- 3589 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İsimsiz Kahramanlar
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
İSİMSİZ KAHRAMANLAR
Kadir DURAK
Mecburi hizmetleri kutlu kılan faktör hizmetin yüceliğidir.
Mecburi hizmetin sınırlı süreli olduğu kamu görevi ise; askerlik hizmetidir.
Askerlik; çoğu insana göre kapalı kutu, aşırı disiplin ve örtülü psikolojik baskı kuralları ile işleyen sistemdir.
Birlikler; birliğin kendi kadrolu personeli ve mecburi hizmeti tamamlamak üzere Peygamber Ocağı’na katılan insanlardan kurulu topluluktur.
Birliklerin düzenli olması kurallar ve disiplin ile mümkündür.
Her insanın kendi görevini bilmesi ve yerine getirmesi işleri kolaylaştırır.
Bütün birlikler kendi alanı içinde genel ve özel kurallar ile donanmıştır.
11 Aralık 2011 Pazar günü Komando Kıdemli Albay Necdet POLAT Beyefendi ile sohbet etme zemini olmuştu.
Albay Polat bana; "Birliklerimizi de bir görün, orada görev yapan insanlar bizim insanlarımız onlarla konuşun, onları tanıyın." Dedi.
12 Aralık 2011 Pazartesi günü; Isparta Piyade İç Güvenlik Komando Eğitim Birliğini ziyarete gittim.
Isparta Komando Birliği’nin nizamiyesi Davraz yolunda...
Birlik nizamiyesine geldiğimde beni stayişle karşıladılar.
Oradan temin edilen bir araç ile;
2. Komando Eğitim Taburunda görevli Sertuğ Binbaşının yanına geçtim.
Sertuğ binbaşı ile sohbet edip askerlikten, memleketten konuştuk.
2. Tabur komutanı Yarbay Ali ERCİ Beyefendi geldi bir süre daha sohbet edip Ali bey’in makamına geçtik.
Ali beyin tarih bilgisinden faydalandım.
Akşam mesai bitimine az bir süre kala astsubay başçavuş bir kardeşimiz beni bir araç ile Isparta şehir merkezine bıraktı.
Burada gözlemlediğim olay şudur;
TSK mensupları da bizden birileridir.
Onların da hasretleri, çileleri var.
Onlarda ana baba hasreti çekmekteler.
Onları bizden ayrı kılan bir farklı özellikleri yok.
Onlar vatanın isimsiz kahramanları.
Ben yılarca yazan biri olarak;
Dışarda;
"Kapalı kutu, aşırı disiplinli ve psikolojik baskı uygulanan yer." Söylemleri olduğu zaman belki ben bile bazı zamanlar bu söylemin etkisinde kaldığım olmuştur.
Komando Kıdemli Albay Necdet Polat, Isparta İç Güvenlik Komando Eğitim Birliğinde görevli Tabur Komutanı Yarbay Ali Erci bey ve aynı birlikten Sertuğ binbaşı ile konuştuktan sonra bu sabit düşüncelerin tamamen yersiz olduğunu net olarak gördüm.
Albay Necdet Polat bey, Yarbay Ali Erci bey, Sertuğ binbaşı nezdinde birlikte görevli bütün personele ve eratımıza sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum.
TSK Türk Milletinin gözbebeğidir.
Hiç bir kurumu yıpratmamamız gerekiyor.
Türk Milletinin gözbebeği olan Vatanın kalbi niteliğindeki TSK’yı insanımızın daha yakından tanıması ancak ve ancak doğru yayınlar ile mümkündür.
Ben gördüklerimi yazmakla mükellefim.
Doğruları hepimizin bilmesi kendimize olan saygının ifadesidir.
Saygıyla arz ederim.
Kadir DURAK
YORUMLAR
Eleştirmekmi syn necdet polatı birdaha görsem ulaşabilsem ona beni eğittiği icin teşekür edicem ben askerliğimi 72/1 tertip ısparta dag komondo okulunda havancı olarak yaptim ve necdet üsteymenin habercisiydim ama getir götur degildi benimki eğitim ve atıs uzerineydi ayrica necdet usteymenimle sayisis spor aktivasyonu yaptik ona nasil ulaśabilirim nasil tekrar konusurum bulabilmek isterdim gercekten cok akilli ve tam bir asker insandi bu arada bana surekli taraka derdi ne demekse:-)