TİYATRO SADECE
1 Perde
"Demirlerle çevrelenmiş bir odada bir adam yerde oturmaktadır. Işık açılır adam ayaga kalkar üstünde deli gömleği vardır"
Adam: "Buradayım ama aslında burada olmayı hak etmedim . Çünkü beni buraya sen getirdin yıllardır senden çektim artık senden kaçmayacağım ve seni yok edeceğim içimde ne varsa aldın sevgiyi yok ettin beni vahşi sevgisiz biri yaptın antisosyal bir yaratık oldum senin yüzünden"
iç ses : "hahaha sen zaten hep oyle idin beni dinlemeni ben sana soylemedim sen hep beni dinlemeyı sectin çünkü sana önerdiğim tüm yollar rahattı ve sen rahatı seviyorsun bunu nasıl inkar edebiliyorsun"
Adam: "evet rahatı önerdin ama sonunda rahat değil sevgisiz ve ilgisiz nefret edilen biri oldum hatırla ilk 8 yasında labratuvarı yaktıgımızda okuldan atılmam ile başladı senden nefretim"
iç ses :"Nefretin mi ? yoo bence bana karsı ilgin ve sevgin sana beden daha yakın sana benden daha sıcak seni benden daha iyi tanıyan kım var kı sonra ben sana orayı yak demedim sen deneyelim bakalım kıbrıtın ucundakı madde nekadar yanıcı diyerek onu yaktın ve sonrada ögretmenin önlüğüne attın ."
Adam: "ama sende biliyorsun ki ögretmenin önlüğünü yakarsak hayat boyu okula gitmez hep evde tatil yaparız diyende sendin ama sonuçta ne elde ettik bir araba dolusu sopa babadan anadan nasihat ve başka bir okulda her gün dayak yemek"
iç ses :"olsun o okulda da güzel kızları gördün hem o okulda okumasaydın kumarı ögrenmezdın hemde çalmayı hemde tüm ahlaksızlıkları. mesela çalışandan alıp onların hakkını yemeği öğrenemezdik hem kızlarıda (el hareketi yapar) anlarsın işte haha "
Adam: "hadi be sende öğrendikte ne oldu çalışmayız diyordun polisten kaçmaktan bıktırdın beni neyseki şurada yakalandımda deli diye içeri atıldım esas şimdi ense yapıyorum"
iç ses:" ya onuda bana borçlusun ama bak benle konuşmasan seni deli saymazlardı kı"
Adam: "ya ne demezsin sana borçluyum tabi ellerimi bağladılar birde burada tecrite koydular ne güzel demi hep senin sayende"
iç ses :"Iyıde çalışmıyosun işte yan gelip yatıyosun ekmek elden su gölden birde okadar işlediğin suçlara karşı deli diye cezada yok"
Adam:"Evet evet yan gelip yatıyorum hergunde iğne yiyim tepiniyorum birde tutsağız hareket bile edemiyoruz"
iç ses:"ee her rahatın bir kulfeti olacak en azından asmadılar seni"
Adam:"soracağım sana o kulfetin hesabını assalardı bari ölürdük simdi sürünüyoruz "
iç ses :"Hadi ordan be salak hem bak biri geliyor sus bakalımartık"
2.Perde
"Görevli kadın kapıyı açar çok güzel bir kadındır sarısın ince uzundur ve odaya girer yemek getirmiştir. tepsiyi adama doğru iter adam geri kaçar gözlerinde korku vardır"
Görevli:" korkma sana zarar vermeyeceğim zaten yıllardır hep sevgisiz kaldığından bunlar olmuş" . Adama elini uzatır ve saçlarına dokunur
Adam irkilir duvara doğru sürünerek kaçar
iç ses :"Sana dokunmasına izin verme" diye inler "sana sevgi göstermesin seni severse uzer seni terk eder gider hepsi aynıdır kadınların inanma dokunuşlarına"
Adam:"sus sus yeter artık senden nefret ediyorum seni sevmiyorum senin yüzünden burdayım diye bağırır ve duvara dayanır"
Görevli kız ürker ama gülümse konuşmasına devam eder " Sen çok yakısıklısın neden bu hale geldin" adamın tekrar saçlarına dokunur
Adam iyice çekinir
İç ses: "Isır elini saldır ona"
Adam kızar iç sese bağırır:" seni geberteceğim bu kızı seviyorum ona zarar vermeyecegim " ağlar ve inler korkudan titremektedir
görevli Kız dahada sokulur ellerini çözmeye hazırlanmaktadır.
