılar sunarım.
su_misali(Gülhun Ertilav)
her zaman iki kızım var demenin ayrıcalığını hissettim
saygılar
Çok güzel ve de içtendi. Okurken duygulandım, zira Annem size ömür. Yüreğinize, emeğinize sağlık..
su_misali(Gülhun Ertilav)
yorum için teşekkürler, saygılar