- 2614 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Tanık olduğumuz askere gitmeme eğiliminin altında yatan sebep batılılaşma değil, hayattan beklentinin artmasıdır. Bunun da bileşenleri artan eğitim, refah düzeyi, en önemlisi de toplumdaki dikine mobilite şansının varolmasıdır. Eskiden askerlik nüfusun ezici bir çoğunlucu için dünyayı görme imkanı iken, bugün sadece kariyerden ve hayattan çalınan zamandır (Son otuz yıldır süren savaş olmasaydi bile).
Altın Geçmiş'teki koşarak askere gitmeye gelince: Güzel bir mittir.
Gökhan Çoban
Koşarak askere gitmenin güzel bir mit olduğundan bahsetmek ilk konudan daha vahim bir düşüncedir. Tarihte örneklerle sabittir bu durum. Bunun aksini düşünecek hangi bilgiye vakıfsınız bilmiyorum ama tavsiyem biraz tarih kitabı karıştırmanız. Zira bunu sadece mantık çerçevesinde bile kanıtlayabilirim size..
Gökhan Çoban
onbeşlikler şehit olmaya gidiyorlardı... şimdi acaba gidipte şehit mi olayım diyenler mi var diye düşünüyoruz ama...bedellide mesele salt bu değil...askerlik yaşında öğrenim gören sonrasında akademik çalışmaları nedeniyle askerliğini yapamayan ve bu sürede mesleği sebebiyle beraberinde bir çok insanı mağdur edecek yığınlarca insan var...bu çalışanların değil 6 ay 1 yıl, 1 ay izinleri bile hizmet bekleyenleri mağdur ediyorken...bırakın devletin izniyle, askere gitmesi gereken sürede kazandığı parayı verip ödesin borcunu...kimseyi de mağdur etmesin...çıkarsa Allah korusun cephede yapılacak iş...zaten hepsi koşar oraya onbeşliklerde otuzbeşliklerde...