- 2857 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Toprağın Yağmur'a Seslenişi...
"Niye’lerimsin, Neden’lerimsin.. Nedenimsin.. "
.../ Ne zaman başladım kendi kendime sormalara bilmiyorum.. Ama soruyorum nedensizce.. Niye demeden önceki , son kelimemsin benim.. Son şansım gibi.. Son yüreğimin sızlaması gibi..//
Yağmur yağıyor .. Yine seni düşünüyorum.. Yağmur’la toprağı düşünüyorum.. Birbirlerinden doğup, birbirlerinde yok oluyorlar.. Su toprağa düştüğünde toprak ıslanacağını bile bile çeker onu içine.. Su istemsizce bırakır kendini toprağın yüzüne.. Toprak alır onu içine, sarar, sarmalar.. Kendinden doğmuş gibi, kucaklar.. Gecelerce günlerce zaman geçirirler birlikte.. Sanki beraber yaratılmışlar gibi, Hiç ayrılmamış gibi. Ama bir gün ayrılık vakti gelir.. Su geldiği gibi gider.. Buhar olur, gökyüzüne uçar.. Artık o da bir melek gibidir.. Ve tekrar toprağına kavuşmak için yeniden yağmur yağmasını bekleyecektir…
Terk edendir ama aynı zamanda terk edilen.. İsteyerek gitmemiştir.. Ömrü o kadardır.. Ama yeniden doğacaktır… Yeniden büyüyüp, yeniden bir damla olarak inecektir sevdiğine…
Yüreğimde böylesin işte..
Toprak gibiyim.. Islanacağımı bile bile çekiyorum Seni içime… Gideceğini hesaplamadan, belki buralara ait olmadığını bile düşünmeden.. Nedensizce, sebepsizce alırım yüreğime seni.. Sorgusuzca, süalsiz beklerim.. Sen istediğinde gider, istediğinde gelirsin…
Islanacağımı bile bile alırım Seni içime.. Sen yumuşacık bırakırsın kendini üzerime.. Islanırım.. Hatta üşür, donarım bile.. Ama seni sarmaktan vazgeçmem.. Benden doğmuş gibi olursun.. Öyle sararım ki seni.. Bir kundağa sarmadığım kalır.. Gideceğini bile bile sarılırım Sana.. Hiç gitmeyecekmişsin gibi.. Kendimi bu yalana inandırırım Senleyken.. Sonra sen buhar olur, uçarsın gökyüzüne.. Kendinden habersiz.. Benden habersiz.. Uyuşuk bir damla gibi .. Ben hiç uyuyamam, hiç uyuşamam.. Ne alırsam alayım bu toprağıma..
Gökyüzünde heyecanla beklersin.. Bekleşirsin.. yeni düşeceğin toprakları hesaplarsın belki.. Oysa senin tenindim, toprağındım.. Bekleyenindim.. Döneceksin yine biliyorum.. Yine hayaller kuruyorum.. Kurdukça ısınıyor tenim.. toprağım.. Yine üşüteceksin beni.. İçim yanarken yine ıslatacaksın beni.. Dışım donarken, içim yine yanacak biliyorum..
Ben ömrümü bir tek sana hapsedeceğim.. Sen de tutuklu kalacağım.. İlaç gibi seni arayacak, seni bekleyeceğim.. Sen hangi gökyüzünde olursan ol, biliyorum rengim başka benim.. yüreğim başka renk çünkü.. Gözlerin beni görecek nerede olursan ol..
Toprağımdan Sesleniyorum Sana Yağmurum.. Gel yine ıslat beni.. Yine üşüt, yine yak içimi..
(OnAltı-Aralık-İkiBinOnBir*17:35)
Nevin Akbulut
**Bir Yağmur Hatırası**
Toprağın Yağmur'a Seslenişi... Yazısına Yorum Yap
"Toprağın Yağmur'a Seslenişi..." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.