Önce Anla, Sonra ÇokSev..
İnsan neden sıkıntı hissettiğinde, üzüntü duyduğunda, öfkeden artık bittiğini düşündüğünde
biriyle, birileriyle paylaşmak ihtiyacına sarılır..
İster değil,, ihtiyaç duyar.
Nasıl ki günde bilmem kaç litre su içmeliyizse ihtiyaç için, anlatmak istemekde mi nefes gibi olmazsa olmaz!
Şu an içim epey bi sinirli. Sinirim kırgınlığımdan geliyor. Aniden türeyen bir kırgınlık değil hem de, oooooo,, baya birikmiş bir kırgınlığın tekrarlanması sonucu,
yaraya dokunmak gibi, incinmenin tazelenmesi gibi.
Dilim konuşsun ister,
bir başkasının dilinden cevap alsın, ilgi alsın,
içdeki hararet ile ard arda sorular sorulsun,
yanıtlar versin ister.
Yaşayana ağır geldiği için midir paylaşmak isteme dürtüğü.. Anlatınca hafifler mi.. Sadece hafiflemek uğruna mı içimizdekini dışarı çıkarma sabırsızlığındayız..
Veya, kırgın olduğumuz kimseden almak istediğimiz, alamadığımız
ilgiye mi ihtiyaçtır esasında..
Daha gerisinde bu açlığı mı barındırır..
Anlatmak isteme, yanıt bulma, ilgi bekleme halleri..
İstemsiz uyarıcıya meydan okuyasım var!
’ben yaptım oldu’ diyesim, duyasım var!
Eğitilebiliyor olmalı bu dürtü.
Aksi,, çekilir dert değil!
YORUMLAR
Aslında anlatmak , sadece o istenmeyen anıları bir kez daha yaşamaktan başka bir şey değil. Yeniden kalp hızlanır, yeniden öfkelenir, bir kez daha sanki şimdi yaşıyor gibi üzüntün tazelenir ve yeniden ,,,,yeniden vs....Ki ben o yüzden her zaman diyorum ki, SEVİNCİMi adam gibi paylaşmasını bilecek olan varsa gelsin bana, kapım geri kadar açık diye...
Güzel bir konu ele almışsınız. Aslında çok nadir okurum yazıları, bu da böyle bir an işte. Çok kutluyorum, sevgiler-selamlar.
Bu sinirli hal insanı fazla yaşatmaz gibi ama insana çok iyi tecrübe kazandırtıp, ilerleme kaydettirebillir.
Ki bunun sahası ne olursa olsun fark etmez!
Cümbüş zekanın fevkine banar da, hal kavliyle fiil olup taşar bir gün belki de cümle cümle!
Daim hürmetle...
Nihil
çok karmaşık bir ruh hali ile sadece iç döküm amacıyla yazmışsınız yazınızı...
okurken rahatça hissedebildim bunu...
her zaman birşeyler öğrenmek için okunmaz ya !
bazen sadece karşınızdaki insanı dinlersiniz. O lezzette idi..
saygımla..
Nihil
Dinlenmek hafifletiyor insanı. Eminim ki anlattıklarıma kulak olduğunuzda hissetmişimdir.
YağMuRun İzİ
çok haklısınız değerli dost.
bazen insan, sadece kendisini dinleyecek birilerinin olmasını istiyor. dinleyicinin kendisine, bu vasfından fazla faydasının olmayacağını bile bile...
önemli olan şu ki;
anlatmak ve dinlemek paylaşmaktır...
Etki tepki meselesi güzel yansımış.Kişi sinirlendiğinde yahut kızdırıldığında birisine yahut tepkiye neden olana içindeki öfkeyi bir bakıma zapt edemediği duygu birikimini yansıtmak ister.Londra da bulunduğum aralar da bu konu hakkında İsviçre Bilim AKADEMİSİNİN yayınladığı makaleyi okumuştum.Yazınızda ki sorunla birebir örtüşüyor Nihil hanım.
Sorunu etkili bir anlatımla yazıda belirtmişsiniz.Ufak tefek imla hataları olsa da zamanla düzeleceğine inanıyorum.Tebrik ederim.
Nihil
Okuyup, fikir bildiriminde bulunduğunuz için teşekkür ederim sevgili IRIZA.
IRIZA
Düşün ki ilk başlarda benimde imla hatalarım vardı..Ben bile tahmin edemezdim.Son Romanın İngiltere de en çok satanlar listesinde 7. sıraya kadar yükselecek.
Her şeyin başı sabır.Çok selamlar.