- 755 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
RAPOR VII+18
Kenan dün gece şahit olduğu garip intiharla bu vaka tıpa tıp birbirine benziyordu. Hangi insan böyle intihar edebilirdi ki? Kendine işkence eden hiç bir vücut bu kadar dayanamazdı. Bu Kenan’ın 12 yıllık meslek hayatında gördüğü ilkti. Hemen Eray’ a dönü;
"Kriminale haber ver olay yeri incelemeside gelsin,"dedi.
bu vaka çığrından çıkacak bişeye benziyor. Kenan cesedin başında elindeki kaleme benzer bir şeylerle ayrıntıları incelerkende , Eray kapı kenarında durmuş, beyaz kumaş mendiliyle ağzını sildi. Elindeki telsizin mandalına basarak;
"....... ( kendi kod numaraların söyleyerek) merkeze. Tamam. İhbar verilen adresteyiz. kriminal ve olay yeri incele derhal olay yerine gelmesi gerekiyor.Tamam."
Telsiz den gelen çızırtılı ses;
"Merkezden ...........’a (Kenanların kodunu söyleyere.) Anlaşıldı, tamam. Yarım saat sonra kriminal ekipleri olay yerinde olacak.Tamam."
Eray telsizin üstündeki düğmeyi çevirerek telsizden gelen çızırtılı sesi kıstı.Elindeki kumaş mendille ağzını ve burnu kapatarak, cesedin yanında bulunan Kenan’ a yaklaştı.
Kenan, Eraya yönelerek ;
" Bana eldiven ver"
Eray elindeki telsizi yanında duran etejerin üzerine koyarak, cebinden bir çift plastik eldiveni Kenan’ a uzattı. Hala mendiliyle ağzını tutarken boğuk bir sesle;
"Buyurun amirim."
Kenan eldiveni her zaman ki gibi ustalıkla eline takıp parmaklarını iyice eldivene geçirdi. Yüz üstü uzanmış haldeki cesedin suratına bakmak için hafifce çevirdi. O esnada Eray’ın gözü şaşkınlıkla açıldı. Heyacanını daha fazla bastıramayarak;
"Komserim ben bu adamı tanıyorum galiba"
" Nerden tanıyorsun ?"
"Bu adamı daha önce gazetede görmüştüm."
Kenan yarı sabırsız ,yarı sinirli gibi bir şekilde ;
"Eray uzatma geveleyip durma ne anlatacaksan anlat."
Eray içindeki şaşkınlığı bastırdıktan sonra ;
" Komserim bu adam beş altı yıl önce, dünkü bizim .......armatörle ortaktı.Gazetede de öyle çıkmıştı iki ortak ayrıldı diye resimlerini basmışlardı. İşte oradan bu yüzü gazetede görmüştüm."
Kenan kendi kafasındaki parçaları birleştirmeye çalışıyordu. Kesin olarak bildiği birşey vardı bu iki ölüm kuşku götürmeyecek kadar bir birinin aynısıydı. Ve .....armatör ve bu adamın ortak yanları vardı. Yerinden doğrularak Eray’ a
"İşimiz zorlaşıyor Eray bu durumda kesinlikle bu olayları basından gizlememiz gerekiyor.İşin diğer ucunda ...armatör var. Emniyet müdürünün kesin talimatı var. Sen şu beyaz saçlı yaşlı adam sor bakalım. Neler öğreneceksin."
" Baş üstüne komserim"
demesiyle odadan ayrılması bir oldu. Bu esnada elindeki eldivenleri çıkardı. Yüzü asılarak cep telefonundan numarayı çevirdi.
"Müdürüm, ben Komser Kenan, size kötü haberlerim var. Bu sabah aldığımız ihbar üzerine bir olay yerindeyiz.Armatörün oğlunun ölümüyle buradaki zanlının ölüm şekli tamamen aynı.Ayrıca burada ölen kişi .....Armatörün eski ortağıymış. Bu durumda armatörün oğlunun cesedini tekrar inceleye biliriz. Armatörü siz ararsanız daha iyi. Cenaze defin işlemlerini biraz geçiktirmek durumunda."
Emniyet müdürünün karşıdaki sesi heyecan, üzüntü, panik karışımı bir tonla ;
"Tamam. Ben armatöre haber veririm. Sakın basına bu haberler geçmesin, iyice başımız ağrır. Bu işi elinden geldiğince çabuk çöz."
" Tamam müdürüm"
dedikten sonra telefonu kapattı. O sırada tekrar Eray odaya dönmüştü. Elinde ki küçük kağıda yazdığı notları Kenan ’a okumaya başladı.
"Komserim adam iflas ettikten sonra eşinden ayrılmış İki çocuğu varmış. Komşuları tam olarak son beş yıldır ne iş yaptığını bilmiyor.Son iki gündürde eve uğramamış"
Eray bunları söylerken olay yeri inceleme ekibide gelmişti. Kenan olay yeri incelemedekilerle biraz konuştuktan sonra oradaki bir memura ;
"Gözünüze takılan her şeyi toplayın yarına kadar RAPOR u masamda istiyorum.Haa birde unutmayın bu iş basına sızmasın dikkatli olun."
diyerek binadan ayrılırken Eray ;
" Komserim nereye gidiyoruz."
"Bizim armatörün yalısına gidiyoruz. Bir konuşalı bakalım oradan birşeyler öğrene biliriz"
dedikten sonra yola koyuldular.
*************** ******************* **************** ************* ***********
Beyaz önlüklü adam mezbahanesinde zevkle çalışıyordu. Bir gün önce parçalara ayırdığı kanları süzülmüş insan cesetlerinin posalarını ikinci bir işlemden geçirmeye başlamıştı. Mükemmel hazırladığı düzeneği yeşil düğmeye basarak çalıştırdı.
