PAMUK
Çocukluğumdan beri hayvanları , özelllikle kedileri çok severim.Bir kaç kez evde kedi beslemişimdir.Onların nankör olduklarına da pek inanmam.Akıllı olduklarını düşünmüşümdür hep.Onlarda sevgi bekler , ilgi ısterler.
Benim kedilere olan sevgimi bilen bir aile dostumuzun kızı ,bana kedi isteyip istemediğimi sordu.Bende bulunamıyacağını düşünerek bembeyaz olursa olur dedim.Bir hafta geçmedi , elinde bembeyaz küçücük bir kedi yavrusu ile geldi.Al sana , bembeyaz kedi dedi.Bir şey diyemedim istediğim bembeyaz kedi gelmişti.
Şanslıyım , eşim ve çocuklar kedi sevdikleri için evde kedi beslemek sorun olmuyordu.Ankara kedisiymiş gelen.Pamuk koyduk adını.Biraz büyüdü ,hepimiz ilgileniyorduk.Pazardan geldik bir gün,göremedik pamuğu.Pamuk pamuk dedik ,seslendik yok.Sağa sola baktık yok.Evimizın karsi tarafındaki komşudan duyduk ki,balkondan düşmüş.Denir ya,kediler dört ayak üzerine düşerler onlara bir şey olmaz.Pat diye düşmüş .Dört ayak üzerine düşememişki epey bir süre kımıldıyamamış yerinden.
.Ama bizim pamuk dengesini sağlayamadı herhalde , bel kemiği kırılmış.Veterinere götürdük.Ya ölür ya da kendıni toparlar dedi.Getirdik eve.Battaniyelerin üzerine yatırdık sıcak tuttuk.Bir aya yakın hiç kımıldamadan yattı.Bebek gibi ilgilendik onunla.Sonunda pamuk kendini kurtardı.Evimiziın moskotu oldu.Bembeyaz uzun tüylü pamuk gibi.Her şeyi yerdi.Balkondan bakardı gelene gecene başını dayayarak. Eve gelişimizde kapının arkasında karşılardı bizi.
Evden dışarıya hiç cıkmadı ev kedisıydı .Çıkmak istedi baktık olmayacak çıkardık.Ama yara bere içinde geliyordu eve.üzülüyordum onu öyle görünce,içim acıyordu.Dışarıya çıkarmadık başladı bağırmaya.,etrafa kirletti.Olmuyordu olmayacaktı böylee..Yara bere içinde tüyleri yolunmuş bir pamuk görmeye daha fazla dayanamadık.
Onu bir tanıdıklarımızın olduğu yere, 50 km uzaklıktaki bir kasabaya bıraktık hiç istemeden.O gidince bir garip olduk hepimiz,özledik hemen.Hep aradık evde ,yokluğunu hissettik .Yedi ay gecti gecmedi ,arkadaşlarım ,komşularım pamuğun döndüğünü onu gördüklerini söylediler.Şaşırdık yedi ay sonra bir kedi , o kadar uzak yoldan nasıl gelir.Olablir mi mümkünmüdür bu diye düşündük.Bir akşam üstü eve gelirken merdivenlerde karşilastım. Ben çıkıyordum o iniyordu..Ama pamuk olamazdı ,tüylerı dökülmüş,zayıflamıs ,kirlenmiş bir kediydi benim gördüğüm.Pamukkkkk dedim .Hemen ayaklarıma dolandı,sürtündü.Gözlerim doldu pamukdu gelen.Aldım hemen kucağıma,hoş geldin pamuk dedim .Eve girince , hemen dolanmaya başladı evde.Çok sevindik hepimiz.Tekrar alıştı bize,bizde ona.Ama sağa sola tuvaletini yapıyordu alşkanlıklarını unutmuştu.Çok sevmemize rağmen yapamadık..Tatile gittiğimiz yerde, bir parka bıraktık.
Ordan dönemedi pamuk.Günler, aylar , yıllar geçti dönmedi dönemedi.Ama ben pamuğu hep rüyalarımda gördüm.Vicdanım hiç rahat değildi.Evde hep aradım onu.NErde bir beyaz kedi görsem acaba pamuk mu diye düşündüm pamuk diye seslendim.Onu hep andık ,özledik.Her defasında gözlerim dolar , ağlarım.Hala rüyalarımda görürüm.Bir daha kedi alamadım besleyemedim.Ama nerde bir kedi görsem dayanam ,konuşurum başını okşarım ve fotoğrafını çekerim.
Hayvanları sevmek güzeldir.Bende hayvanları çok severim.Bundan da gurur duyarım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.