- 895 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
anadoluda yalnış gelenekler
senelerdir nette mynet oyunda okey oynarım.oyun arkadaşlarımla yaptığım sohbetlerde bazı tespitlerim oldu.ne yazıkki özellikle anadoluda bayanlarımızın müzdarip olduğu tek şey genellikle kızlarımızın erken evlendirilmeleri.ve baba zoruyla sevmediği insanla evlendirilmeleridir.bayanlarımız baba zoruyla sevmeden istemeden evliliğe zorlanmaktadırlar.bir çok oyun arkadaşımdan işittim.eşimi sevemedim.askerden gelmiş oğlum olduğu halde hala eşimi sevmiyorum gibi yakınmaları halen duymaktayım.anadolumuzda kızlar adeta aileleri tarafından başlarından bir an evvel gelin edilip atılmak isteniyor.aman adımıza bir leke sürülmeden şu kızı gelin edelim başımızdan gitsin anlayışı çok yaygın.kızlarımız erken evlendiriliyor daha gelişme çağları bitmeden .başgöz edilip adeta anne ve babalar tarafından başlarından atılmaktadır.anadoluda bu gibi durumlar çok yaygın.kızlarımız okutulmamakta yüksek okula başka şehire gönderilmekten çok korkulmaktadır.bakıyorsunuz toplumda daha gelişme çağını tamamlamadan gelin edilmiş beden yapısı küçücük ellerinde bebekleri kızlarımızı görüyoruz.daha kendisi çocuk ama alalacele gelin edilmiş çocuk eşleri görüyoruz.anadoluda kızların okutulmamasıda diğer acı bir gerçek.bir çok kızımız okumak istediği halde ne yazıkki ebeveynleri tarafından okula gönderilmiyor.kıza ilk okul yetr anlayışı çok hakim anadoluda.
hatta büyük şehirlerin varoşlarındada bu anlayış hakim.geçim derdinden dolayı gibi gerekçeler ileri sürülsede asıl amaç geçim derdinden dolayı değil.anadoludaki anlayışı büyük şehir varoşlarına taşımışlar sadece.anadoluda ne yazıkki mutsuz evlilikler eşini sevmeden evlendirilen yaşından büyük kişilerle evlendirilen kızlarımızda çoğunluktadır.evlensin çolukçocuğa karışınca sever kocasını deyip kızlarımız sevmediği kişilerle başgöz edilmektedir.ama genelde evlenip çolukçocuğa karışssa dahi eşini bir türlü sevemeyen hatta bazan eşini terkedip çocukluk aşkına kaçanlara bile rastlıyoruz televizyon ve gazete haberlerinde.sonuç... kızlarımız kesinlikle sevdikleri kişilere verilmeleri ve kızlarımız okutulmalı gelişme çağları tamamlanmadan evlendirilmemelidirler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.