- 3205 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
MURAT
Değerli Dostlar...
Dünkü Yazımda sizlere iki öğrencim olan Akif ve Murat’tan bahsetmiştim. Akif’i tanımıştınız az buçuk...O yazımdan sonra Akif ve Murat’ın Face bookta yazdığı yorumları yayınlıyorum bu gün. Çünkü bu gün sizlere Murat’ı tanıtırken kullanacağım şiiri anlayabilmeniz, ben ve öğrencilerim narasında nasıl bir diyalog olduğunu kavrayabilmeniz için bu şart...Muratla ilgili yazıyı, daha doğrusu şiiri okurken bir öğretmenin öğrencisi hakkında böyle bir şiir yazmaması gerektiğini söyleyecek arkadaşlar olacaktır. Benim, öğrencilerim için sadece bir öğretmen olmadığımı, onların en yakın arkadaşları olduğumu ve arkadaşlar arasında da böyle muhabbetlerin her zaman olabileceğini görmeniz açısından önce Akif ve Murat’ın yorumlarını kopyalıyorum size...Sonra da Murat’ı tanıyacaksınız.
Akif Yasar: Evvet Sevgili Sami Hocam.Öncelikle bizi unutmadığınız ve bu yazıda kulaklarımızı çınlattığınız için teşekkürlerimi sunarım.Ben tarih sevdalısı bir öğrenci olduğum için(inanın),Sultan Süleyman gibi BeyazRusya’lı bir hanımla evlendim.Düğünümüz temmuz 2012’de.
Anlattığınız maceraların her hocanın nöbetinde aynısı ve birçok farklıları da vardı. Mutfak tüplerinin dışarıda karanlıktaki deposunda 2 yıl sigara içip orasının tüp odası olduğunu iki yıl sonra farkettiğimiz.....Yatakhanede sigara içerken sigara camdan dışarı düştü zannedip maymuncukla açtığımız yatak deposunu yakıp,olay açığa çıkınca maymuncuk anahtarını camdan fırlatıp, o anahtarı 2 gün boyunca arayıp müdüre teslim etmek zorunda olduğum....Kemal Hocamızın arabasının kaportasından inmemekte israr edip onun da sinirlenip son sürat kaportada beni kaplıca yakındarına kadar götürüp geriye yürüyerek gelmek zorunda olduğum gibi bir çok hikayeler.
O yaşlarda yaramazdık ama hocalarımızın sorumlulukları ve kurallar hariç hiç kimseye zararımız yoktu.O günler tekrar gelse aynı davranışları doya doya tekrar yapardım.ama bu sefer derslerime çalışıp adam olurdum.Turizmden sıkıldım.Almanyadan sıkılıp gönüllü teslim olup geri geldim.Cennet ülkemi özlemiştim.Türk dili ve edebiyatı okuyorum 3 yıldır hala birinci sınıftayım.Ama önemli olan en azından okuyorum hocam. :)Sizi unutmuyorum ömrüm boyuncada unutmam.Allaha Emanet Olun Hocam.
Kenan Karayagmur( Murat’ın Face bookta kullandığı isim..Asıl adı Murat Önal ) :)))way yalaka waaayy...Hocam Akif’e aynen katılıyorum ekleyecek hiç bi sözüm yok:))...ne günlerdi bee:):
Akif’i okuduğunuza göre Murat’ın nasıl bir şey olabileceğini sanırım tahmin edebilmişsinizdir.
Murat’ı anlatabilmek pek de mümkün değil. Otuz iki senedir sürdürdüğüm öğretmenlik hayatımda hiç bir zaman unutamayacağım bir öğrenciydi Murat. Ve inanın halen tüm Sandıklı İ.H.L nin en sevdiği öğrencilerin başında gelir...Aşağıda okuyacaklarınzı sadace ve sadece şaka olarak yorumlamanızı özellikle rica ediyorum.
Onu düz bir yazı ile anlatabilmek mümkün olmadığı için şiir yoluyla anlatmaya çalışacağım.
MURAT’IM
Daha geldiği gün işe başladı.
Defteri kitabı hemen boşladı.
Yönetmelikleri vurdu tuşladı.
Kanuna, tüzüğe tecavüz etti.
Az zamanda kim var ise solladı.
Büyük küçük dinlemedi elledi.
