- 924 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SON YAPRAKTA 31 ARALIK
Takvim yapraklarıyla birlikte savruldu yine koskoca bir yıl ve yine bitmek üzere. Ayaydın , umut dolu yeni bir
yıla çeyrek kala yaşadığımız şu günler bana çok ilginç gelmiştir. Neden kutlamalar yapılıyor, neden insanların güle oynaya körpe bir yıla hazırlık yaptıklarına anlam veremiyorum. Zaman pervasızca uçup giderken ömrümüzün üstünden.
Yabancıların noel bayramı, kendilerince kutlamaları, ayinleri vs, vs.. Peki bizler, yabancıların bayramını , onların kendi gelenekleriyle kutlamak kendi değerlerimize yakışıyor mu ? Üstelik o kadar benimsendi ki, kendi bayramımız niteliğine büründü.
Osmanlı Türk Tarihinde, yüzyıllardır süregelen gelenek ve göreneklerimizde noel terimlerini içeren bir cümle dahi yok. Kaldı ki bunun kutlamasını yapalım. Hanii bir yerde anlıyabiliyorum ; Biz Anadolu insanları yıllarca bağrı yanık yaşamış, acılarla yoğrulmuşuz. Elbette eğlenmeyi, mutlu olmayı hak ediyoruz. Ama neden Aralığın son gecesini 1 ocak gününe bağlayan ilk saatlerini tercih ediyoruz. Eğlenebilmek için koskoca 363 gece varken.
Daha bir ay öncesinden sokaklar mağazalar cıvıl cıvıl, albenisi yüksek olan kıyafetler ve hediyelerle doldurulmuş. Üstelik her yer çam ağaçlarıyla süslenmiş, noel baba kılığında ki canlı mankenler. Yüksek müzik eşliğinde adım adım insanları çekiyor . Hediye sektörüne ve eğlence mekânlarına ödenen primler. Farkında mıyız , aslında yabancı kültürüne ve yaşantılarına bile bile, oynaya oynaya prim ödediğimizin farkında mıyız ?
Hani bir deyim vardır ; ’ Konuşsam tesiri yok, Sussam gönlüm razı değil..’ Bu cümleler söz olup dile geldiğinde bazı insanlar, ahkâm cümle olarak nitelendiriyor. Üstelik çağımızın deyimiyle ’ SOSYETE’ dediğimiz kişiler karşı çıkıyor bu düşüncelere. Tebessümle baktığım bir konu, çünkü çağımız öyle değişmiş ki sosyete kelimesi gerçek anlamını kaybetmiş. Sosyete ; En az iki ünüversite bitiren, kültürlü , ilim irfan sahiplerine deniliir. Günümüzde ise; arabası - evi, köşkleri - yalıları olan ve şatavatlı giyenen herkese sosyete deniliyor.
Türk Tarihi ve Müslüman Âleminde noel ( yeni yıl ) kutlaması diye bir kutlama yoktur. Ve noel yabancı bir kelimedir, Bizim anadilimiz Türkçe ve kendi öz dilimize sahip çıkmak adına ; ’ Noel ’ yerine, ’ Yeni Yıl ’ denilmesini tercih edenlerdenim. Çevremde konuşanları da mümkün mertebe uyarmaya çalışırım. Mutlu Yıllar dilemek çok doğal, insanoğlu için haklı bir dilek. Ama kültürümüzde, özümüzde olmadığı için eğlencelerle hatta mesajlarla dahi kutlanmasına şahsen karşıyım.
Yabancılara özenerek, kendi manevi değerlerimizi yitirdiğimizin farkında mıyız acaba ? Üstelik onların tek amacı bu.
Cennet Vatanımızı ve kendi Türk benliğimizi yabancılaşmaya terk etmeye hiçbirimiz taraftar değiliz, Öyleyse neden onların yaşantılarına, dillerine , giyimlerine özeniyoruz ? Haydi.. ! Eyy, özenti gençlik titre ve kendine gel....
DİCLE AYYILDIZ
YORUMLAR
taksimde bir yerlerini mıncıklatırmakmı kutlamak dediğiniz şey bırakın alah aşkına eğlenilecekse bu günde eğlenilir kim kime niye eğleniyorsun diyor niye noelle aynı gün e denk getirilir zilzurna kusmuklar arasında sokaklardan birileri köpek sidikleri arasından toplamasımı özgürlük oluyor anlayamadım iç iç iç sonra bin arabana masum insanları hak etmedikleri olaylarla karşı karşıya bırak senin özgür olan birilerinin hayatına mal oluyorsa yada olacaksa s... ben o özgürlüğün içine bu söylediklerim sygısızlık ifadesiyse sazgısızım o kadar başkada bir şey demiyorum
dicleayyılldız
dicle hanım yani avrupalı gibi yaşamak suç mu oluyor.teesüf ederim.o gece sabaha kadar dans edip, içki içip çılgınca eğlenmek suç mu? bir noel partisi düzenlemenin insana ne zararı olabilir anlayamadım..tam da parti için face sayfamda arkadaşlara çağrı yapmıştım ki bu olumsuz yazınızı okudum..sonra hz.isa da hak peygamberlerden biri olarak kabul edilmiştir.
isteyen türklüğünü de yaşayabilir.isteyen o gece davul zurna çalsın, halay çeksin,gazel okusun lahmacun yapsın, ayran içsin isterse hamama gitsin efendim.özgür bir ülkedeyiz.
inanın moralim çok bozuldu.
kültür emperyalizmine şairce bir başkaldırı bu
düşünceler ne kadar güzel ve naif bir şekilde aktarılmış
öze dönmek, özümüzü yaşamak ne güzel...
böyle bir gençlikten gurur duyulmaz mı hiç?
yeni yıllar yeni nesillere ışık olur inşaAllah
selamlarımla...
dicleayyılldız
Yazını beğendim çünkü düşüncelerini güzel aktarmışsın... Ancak; Bizler noel değil yeni yılın gelişini kutlarız bu önemli... Noel i Hırıstiyanlar dini bir amaçla kutlar bu bambaşka bir durum. Ama bizimgibi savaşlar, yoksulluklar ve çileler çekmiş bir millet bunların hiçbirinin üstesinden umutları olmasa gelemezlerdi öyle değilmi? Ve seçtiğimiz takvimin başlangıcı noel le aynı günü sembolize ettiği için aynı zamanda kutlarız. Onlar noel i biz yeni yılın gelişini.... Yeni yıl umuttur, geçen yılın değişmesini isteyen insanlar için yeni bir başlangıçtır ve güzelliklere gebedir. Sevgiler...