Bir fabrikadan farksız olan bir düzenekti bu. Makinanın yanındaki una benzer karışımı makinaya boşalttı. Ardından bir gün önceki kanı süzülmüş insan parçalarından oluşan posaları azar azar atmaya başladı.
Makinanın diğer ucunda; bir kaç dakika sonra ilk ürünler renkli yazılarla süslü boşetler çıkmaya başlamıştı. Poşetin üzerinde beyaz bir dalmaçyalı resmi ve altında .....köpek maması diye yazıyordu. Paketler üst üste çıkmaya başlarken, beyaz önlüklü adam ağzından ıslık çalarak Beethoven’ın bir senfonisini mırıldanıyordu.
Zekası ona hem cesetlerden kurtulmayı hem de para kazanma yollarını açmıştı. Köpek maması satışı oldukça karlıydı.Ama beyaz önlüklü adam bu işi para kazanmak için yapmıyordu. Sadece cesetlerden kurtulmak için yapıyordu. Yinede elinde olmadan da çokca para kazanıyordu.
DEVAM EDECEK.....
YORUMLAR
DİLEK YILDIZI
TEŞEKKÜRLER SAYGILARIMLA.....
DİLEK YILDIZI
güzel gidiyor bakalım neler olucak heyecanla bekliyorum ellerine sağlık
DİLEK YILDIZI
teşekkürler...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ne güzel bir çalışma ..malesef ben üzülüyorum..bu tür kriminal incelemelere
bay dilek yıldızı ..sanırım siz iyi bir gözlemcisiniz...mümkün değil ben yazamam ..zamanla çok daha güzel çalışmalarınız olacak..saygılarımla
DİLEK YILDIZI
Bende öyle ümit ediyorum güzel olmasına çalışıyorum. Bu arada ilk kez doğru hitap eden biri çıktı bay dilek diye. Kutlarım sizi.
EN DERİN SAYGILARIMLA...
Gül ESEN
bay dilek yıldızı ..sanırım siz iyi bir gözlemcisiniz...mümkün değil ben yazamam ..zamanla çok daha güzel çalışmalarınız olacak..saygılarımla
Polisiye türü öykü yazmak gerçekten beceri ve tecrübe gerekir...Beceri tabii ki yetenek ile ilgilidir.Tecrübe için de bir "Suçlu" olmanız şart.Aynen benim gibi.Sayısız sabıka dosyamdan sonra hatırı sayılı polisiye, karakol, bekçi öykülerim oldu.Okurlar bayılarak okuyor.Size tavsiyem bir deneme yapmanız olacaktır.
İmla savaşını kaybetmiş gibisiniz.İkinci bölüm daha derli toplu duruyor üstelik beni gülümsetti.İnanın gülmeyi unutalı yıllar oldu desem yeridir.Çok teşekkür ederim.
DİLEK YILDIZI
İmla konusunda da haklısınız imladan fazla anlamam.Bir ara anlayan biriyle düzeltmeye çalışacağım.Aslında ben hepsini derli toplu yazmaya çalışıyorum ama bazen konuyu dağıtıyorum. Yıllar sonrada olsa sizi güldüre bilmişsem ne mutlu bana.Yıllardır hep bende gülümsüyordum ama şimdi bunları yazarken daha çok gülüyorum zaten.
İLGİ VE ALAKANIZA TEŞEKKÜR EDİYORUM...
IRIZA
Beni dedeme benzetirler.Az gülerim ama güldüğümde beni birkaç arkadaş tutmak zorunda kalıyor.Bazen inanmazsınız belkide gülerken yerlerde yuvarlanıyorum.Beni o şekilde güldürdünüz çok sağolun.
Yazıya gelince şunu söyleyebilirim sizde içten gelen bir istek ve azim var Dilek hanım.Yazarlık için ilk şartlardan biridir bu.Bölümler halinde yazmanız bunu gösteriyor.İmla gibi sorunlar zamanla düzelir merak etmeyin.Gayet başarılı bir çizgidesiniz.Tebrik ederim.
IRIZA
DİLEK YILDIZI
Dedenize çekmiş olabilirsiniz her insan ailesinden birilerine çeker. Benim de dayıma çektiği söylerler. Mahalleli onu Deli Yusuf derdi. Akıllıydı ama kızdımı mahallede cam çerceve kalmazdı.İşte bazen memur olmakta benim elimi bağlıyor. Cam çerceve kırmak için değil kendim olamıyorum. Ama yıllık izinlerimde memlekete gidince kimliğimi bırakarak gençlik yıllarındaki gibi şen şakrak kavga etmek hoşuma gidiyor. Hatta birinde kavgada burnum kırıldı sağolsun memur arkadaşlar geldi ne oldu dediler kapıya çarptım dedim. Ben çocukluk yılarına dönerken iki ayda iyileşti burnum.
Şimdi kardeş seni güldüre bilmişsem ne güzel. Gülmek güzeldir bende az gülerim ama şimdi sende beni güldürdün çok yaşa emi:-)))
Valla öykü yazma konusunda yeniyim. Eksiklerim çok ama elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Küçük kusurlar olur hoş görüne sığınıyorum. DİLEK bey derseniz sevinirim.
IRIZA
Yazmak, okumak haliyle bir süreçtir.Felsefi düşünce alışkanlığı yansıdığında yaşam sürecinin aşamalarında kazanılan tecrübelerin ışığında yazım sanatına ulaşabilir bir yazar.Önemli olan istek ve edebiyat sevgisidir.
Eh bu vesile ile bir tanışma kalem dostluğu oldu sayılır.
Teşekkür ederim Dilek bey.Saygılar.