- 515 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
bir çaycının seyir defteri...(1)
aslında hayatımdan kesitleri yazma denemelerini lise yıllarında,’beni hiç tanımadınız’ başlığı altında yazdığım olmuştur..ama yazmış olduğum o denemeler zaman içinde çeşitli sebeplerden dolayı kaybolmuş olduğundan ,yeniden yazma gereği duydum..
1982 nin 3 eylülünde bu aleme dahil oldum..darbe zamanlarının sonlarına yakın..Erzurumun o zamanki ismi Ilıca,yeni ismi Aziziye olan merkez ilçesinin Gülbitmez köyünden başladı hayat hikâyem..
bu zamanları sadece duyumlarımdan nakletme lazımı malumdur..bahsettiğim doğum tarihi o zamanın şartları hasebiyle ve köylünün evrak işlerindeki gamsızlığı dikkate alındığında bir muallağa denk geliyor..yakın olsun uzak olsun ailemin naklettiği şudur ki,o senenin kadir gecesi doğmuş olduğum ortak kanaat ve gerçek..bunu müsait bir zamanda araştıracağım.. (google efendiye sordum 15 temmuz 1982 ye denk geliyormuş)
Ilçenin ismini Aziziye yapanlara,haddi sathında müteşekkirim.Annemin tarafı şehirde olduğu için evlilik şartı olarak şehirde kalınmasını ileri sürmüşler..
ilk zamanlar köyde kalmak zorunda kalmışlar hal böyle olmasına rağmen..benden önce neriman ve selma isminde ablalarım dünyaya gelmiş.ama maalesef ben bir yaşındayken zatürreden dolayı mekan değişmişler..dört yaşlarındayken..
babam şehirde mukim dayısı tarafından demir yollarında mevsimlik işçi olarak başladığı sene ben altı aylıkmışım ve o sene babamın dayısı oğlunun kızıyla beşik kertmişler..
babamın dayısı olan hayrettin alanka nın amatör olarak hazırlamış olduğu gazel yurdu isimli çalışması hayatımda okuduğum ilk şiir kitabıdır..
parantez içine aldığım kısmı sonradan dahil etmeye çalışırken ne sorun oldu anlamadığım bir sebepten mütevellit yazımın bir kısmının kaybolduğunu müşahede ettim..devam kısımlarda bu türden hataları yapmamaya gayret sarfedeceğim..mazeret ve muhabbetlerimle..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.