- 910 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BEN BİR AĞUSTOS BÖCEĞİYİM
Ben bir ağustos böceğiyim..Peki ya siz..?
Cumhuriyetin 3. Nesliyiz. İlk nesil çok çalıştı. Kadını erkeği ile dilini, dinini, vatanını hem savundu hem de yeniden kurdu. Hatta öldü. Dedelerimiz -ninelerimiz ve ana- babalarımızdan sonra 1968-1958 kuşağı yani bu günün anne- babaları geldik.
Şimdi, soruyorum o iki altın kuşaktan sonra ne yaptık..? Bize verilen değerleri nerelerde harcadık? Cumhuriyet, Türkçe, milli ve dini değerleri ne hale getirdik ya da ne kadar sahip çıktık.?
On kasımlarda bir dakika saygı duruşu ile yetindik, zahmet edip nutku Atatürk’ü ve milli mücadeleyi anlamak ve savunmak adına kaçımız okudu ve çocuklarına da okuttu.?
Türkçenin karşısına dayatılan yerli yabancı dayatmalara dili yazarken ve konuşurken ne kadar sahip çıktık.?
Dinimizi öğrenip bilgi ile yobazlığın karşısına dikildik mi .?
Modernlik ile milli değerleri karşı karşıya koyup takım tutar gibi davranmadık mı?
Tembellik ettik, önümüze ne koydularsa sloganlarla yetinip, çaldık söyledik.?
Yaz bitti dostlar.! Çok çetin bir kış var önümüzde. Karıncaların bütün hazırlığı tamam!
Ben kendimi ağustos böceği gibi hissediyorum.!İzmir"kurtaran nesil, bize ne derdi acaba?
Peki ya siz..?
Not....: (beğen)meyin, öylece geçip gidin.
Bu yazdıklarım beğenilecek cinsten değil.
Süreyya Nur Eyüboğlu