Zikir Adabı-4 // önce temizlenmek gerekiir.
Hocam..
zikir adabı yazınızı okudum...
sorum şu ben Ahmet Hulusi nin dua ve zikir kitabından genel zikirleri ara ara yıllardır yapıyorum.Bu allah isimlerini içeren terkiplerde oldu..ama sorarak değil kendimce seçip zikrettim.Şu anda üç aya yakındır aynı kitaptan özel zikirleri ve ’mürit mümin nur ve kuddüs’ isimlerini ordaki önerilen sayılarda zikrediyorum...
ama sizden yardımızı rica ediyorum.Yazdığınız üzere Ya kuddüs Ya Tahir ismi öncesi niyet ve salavat ve estağfirullah ...Ya Latifun...ismi şerifiyle zikretmemin başlangıç için uygunluğunu sormak istiyorum.Yada tavsiyesini rica ediyorum...sevgi ve saygılar...
..
8 dakika önceHacı Ali Bayram
Muhterem N. E. hanımefendi..
Allah yolunun yolcuları ihlasları derecesinde hakikat aleminden ve mana aleminden düzenli yardımlar alırlar..Okyanusta bir damla mesabesinde olan sayfamıza ve yazımıza ulaşmanız bize göre,bir tesadüf değil tevafuk olmalı.
Zikir adabını bilenler için bahse konu kitap ve benzerleri ile kuranı kerim ve hadis kitapları birer rehberdirler..ancak usul bilmeyenlerin yanlış başlama yapmalarına da sebep olabiliyorlar..Hatta bazı rehberlerce bile, kendileri zor yollardan geldiklerinden ve başka usul bilmediklerinden, her nefsin başaramayacağı sarp yolları tavsiye edebiliyor,uçurumlara düşmelerine sebep olabiliyorlar.
Telef olanlar için kısmetinde yokmuş deniliyor..yahut gereğinden fazla çile çekenlere,allah sevdiklerine böyle yapar diyorlar..
Hayır allah sadist değildirki sevdiklerinin çile çekmesinden haz alsın..aksine sevdiklerinin üzerine şeytanın nefesinin bile düşmesini istemediğinden, kitaplar inzal etti.sayısız peygamber gönderdi.
Ancak,
helal lokma,
arı duru bir akıl ve ihlas ile ibadet
ve zikire bağlandı
doğru yolun şifreleri..
en küçük bir hatayı bile bağışlamayan allahın celalı,cemalını perdelemeye hikmeti gereği vazifeli olduğundan, dikkatli ve kamil mürşide ulaşanlar hedefe tez vardılar..diğerleri yolda gazi yahut şehit oldular.Onlar da maksuduna ulaşmışlardan sayıldı, elbette;cennet ile ödüllendirildiler..Ama maksat bu alemde hakk cemale erişmek olduğundan bu murattan mahrum kaldılar..
Kaderin bir cilvesi olarak değerlendirilecek ileri bir sans ile, kendisi çok çileli olarak hedefe ulaşmış bir (rahmetli)muhterem tarafından,bebek bakımı titizliğinde yatiştirildik..Elhamdülillah çok çok kısa zamanda da maksuda, en küçük bir tuzağa düşmeden ulaştırıldık..
Laf lafı açtıda bazı kardeşlerimizden yardım talepleri geldikçe, kendi yöntemimizden ve tecrübelerimizden bahsettik.bu fakir irşatla görevli olmadığımızdan, ulaştıklarımız sınırlı hikmetten tutulmaktadır...Bu sınırları zorlayarak birkaç yazı ile birtakım ip uçları vermeye çalıştık..
Bu ipuçlarının en önemlilerinden bahsettik..
Ki en önemlisi Allah ismi celalını zikir ederken son derecede dikkat ve ihtiram gerektirdiğini anlatmaya çalışmaktır...
ayrıca ’ema-i hüsna’dan kastın cemal isimler olduğunu anlatmak istedik.
esmalar manalarına göre tecelli ederler.mümit ismini talim eden ölümü çağırır..kerim ismini talim eden allahın ikramını davet eder..müntakim ismiyle meşkul olan allahın intikam meleklerini çağırmış olur ki her kusurunda kendisinden intikam alırlar..
halbuki bir diğer zakir rauf ismiyle, rahim imiyle iştigal ettiğinden, yüzbin kusurları olsa bağışlanır..sanırm mesele açıklığa kavuştu.
buradan deriz ki;
allah ismi celalını tek başına zikir doğru değildir..çünkü o isim isimlerinin cümlesini içinde barındırdığından hem lutfu hem kahrı birlikte, ezdad halinde tecelli eder ki;
insanın ne aklı ne ruhu ne de bedeni buna tahammül edemez.
ben binlerce okudum hala yaşıyorum diyenler varsa, ya tecelli ettirememişlerdir yahut kuranın hedeflediği yerde değil,kendilerine mahsus bir mertebededirler.
Bu açıklamaların ışığında kalpleri söylediklerimize sıcak bakan kardeşlerimize
’ Ya latıfün ya latıf,ya kuddüs ettahirun.bi lutfikel hafiyyü,bil kudretilletiy isteveytü biha alel arş’tespihini öneriyoruz..
bu esmalar sizi geçmişteki kusurlarınızdan ve kayda geçmiş günah ve kirlerinizden arındırır..defalarca tecrübe edilmiştir.zatan bize ulaştıranlar da hem ilmi tahkikle hem tecrübe olarak, kesinleşmiş bilgi olarak lutfettiklerinden, hiç bir şüpheye mahal brakmadan sorumluluk alarak kardeşlerimize tavsiye ediyoruz.
Bu tespihi düzenli namaz kılanlara, namazlardan sonra okumalarını öneriyoruz.
Önce niyet edilmelidir..niyetsiz zikir hedefsiz ok gibidir.
Namazınızın bitiminde sağ elinize tespihinizi alır..üç kere istiğfar edersiniz.
ya rabbim okyacağım esmaların ve yapacağım efalin sırrının zatımda ve sıfatımda tecellisi ile zatımı ve sıfatımı korumanı niyet ve talep ederim, dersiniz..ilave olarak ,dostuma dost düşmanıma düşman, zaman içinde an tecelli buyur rabbim, dersiniz.ve üç kere salavat getirirsiniz..sonra bu duayı okumaya başlarsınız..
vaktiniz dar ,ise en az 9 veya 11 veya 21 veya 33 kere okursunuz..vaktiniz varsa ki yatsı ve gece namazları yahut sabah namazlarında dilediğiniz kadar okursunuz.ve sonunda 3 veya dokuz kere salavat getirirsiniz.ve en sonunda bir defa
’la ilahe illallahü vahta hü la şerike leh lehül mülkü velehül hamdü vehüve ala külli şeyün kadir ’Okursunz.
bu zikiri kırk gün devam edebilenlerde allah aşkı tezahür eder,nur aleme (alemi melekuta)terfi ederler,inşaallah.
selam ve dua ile..
bize yazmaya devam ediniz lütfen.
..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.