- 2422 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
KÖŞELERİMİ ALDILAR
Ben bu insanoğlunu anlıyamadım .Aslında ben kendimide anlıymadım tanıyamadım.İnsan çok değişten yaratık Allah dünyayı yaratmış bitkileri hayvanları sonra demiş insan yaratayım öğle bir yaratayım ki onda herşey olsun hepsinden birer tutam vereyim.Her şeyden bir tutam vermeye başlamış.Birtutam sevgi ,bir tutam saygı, bir tutam hoşgörü, bir tutam sadakat, bir tutam inanaç ,bir avuç aşk.Aşka çok vermiş çünki aşkın içinde zaten hepsinden bir dirhem varmış.
Birde demiş bunların karşılığında da birşeyler daha katmalıyım ki eşitlensin. Bir tutam hırs, bir tutam nefret, bir tutam kötülük, bir tutam şehvet, bir tutam ihtiraz ve bir tutam isyankarlık.
Demişki ben hepsinden verdim ve verdiklerime öğle birşey kattım ki maya gibi ne yaparlarsa o hissi büyüyecek ve daha da artıcakiyilik yapıyorsa iyilik kötülük yapıyorsa kötülük.Onun için derler onun mayası bozuk vya onun mayası iyi herkezin içinde maya vardır.İsterse kötüyü yok edebilir içleriinden çünki inanç verdim inanıcak herşeye ve önce kendine kendi gücüne.
İnsanlar ne yapmış önce iyi olmuşlar çocukmuşlar çünki herkez çocukları sever.Büyümüşler ve onları bir zaman seven insanlar gibi olmuşlar.Başka duygular tatmışlar çünki menfaati öğrenmişler.Çıkarlarını düşünmeye başlamışlar.Ço k ama çok kazanmak istemişler herşey onların sadece onların olsun istemişler.Allahın verdiği güzel şeyler yok olmuş ve birer tutam verdiği kötülükler artmış.Bir birilerinin katilleri olmuşlar birbirilerinin kalplerini ruhlarını öldürmüşler.
Ben nerdeyim bu insanların içinde.Ben önceleri kendimi kare masaya benzetirdim.Evet kare masa köşeleri sivri yerleri olan kare masa.Ama insanlar o birer tutam kötülüklerin çoğalmasıyla beni her hırpalayışların da bana her çarpişlarında masamın kenarları törpilendi.Benim her kötülükleri görmem ve onlardan nasibimi almam masama şekil vermmeye başladı.Can acıtmaları, yalanlar, riyakarlık, sahtekarlık, hırs. Her darbe her kötülük her bana çarpışlar benim çarpmalarım bana bir şeyler kattı ve aldı.Ben bu kadar hayatı yaşamam ve insanları görmem tanımam benim şeklimİ değiştirdi. Köşelerim gitti sİvriliklerim gitti.Bazı doğrularım gitti kendime yeni doğrular buldum. Duygularım örselendi herşeye üzülmez oldum belkide üzülmüyormuş gibi göründüm.
.Benim şeklim değişti kare masa iken yuvarlak masa oldum köşelerimi onlar aldı oysa her köşe benim doğrularım kendimdim değişmiyecek sandığım kendim.Evet ben köşesiz kaldım ve yuvarlak masa oldum. Hala daha bana çarpıyorlar incitiyorlar acıtıyorlar çarpıyorum yaşadıkça beni aşındıracaklar. Ben küçülüceğim masadan fiskosa döniceğim köşelerimden sonra masamıda alıcaklar ve bana ne kalıcak...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
15.12.2011
Yazının üstündeki resim benim yağlı boya bir tablomdur ben yaptım
YORUMLAR
Ademle başlar kara yazgımız
Kovulduysa Cennet'ten Havva
Nedeni bir incir belli
Katlettiyse kardeşin Kabil
Biri mazlum,biri katil
Suçluyuz yüzde elli
Suçımız insanlığımızdan belli.....
....İşte insan oğllunun ahvali...
Güzeldi kutladım selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Kaleme aldıgınız yazınızı ve emeğinizi kutlarım,
Ben sizin gibi düşünmüyorum insanın yaşam tecrübesi çok önemlidir bu tecrübede yaşadığımız
olumlu olumsuz her olayın bizlere kattığı önemli şeylerdir kişiliğimizi geliştiren hayata karşı bizi
dinç ve güçlü tutar ve sizin yaşadıklarınızda size çok şeyler katar farkında olsanızda olmasanızda
köşelerinize gelince eger tabularsa köşeleriniz, zaten güzel ve önemli olan o,köşlerinizden
kurtulmaktır.Yani kısaca yaşadığınız her olay aslında size yaşamın bir ödülüdür.
Önemli olan yaşadığımız tecrübelerden yola çıkarak doğruları ve iyileri yaşayabilmektir.
Selamlarımla,
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Resim Anlamlı ve Harika.
Yazı karmasar ama yorumum şu;
Hiç bir şey geldiği gibi kalmaz geldik gidiyoruz. Köşelerimiz yontulsada, masamızın köşesİ yontulup fiskosa da dönsek, FİSKOSTAN GERİYE, YAŞARKEN ;DÜNYADA BİR HOŞSADA BIRAKMAK NE GÜZEL.
SAYGILARIMLA...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
hayat yenilince değil....pes edince biter....her yenilgi bir tecrübedir....dünya kurulduğundan beri üzücü olaylar kötüler hep vardı varda olacak...resimde çok güzeldi....yazıda saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Allah (cc) insanı "sevgi"yle yaratmış. Adem'in Havva'ya sevgisi koparttırınca, kopartılması yasak elmayı, ceza olarak dünya'ya yollanmışlar; yürreklerindeki "sevgi"nin yanına, korksunlar da bana itaat etsinler diyerek birazcık "korku" katmış...Dünya'ya "SEVGİ" ve "KORKU" ile gönderile insanoğlu, çatıştırarask sevgi ve korkuyu, onlasra bir çok kardeş yaratmış, aşk gibi, ihtiras gibi, kin gibi, hırs gibi milyonlarca kardeş... Gene de "sevgi" yok edecek korkunun kendisini ve kardeşlerini...İNŞALLAH...SAYGIYLA.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Yorumum resim için olacak, Çok güzel olmuş
ellerine sağlık.
Pararaflara ayrılmamış bir yazıyı okumak gözlerimi yoruyor. Sayfayı ziyaret ettiimde
böyle bir yazı görünce gidiyorum. Bana kızmazsın deil mi ?
Billur T. Phelps tarafından 12/16/2011 12:14:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Billur T. Phelps
bu özeni gösterebilir.
Bak, ben Sami öğretmenimden devraldım bu görevi, o yokken ortalıkta, ben söyleyivereyim dedim :)
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Billur T. Phelps
Eleştirileri ki, bunlar yapıcı eleştiriler, olumlu karşılamanız ne güzel.
Bunun için özellikle teşekkürler.
Köşeler bana sivrilikleri anımsatıyor. Onların yuvarlanması demek, insanların, olgunlaşması, daha hoşgörülü olması demek. Sana hala çarpanlar oluyorsa, bu da bazı şeylere henüz boş veremediğini, fazla önemsediğini gösterir.
Çok ciddiye alma bazı şeyleri. Oluruna bırak bence..
Bilmem, yazını okuyunca bunlar geldi aklıma.
Sevgiler :)
Değerli hocam, belliki çok dertlisiniz ama dünyanın düzeni böyle yapacak pekde bir şey yok..Yazınızda yerden göğe kadar haklısınız..Allah iyiler le karşılaştırsın..ne diyelim,hayat böyle..güzel bir yazıydı tebrikler..