Görevli Kız: "Sana yemek vereceğim bana zarar vermeszin değilmi" "sevgiye muhtaç bakışlarını görüyorum" " keşek konuşsan bana anlatsan sevilmeden yaşamak ne kadar zor bende biliyorum sende benimle acılarını paylaşsan"
Adam elleri çözülünce önce kenara sıçrar
iç ses : "ellerini çözdü kapıda açık öldur onu kaçalım hadı hayat uzun burda çürümek istemiyorum"
Adam önce kıza bakar sonra ileri atlar kızın üstüne çullanır iç ses seviçle kahkaha atarak "gebert onu boğ" diye bağırır
Görevli Kız yaptıgı yanlışın farkına varmıştır ama adamın ellerinden kurtulamakatadır ayaklarını yere vurur ama kımse duymaz eller boğazını giderek daha çok sıkar
Adam o anda irkilir iki elin sevdigi kızın boynunu sıktıgını görmüştür daha önceleri .
ama o ellerin kendi elleri olduğunu bu güne kadar anlamamıştır
Görevli Kızı bırakır kendine yönelip boynunu sıkmaya başlar iç ses "bırak beni diye bağırır"" ne yapıyorsun kızı geberteceksin" "ölüyorum" adam cırpınmaya başlar elleri dahada sert sıkmaktadır kendi boynunu "sus geber diye böğürür adam"
Kız biraz nefes alınca adama koşar ellerini boğazından ayırmaya çalışır ama imkan yoktur delice çığlık atar yardım ister koridora koşarak çıkar
Adam iç sese seslenir "ölüyorsun değilmi geber bunca yıl seni dinledim sevgiyi unuttum insan olmayı unuttum nerde ise beni bu halimle bile sevebilen birini az önce öldürüyordum kimse ile beni paylaşmayı istemiyorsun değilmi ozaman ikimizde gebereceğiz "" pis deli seni"
İç ses cevap vermez nefesi kesilmiştir. son zorlukla "bede seni sevmiştim ama başka bir sevgi bilemedim sadece seni sevdim istedim "der
Adam cevap verir "sen kimseyi sevemezsin"
İç ses zorlukla konuşur "çünkü herkes bana kötülük yaptı sen bile bana karsı koysaydın beni sevmiş olurdun beni kabul ettiğin için beni sevmedin"
ve iç ses susar adam gözlerini kapar bayılmıştır.
Görevliler ve görevli kız gelirler Kız ağlamaktadır ve adama sarılır
Adam gözlerini açar :
Kızın omuzuna yaslanır Özür dilerim der artık hatlarımı anladım
Görevliler kenara çekilirler ışık adamı aydınlatır.
Adam ayaga kalkar
Adam: "Cok zor da olsa anladım sevgi her zaman kazanır herkes birbirini sevsin sevigiyi esirgemesin insan olmanın temeli sevgidir sevgisiz kimse mutlu olamaz kendini bulamaz " ve kızla ağlayarak ona koşar görevlier adamın ellerini çözmektedirler Adam kıza sarılır Işıklar söner perde kapanır
YORUMLAR
//Adam: "Cok zor da olsa anladım sevgi her zaman kazanır herkes birbirini sevsin sevigiyi esirgemesin insan olmanın temeli sevgidir sevgisiz kimse mutlu olamaz kendini bulamaz " ve kızla ağlayarak ona koşar görevlier adamın ellerini çözmektedirler Adam kıza sarılır Işıklar söner perde kapanır //
Anlatımı ile büyük keyif alarak okuduğum," tiyatro sadece" yazınızda ,boğulmadan okunan bir güzellikteydi..Yazan yüreği ve kalemi kutluyorum.Başarılarınız daim olsun kardeşcan.Selamlar.
aemin
Gerçekten okumaya değer bir tiyatro/ öykü tarzı yazılmış bir yazı idi.
Eğer yazıdaki yazım hatalarını tekrar gözden geçirip düzeltirsen muhteşem bir eser diyebilirim..
Yoğun duygularda ve bazen sesini dinlediğimiz içimizin her zaman doğruyu konuşmadığı ve gerçekte kimi sevdiğimizi anlattı bana.
Kendimizi ne derece seviyoruz, ya da kendini sevmeyen suçu hep başkalarına atanlar gibi diğer insanları ne derece seviyoruz..Ya da biz ne derece suççluyuz olaylar karşısında. Suçlu kim? Bunu çözersek sevmeyide gerçekleri de tüm çıplaklığı ile hissederiz. " İşte bu dersi buradan çıkartabiliriz.
Yüreğine sağlık emin abim. Gerçekten bana göre başarılı bir çalışma...
aemin
destina*mltm
hEY HEY HEY HEY! Dur bakalım, eser olmuyor olur mu? Yürekten gelen her şey şaheserdir. Unutma abicim. Ve gayet te başarılı bir çalışma, en samimi duygumla ve mantığımla söylüyorum bunu.
Okuduğuma pişman değilim ve gerçekten güzel atışmalar var. Sadece yazım hataları var işte.. Onların dışında mükemmel bir eser...
Sevgiler..