- 796 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Veli Mürşid (3)
Mürside tabiyetin sonuclari:
Kisi tabi oldugu anda kendi Ruhu Vücudu terk eder ve Sirati Mustakîm’e ulasir. Ruh Sirati Mustakîmi takip ederek, 7 Gökkatini asarak Allah´a ulasacakdir. Kuran buna HIDAYET(Ulasmak) diyor. Yani Hidayet, Ruhun ölmeden önce sahibi olan Allah´a ulasmasidir.
Tabiyeti gerceklesdirenin, kendi Ruhu ayrilir, yerine basinin üzerine bir Nimet olarak devrin Imaminin Ruhu gelir ve yerlesir.
Bu Ruh insani Seytanin ilmine (büyü,hüddam)´a karsi mutlaka korur.
Devrin Imaminin Ruhu basin üzerine gelmesi Mümin-15´de söyle ifade edilmekdedir:
Mümin-15:
Dereceleri yükselten ve arşın sahibi olan Allah, kullarından dilediği kişinin üzerine (başının üzerine) Allah’a ulaşma gününün geldiğini (o kişinin ruhuna) ihtar etmek için, emrinden bir ruh (devrin imamının ruhunu) ulaştırır.
Basimizin üstüne gelen, Allah´in emriyle insanlari Hidayete erdirmekle görevli kilinan Devrin Imaminin Ruhudur.
Bu konudaki bir Hadisi Serif söyledir:
-Ve ene nefahatun fetearadu ve men lem narif imame zamanihi felyemutu meyteten cahiliyetten.
-Size ruh verenler gelecek, onlari arayip bulun. Kim zamanin imamina tâbî olmazsa cahiliyet üzere ölür." (Sahihi Müslim 58, hadis no. 1851)
Ayrica Mürside tabiyet esnasinda Nefsin kalbindeki küfür kelimesi alinir, yerine IMAN yazilir. Bundan sonra kisi yapacagi Zikir ile, kalbe Allah´in rahmet ve fazilet nurlari gelir. Fazilet nurlari IMAN kelimesine yapismaya baslar. Buna Kuran Amilussalihat ve Nefs Tezkiyesi diyor. Baslangicta 100% karanlik (nefret,kin,dedikodu,cimrilik,hirs....) olan bir Nefs kalbi, bundan sonra Allah´in Nurlari ile yavas yavas nurlanmaya basliyor.
Allah´in zikri ile inen nurlar husuyu olusturur:
Hadid-18:
Allah’ın zikri ile ve Hakk’tan inen şeyle (Allah’ın nurları ile), âmenû olanların (Allah’a ulaşmayı dileyenlerin) kalplerinin huşû duyma zamanı gelmedi mi? Kendilerine daha önce kitap verilip de böylece üzerinden uzun zaman geçince, artık (zikri unuttukları için) kalpleri katılaşan kimseler gibi olmasınlar. Onlardan çoğu fasıklardır.
Kalbe Iman yazilmasi ve basimizin üstüne devrin Imaminin Ruhu gelmesi ile ilgili ayetler:
Mücadele-22:
Allah’a ve ahiret gününe îmân eden bir kavmi, Allah’a ve O’nun Resûl’üne karşı gelenlere muhabbet duyar bulamazsın. Ve onların babaları, oğulları, kardeşleri veya kendi aşiretleri olsa bile. İşte onlar ki, (Allah) onların kalplerinin içine îmânı yazdı. Ve onları, Kendinden bir ruh ile destekledi (devrin imamının ruhu onların baslarinin üzerine gelir). Ve onları, altından nehirler akan cennetlere dahil edecek. Onlar orada ebediyyen kalacak olanlardır. Allah, onlardan razı oldu. Ve onlar da O’ndan (Allah’tan) razı oldular. İşte onlar, Allah’ın taraftarlarıdır. Gerçekten Allah’ın taraftarları, onlar, felâha erenler değil mi?
Hucurat-14:
Araplar: “Biz âmenû olduk.” dediler. (Onlara) de ki: “Siz âmenû olmadınız. Fakat: “Teslim olduk.” deyin. Kalplerinize (içine) îmân girmedi. Ve eğer Allah’a ve O’nun Resûlü’ne itaat ederseniz, amellerinizden bir şey eksiltmez. Muhakkak ki Allah, Gafur’dur, Rahîm’dir.”
Allah tarafindan vazifeli kilinmis bir Mürside ulasmadan hic kimsenin kalbine Iman yazilmaz, Ruhu vücudunu terk edip sirati mustakime ulasmaz ve devrin imaminin ruhu basinin üstüne gelmez.
Allah razi olsun
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.