- 747 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İŞGALİN ARDINDAN BAKARKEN
Tam 9 yıllık bir işgal nihayet bitti,ve ABD resmi güçleriyle Irak’tan çekildi.
Demokrasi getireceğini söyleyerek, bir zamanlar besleyip büyüttüğü Saddam’ı , ‘cani’ ilan ederek, Irak – İran Savaşı’nda Irak’a sattığı silahları unutarak, hedef tahtasına oturttuğu Saddam’ı ve dolayısıyla Irak halkını perişan ederek çekildi.
Savaşın kirli bir tezgah olduğunu çok sonra anladı nice aptal..Oysa 11 Eylül İkiz Kule saldırıları küresel güçlerin başlama düdüğüydü ve Komünizmin yerini İslam’ın aldığının görsel haberiydi..
Bunun ilk adımlarını Afganistan’da atmıştı global köpekler, ikinci ve etkin adım ise Irak’tı elbette..Ve tüm dünya bu olaya seyirci kalacaktı..
Ülkesinde ne kadar zulüm yapmış olsa da , sonuçta Saddam bir devlet adamıydı, evet diktatördü, ama devlet başkanıydı ve maalesef ilk ihanetleri o çok güvendiği Cumhuriyet Muhafızları’ndan gördü.. Binlerce asker, hiç ateş etmeden teslim olmuş, koskoca Irak, Ümmü Kasr Kasabası kadar direnememişti, oysa ufacık kasaba , ABD askerlerine tam bir hafta direnmişti..
Ülkeye giren işgalciler, kimyasal silah falan bulamadı, olmayan bir şeyi bulmak zaten imkansızdı.. Tam bir yalan rüzgarı esiyordu . Ülkeyi talan başlamıştı..
Genç kızlara tecavüz edildi, mallar eşyalar yağmalandı.. 21. asır, cami içinde vurulan insanlara şahit oldu..Tecavüzler ve gasplar öyle çoktu ki ; sağ kurtulanların psikolojileri ömürlük travmalara dönüştü..Organ tacirleri azgınlıkta birbiriyle yarıştı..
Saddam’ı bir inde yakalayan ABD, onu Şii milislere astırdı, devlet başkanını asmak görevi üç beş çapulcuya verilmişti, ve zalim Saddam, yine başka bir zalim tarafından cezalandırılmıştı..İlahi adalet buydu galiba..
İşgalin ilk günlerinden sonra, dünya bombalı araçla intihar saldırısını en çok Irak işgalinde öğrendi, Bir gün Şii bölgesinde patlama oldu, bir gün Sünni, görünmeyen malum eller, bizdeki 12 Eylül misali bir o taraftan , bir bu taraftan insan öğüttü Irak’ta..
Tezgaha gelenler oyuna alet edildi, itiraz eden kişiler, CİA ajanı bile olsalar kafaları kestirildi ekranlarda, ‘ Cani Müslüman’ imajı çıktı ortaya, kelle kesen acımasızlardık artık..
İşgalin faturasını bizde ödedik; 1 mart tezkeresini kabul etmedik diye ülkemizde onlarca patlama oldu, Danıştaylar , Hrant Dink Cinayeti, Rahip Santaro ve buna benzer onlarca olay patlak verdi..
Şimdi demokrat ABD Irak’tan çekildi, gitti..Çiçeklerle karşılanmadığı için ortalığı yakıp yıktı, ve muhteşem bir sanat eseri bıraktı geride..
Şimdi ekonomisi çökmüş, askeri gücü bitmiş, istikrarı olmayan, sömürülmüş , tecavüze uğramış, dinine imanına sövülmüş bir Irak var ortada..Komşu ülkeler için endişe veren, insanlık için yüz karası bir Irak var..
Ve ABD özgürleştirme operasyonunu başarıyla tamamladı.
Dünyada hiçbir yerde Irak’taki gibi özgürce adam öldüremezsiniz, tecavüz edemezsiniz, ve camide adam öldürmenin en kolay yolu Irak’tır biliyorsunuz değil mi ? Hayvanlaşmanın en özgür olduğu yer Irak’tır..
Bush yönetiminin bu güzel eserine son perdeyi koymak , Obama’ya nasip oldu..Hani şu çok sempatik Hüseyin Obama..Arkasında namaz kılacak kadar sevdiğiniz Obama..
Şimdi Irak’tan çekilen ABD sizce ne yapacak ? Aklını başına aldı mı sizce ? Bölgede özgürleştirmek istediği ülke hangisi şimdi ? Hangi ülkede ölümlere hazırlanıyor bu uluslar arası insan tacirleri ? İdam Sehpası bu sefer Ahmedinejad için mi hazırlanıyor ?
Bu sefer yağlı ilmek Şii’lerin mi boynunda ? Sehpayı tekmeleme rolü bu sefer Sünnilerin mi ?
Dünya Müslümanları daha ne kadar uyuyacak ? Bu kadar mı aptalız biz ? Bu kadar mı söyleyin..?
ABD Irak’tan çekiliyor olsa bile, bu hepimiz için örtülü bir tehlike, örtülü bir tehdit..Açıkçası bu çekilme sürecinin Suriye ve İran’la ilgisi olmaması tek dileğimiz.. Yada en son perde bizim için açılacaksa buna hazır olmamız lazım, bize demokrasi getirme gibi bir planları varsa bilmemiz lazım..
Bizim kimseye benzemediğimizi de onların bilmesi lazım.. Ama önce bizim kendimizi bilmemiz lazım..Hem de hemen..
Tunar ÇALIŞKAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.