- 657 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Taksitler Bitince
TAKSİTLER BİTİNCE
Şimdi size anlatacağım bir uzun aşk hikâyesi, biraz tuzlu, biraz tatlı biraz acı biber biz kuvvetli bir mideye sahibiz olmasın sitem. Hasan diyor ki ben şimdi nerelere gidem.
Hasan vuruldu Emine’nin kızına Emine kız anası ya etti çalım üstüne çalım. Üç çift bilezik bir altın zincir takın kızımı alın. Sonra en iyisinden mobilya isterim. Ben evsize kız verem bir de ev yapın. Gönül bu ya yine talip oldu Hasan Emine kızına her bir alacak taksite bağlandı. Hasanın iyi çalışması için her bir tarafı yağlandı. Başladı taksit ödemeye. Hesaplamaya başladı bu arada kaç para gerekecekti o şahane düğüne.
Emine kızı Gülseren de değil şimdi pek rahat erkek tarafı bu kadar masraf yaptı kalınır mı alt? Düşünüldü taşınıldı babadan kalan arsa satıldı. Alındı sekiz yatak, on yastık, cıncıkçı dükkânı açacak kadar cıncık. Halıcı dükkânı açacak kadar halı. Buzdolabı çamaşır makinesi v.s arsa parası da bitti bazı eşyalar taksitleriyle birlikte gitti. Yine de Hasan, Gülseren mutlu.
Yapıldı bir şahane düğün…
Daha bir yıl geçmeden tüm altınlar satıldı. Masraf üstüne masraf. Gülseren’in çeyizde getirdiği on iki elbise şimdi dar tabi ki bir elbiseyi üç dört yıl giymek Gülseren’e geliyor zor.
Hasan bu arada büyük fırtınalar geçirdi. Aslıda iyi adamdır, hem de sakin. Fakat hükümet değiştiğinde geçen hükümette işe girdiğinden kovuldu. Nedendir bilmem bir de dövüldü. Aman Hasan taksitler bitinceye kadar dayan. Yoksa sonra dizlerini döven. Başladı çalışmaya nerde bulursa iş. Alıyor şimdi günlük.
Taksitler yetmiyormuş gibi bir de pahalılık eklendi. Başladı kavgalar dırdırlar. İlk çocuk doğdu doğacak Gülseren gebe.
İlk yılda dinleyin bunlar duyulanlar
Gülseren
-Ben rahat olmak için gelmiştim görüyorsun her gün iş iş. Annem demişti ki taa on üç yaşımdan beri kızım nakışını işle sonra evlenince rahat edersin. Evlenenince gezersin. Evlenince uyursun. Evlenince boyanırsın. Bak şimdi düştüğüm hale başkalarına nakış işliyorum.
Daha ilk yıldan başladı ya kavgalar. Gülseren o ipek saçlı başını Hasan’ın başına yasladı o uysal yetiştirilmişti Yalnız o güzel kara gözleri biraz masun biraz hırçın ince ince Hasanı taşladı.
-Yazık yazık gençliğime yazık sonra biraz hırçın kaktı Gülseren, Kiraya işlediği sabaha yetişmesi gereken dantel örtüyü kaptı
Hasan dedi ki
-Sanki ben olmuşum rahat. Gece gündüz çalışıyorum senin için gel bir halime bak.
Sonra ikisin gözleri ateş böceği gibi parladı
İkisi birden
-Taksitler bitince olacağız rahat
Taksitler gelirler hesaplandı. Umutlar beş altı yıl sonraya kaldı.
Aradan yedi yıl geçti. Bu aşk hikâyesi daha fırtınalı devam etti. Sanmayın bitti
Gülseren’in eteğin iki çocuk çekiştirir. Yeni okula başlamış kızı boya parası vermiyor diye basar yaygara. Biri kucağında biri karnında görüyorsunuz ya işler yolunda.
Aman Hasan taksitler bitinceye kadar dayan. Hasan hesapladı yazdı çizdi. Gözleri yavaş yavaş gülmeyi unutan Gülseren’e döndü. Bu arada caddeye takıldı gözü bir davul sesi ve ardından iki kamyon çeyiz.
Kendi kendine söylendi
- Kim bu? Taksitlerin gardiyan olacağı mutlu. Düğününüz kutlu olsun kutlu,
Hasan’ın yaptığı hesap bitti Gülseren’i çağırdı gül biraz, taksitler bitince yapmak istediğimiz her şeyi yapabileceğiz. Bitinceye kadar dayanalım.On yıl falan.
Dayan Hasan dayan seni bilmem ama bu taksitler bitince hikâyesi geliyor bana çok yavan. Taksitler bitince olur kızı genç kız Hasan yeni taksitler öder diyecektim ki Hasan kızlarını okutuyor, bence kızları kendi taksitlerini öder. Otuz yıl önceki bir hikaye bu bence aşkları bitmemiştir sürer sürer…
Jale KESKİNKILIÇ
YORUMLAR
Konu ile verilmek istenen toplumsal mesaj gayet güzel.Bir ailenin yıllar boyu verdiği eşya taksidi savaşı tüm toplumu ilgilendirir.Yazar burada bireyselden çok topluma dönük yazmış.Ancak herkesin yapmış olduğu imla hataları sözkonusu.Biraz dikkat ile bu sorunun aşılacağı kanaatindeyim.Başarılar dilerim.
JALE KESKİNKILIÇ
Merhaba öncelikle teşekkür ederim.İki seçeneğim vardı yaa bu şekilde yollayacaktım ya hiç.Bazı hatalar bilgisayarı iyi kullanamamadan kaynaklandı.Bunun dışında bazı kelime yanlışlarını bilerek yaptım.Hasanın nerelere gitcem demesi gibi.Gelelim diğer konuya benim yazım tarzım bu genel olarak.Bazen bilgisayar uyarı verir yüklemsiz cümle diye.Her yerde söyledim burada da söyleyeyim ‘yüklemin yükünü ben aldım oldu yüklemsiz cümle kaldırabilir misin derseniz tabi ki.’Tekrar teşekkür ederim.Boş zamanınız da diğer yazılarıma da bakınız.Yorumlamanız açısından değil.Yazma stilimi tanıma açısından.Zaten hep aynı tarzda yazmam bu ayrı konu…Selamlar.Bu arada gerekirse ikinci seçeneği kullanabilirim.Yollamama seçeneğini veya daha düzgün bilgisayar kullanan birine yazdırabilirim.Ben abartmıyorum ama ben bu yazıları paylaşıyorum.Okuyucu abartabilir.Bu yazar imlayı kullanamıyor diyebilir.Ben de editörüm düzeltir diye espiri bile yapamam.(editörüm yok zaten)