aşkın kayıp kitabı
Kör olmamak için ağlamaktan korkan çocuk misaliyim. Aşka karşı duruşumda körlüğümden. Ya da ne bileyim kendimden korktuğumdan. Kaç hatıramı yokladıysam tüm cesaretimle, boş hayallere kendini zamansız bırakmış bir benle karşılaşıyorum.
Hangi alemde kandırdılar beni aşık olunca körleşecek kalbim diye. Oysaki kalbe damlayan her huzurun içine usulca yerleşmemiş miydi aşk..? sorduğum binlerce sorunun cevabı hep bende gizliydi.. beni var eden aşkta gizliydi. Cevapsız kalmak uğruna en onulmaz durumlarda susmayı tercih etmiştim. Ağlamak kör etmezdi yüreğin ateşinde pişseydi duygular. Aşk için ağladığımı saklamak benim için aşkın en imkansız tarifiydi.
Bazen nefes almak kadar uysal içten ve sere serpe duygular keyfince yerleşiverir kalbimin derinliklerine. Yoklamaktan usandığım maziye ellerini uzatırlar.. Sanki sıkıntıyla karışık iç huzursuzluğuna yansır aldığım her nefes. O an nefes almaktan bile ürker hale gelirim. Hiç durmadan beynime vuran atmam gerekipte atamadığım adımların tiktakları geride bırakılan dokunmaya kıyamadığım sevdalarımın resmidir. Her resim beni yeniden diriltir düşünmeden öldürdüğüm tüm gerçekliklere inat…
Kör olmamak için ağlamaktan korkan çocuk misali yalnız kalacağım diye aşkı kafamdaki en sarp kayalıkların ardına gömmekteydim ki… aşkın azizliğinin yüreğime son kez dokunuşunu hissettim ürpererek.. hiçbir ürperti bu kadar güzel olamazdı..
Belki de anlamsız gelecek size, sizi ilk gördüğüm anda ürperdiğimi söylemek. Ama tamda öyle oldu. Hayallerime düşen her yüz ya da bakış sizde ifadesini buluyor. Yılların arayışının son bulması nedir bilir misiniz? Son durakta tüm biriktirdiklerini omuzlayıp yirmi yıla yakın beklenen yere gelmenin verdiği hazla ve şimdi ne olacak diye beyni kemiren yeni bir başlangıçla oluşan ürpertiler. Bana yeni bir başlangıç gibi görünmeseniz de emin olun ki sonum olacaksınız…
Not:
Şimdilik size, sadece sizin için yazdığım ve benden başka kimsenin bilmediği kitabımın ilk sayfasını gönderiyorum…
Uzun zamandır yanı başınızda ama çok uzağınızda sizi izlemekteyim. Biliyorum kim olduğum düşüncesi beyninizi kemirecek. Beni kim olduğumu bilmeden belki de ilk kez bu kadar yoğun düşünmüş olacaksınız. Ama emin olacağım ki merakla bulmaya çalışacağınız kişi ben olacağım. Yeni bir başlangıcın ilk adımı beni düşündüğünüzü bilmenin verdiği mutluluk olacak…
Tabi elinizdeki sayfayı yırtıp atabilirsiniz. Ya da devamını size yollamam için saklarsınız. Yırttığınız takdirde evinizin hemen önündeki çöp poşetinin içine atın parçacıklarını ve bir daha size yazdıklarımdan tek kelime bile göndermeyeyim…
Kuşlara aşık gizli bir hayranlıkla esen sabah rüzgarı gibi
Her gün ömür ağacımdan size bir çiçek bırakacağım..
Kalın sağlıcakla
said reha - 2011