Notanın da anasını belledi.
Solfeje, müziğe tecavüz etti.
Herif sanki anadan doğma aktör.
Anlamadı ne molekül ne vektör.
Bırakmadı iğfal etmedik faktör.
Kimyaya , fiziğe tecavüz etti.
Anlamadı nazımdan ve nesirden.
Ne paydadan,paydan ne de kesirden.
Dünya haritası değişti birden.
Tepeye, düzlüğe tecavüz etti.
Son sınıfa oldu tam bir zır deli.
Ne ayağı durdu inan ne eli.
Perişan eyledi yabancı dili
Kamusa, sözlüğe tecavüz eti.
Disipline gide gele yıldırdı.
Hocaların namazını kıldırdı.
Sonunda okul müdürü çıldırdı.
Bilumum özlüğe tecavüz etti.
Bu şiirimi okuyacak olan bazı arkadaşların ‘’ Bir öğretmen öğrencisi için böyle bir şiir yazar mı’’ diye yorumlar yapmasından endişe ederek yazdım bu günkü yazımı…Evet bir öğretmen bir öğrencisi için böyle bir şiir yazmaz… Ama ben hiç bir zaman öğrencilerimin sadece ve sadece öğretmeni olmadım. Her zaman en iyi arkadaşlarıydım. Ve de arkadaşlar arasında böyle şakalaşmalar her zaman olur…Öğrencilik yıllarında asla ve de asla bu şiirden haberi olmayan Murat’a yıllar sonra bu şiirimi gönderdiğimde oldukça hoşuna gitmiş ve unutulmamış olmaktan dolayı duyduğu mutluluğu ifade etmişti bana…Hâla da internet ortamında ve telefonla görüşürüz kendisiyle…
O şirin yeşil gözlerinden öperim Murat’ım. Allah’ın selameti üzerine olsun.
YORUMLAR
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
Sevgili Hocam sabır gösteremiyoruz.Tahammül edemiyoruz.İşin kolayına kaçıp şikayet displin yıldırma ....tüm yapılmaması gereken davranışlarda bulunuyoruz.Kim bilir kaç hırçın asi güzel insanın geleceğini karartık.Ufacık bir çabayla nelerin değişeceğini yaşadık.Herkesin ikinci üçüncü belkide yüzüncü fırsatı yaşamaya hakkı olduğu gibi.Bizler o fırsatı bekleyenlere onu sunmalıyız. Eğitmek -öğretmek dünyanın en sabır ve itina sevgi isteyen işi olurmuydu.
İstiyoruz ki hazır gelsin çocuklar .Mümkünatı yok.Allah hiç kimseyi eşit yaratmadı ki.Her insanın yaşam koşulu farklı istidaı kabiliyeti farklı .Nasıl böyle bir beklentiye girebiliyoruz..Çok öğretmen tanıdım öyle mızmızlanan.Kurallarda toplantılarda birde yaptığını maharetmiş gibi bunu sunması insanı kahrediyor.Muratta bunlardan biriydi galiba.Nice muratlar var ,nice muratlar olacak.Yılmadan bıkmadan devam sevgili hocam.Ömür biter eğitim bitmez.Saygılarımla
EYLÜL20 tarafından 12/17/2011 5:59:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Öncelikle bu güzel yorumun için teşekkür ediyorum...Dün gece ne oldu biliyor musun? Murat aradı telefonla...Yazımı Face bookta görmüş...Uzun uzun konuştuk kendisiyle...Konuşmamız sona erdiğinde sabaha doğru saat 3 tü...Son cümlesi ise '' Ellerinden öpüyorum hocam...Ne elleri ya...Ayaklarının altını öpüyorum '' oldu...Dünyada bir öğretmen için bundan daha yüce ve anlamlı bir ödül var mıdır?
Selam ve sevgilerimle can meslektaşım...Kardeşim...Allah'ın selameti üzerine olsun.
her zaman uslu ve iyi bir öğrenci oldum .Benim erkek kardeşim sizin öğrencilerinizle en azından eşdeğerdir. O anılarını yazsa site gülmekten kırılırdı. Sizin öğrencilerle yaşadığınız anılarda bizleri
gülümsetiyor.Bütün yaramaz çocuklar sonunda öğretmenlerine hak verirler.sizin öğrencileriniz de
öyle..şiir de güzeldi..
yürekten kutluyorum, selâm ve saygılarımla..
