- 1872 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NOEL VE YILBAŞI
NOEL VE YILBAŞI
Aslında bizlerde Noel kutlaması gibi görülen yılbaşı eğlenceleri, Hıristiyanların 25 aralıkta kutladıkları güya Hz.İsa’nın doğum yılı kutlamaları ile hiçbir iğlisi yoktur. Bizdeki bir kutlama değildir.Eskiyen senenin gidişi yani bitişi,yeni bir senenin başlamasıdır.
Tarihi kayıtlara göre Hz. İsa’nın doğum günü bilinmemektedir. Romalıların putpereslik döneminden kalma,güneş tanrısına taptıkları pagan inanışından kalma bir geleneğin meşrulaştırılmasıdır.Yani Romalılar 25 aralık tarihini Hz.İsa’nın doğum günü olarak MS.313 tarihinden beri kutlanmasının öncüleri olmuşlardır.
Hıristiyan alemi 25 aralıkta kiliselerinde ve şapellerde,bazalikalarda dini ayinler dualar yaparak kendilerince Hz.İsa’nın doğumunu kutlarlar.Bu kutlamaların yılbaşı eğlenceleri ile hiçbir ilgisi yoktur.Yılbaşı eğlencelerinde ise aşırı şekilde yiyip içerler. O gün sabahlara kadar eğlenirler .Hatta papazları dahi şarap içerek kendilerinden geçerler.Yapraklarını hiç dökmeyen çam ağacını ise yeni bir yıla girerken gençliğin,baharın müjdecisi kabul ederek yüzbinlerce çam katliyamı ortaya çıkar.En fakir peygamber olan Hz.İsa’nın bu gece yapılan aşırı eğlence ve israf ile ,çam katliyamları ile ne ilğisi olabilir. Peygamberler hiçbir zaman içkiyi,çam keserek eğlenceyi,fuhuşu,kumarı velhasıl kendi vücuduna ve kesesine zararı tavsiye etmemişlerdir.
Yılbaşı eğlenceleri ekonomik bir sektör yaratmıştır. Piyasalara canlılık getirir.Fakat bu konuda aşırıya kaçmamak gerekir.Evinde ailesi ve dostları ile ifrata kaçmadan ,Hıristiyanlar gibi olmama şartiyle o gece yapılacak bir eğlencenin hiçbir mahsuru yoktur.İslam fıkhına göre eğlenmek ve uygulamak en münasibidir. Hıristiyanlar biz Müslümanların hiçbir dini vecibelerini örflerini benimseyerek kutlayıp eğlenmezler. Her nedense bizim aklıevveller onların alınmaması gereken geleneklerini bünyemize uydurmada çok mahirdirler. Bizde yabancı hayranlığı ve düşkünlüğü vardır. Bunlardan kaçınmalıyız.
Bütün bunların gelişmesine olumsuz katkı maalesef bazı din bilginlerinin ve kendilerini din adamı sayanların aşırı tutucu açıklamaları ile vaazları insanları yanlış etkilemektedir.Bu kimselerin gerçekleri saklamadan,taassuba kaçmadan doğruları halka anlatmaları gerekir. Maalesef kendi görüş ve çıkarlarının öne geçtiği yolda insanlara öncü olmaya çalışmaktadırlar. Söylenmelidir ki yılbaşının israfa kaçmadan ve başkalarının din anlayışlarına benzer olmamak üzere o gece eğlenilmesinde bir sakınca yoktur.
İmanlı insanlar günah işlediklerinde dinden çıkmazlar. Ancak inkar ve şirk insanı dinden çıkarır.İşte dinde olmayanları dinin emirleri gibi dine ilaveler ve eklemeler yapanların yolunda onlara uyanların şirke battıklarıdır.
Bu vesile ile tüm insanlığın 2012yılına girişimizi vasat bir şekilde kutluyarak,sıhhat ve esenlik içinde geçirmelerini temenni ederim.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Dilerim bu seneye kadar Hristiyanlar gibi kutlayanların gözüne çarpar da yazınız, evlerine çam, camlarına ışıklar yapıştırmazlar.
Paylaşım için teşekkürler, saygı öncelikli sevgiler.
karabagli43
Sümerolog Prof. Muazzez İlmiye ÇIĞ;
"Yılbaşı kutlamaları eski Türklerden gelen bir adettir." diyor.
Ve nasıl kutlandığını uzun uzun anlatıyor.
Sizinde belittiğiniz gibi Noel kutlamaları ile Yılbaşı kutlamalarının hiç bir ilgisi yok.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, yaklaşmakta olan Yeni Yılınızı kutlar,
saygılarımı sunarım.