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
merhaba arkadaşım yine güldürdünüz beni dilerim sizde hep gülersiniz ne mutlu böyle güzel bir ögretmeni olan arkadaşlar dünyanın en şanslı insanları olmalı ama o yaşlarda sizi sadece ögretmen olarak görmüşlerdir bütün ögretmenlerimize sizin nezdinizde bir kez daha teşekkür ediyorum en çok istediğimdi bir ögretmen olmak ama olamadım bana nasip olmadı arkadaşım kızım ögretmen şimdi çok şükür mevlam bana bunu gösterdi her yazınızı hayranlıkla okuyorum yüreğin var olsun arkadaşım sevgi ile kal
sami biberoğulları
Öğretmen olamadığınız için de üzülmeyin..Bizim sizlerden bir farkımız yok..Her ana bir öğretmendir benim nazarımda.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Gördüğüm kadarıyla çok samimi bir insansınız. Siz ve sizin gibi öğrencisiyle arkadaş olabilen, onlarla dertlenip, onlarla gülebilen öğretmene can kurban. Öretmen vardır dayağıyla, öğretmen vardır sıkıcı dersiyle hatırlanır. Öğretmen vardır ki; mezuniyetle birlikte öğrencisiyle irtibatı kopmaz. Çünkü o aynı zmanda arkadaştır.
Sevgi dolu gönle saygılar...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Adı Sami namı paşaysa yazar...hele birde öğretmenliği sevgiyle harmanlıyorsa....hocam sizin öğrenciniz olup size muziplikler yapmak isterdim...Karşılığında alacağım cevaplar ve hareketleri görmek adına...çünki siz günümüz Nasrettin Hocası mesabesindesiniz ....Bundan sonra sizin fıkralarınız çıkarsa şaşmayın Sami Hoca birgün....selamlarımla
sami biberoğulları
Nasrettin Hoca'nın ayağının tozu olabilsem ne mutlu bana...
Selam ve sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
gülümseyerek keyif alarak okudum ,sizin gibi olsa keşke tüm eğitimciler maalesef öyle değiller bir öğretmenin kötü sözleri yüzünden okul hayatım bitmişti hiç sevemedim öğretmenleri ama daha sonraları çok değerli öğretmen arkadaşlarım oldu hepsi bir değilmiş anladım:) takdir ettim sizi tebrikler saygılar efendim.
sami biberoğulları
Sağolun var olun.
Selam ve sevgilerimle.
Yazı gerçekten okumaya değerdi. Hocam bence kimse yanlış anlamaz böyle bir şiiri ya da yazıyı. Öğretmen dediğiniz sizin gibi olmalı. Disiplini de elinde tutmalı tabi ancak ne gerek var ki öğrencilerim benden korksun, saygı duysun, gibisine düşüncelere. Bakın ne güzel hoş sohbetle de saygı duyulabiliyor değil mi?
şimdiye kadar sadece 2 hocam oldu. Gerçekten samimi olan ve hala görüştüğüm. Onların dışındakilerin üzerimde hakkı vardır, yine de emeklerini göz ardı etmiyorum, ancak bu iki hocam hayatımda büyük bir paydaya sahiptirler. 2 yıllık öğrenimim boyunca öyle çok bilgi aldım ki kendilerinden, hem hayat yönünden ders verdiler, hem de teoride öğrenmem gerekenleri öğrettiler.
Sizin gibi hocaları gördükçe inanın seviniyorum. Kimse de yanlış anlamasın ama; Eğitim yalnızca dersle olmuyor hocam.
Tebrikler, kutlarım yazınızı... Çokça saygılarımı bıraktım sayfanıza..
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
destina*mltm
Ben teşekkür ederim, Eğitim ve Eğitimci görmek güzeldi...
normal bir öğretmen öğrencisine her şeye tecavüz etti diye şiir yazmaz doğru ama siz normal öğretmen değilsiniz ki benide bir öğrenciniz olarak kabul ederseniz siz sözde öğretmen özde eğitimci sadece okul müfredatı değil hayat müfredatınıda öğreten abi baba ve en önemlii öğrencilerinizi ve insanları seven kocaman yüreli kocaman bir İNSANSINIZ