umut...
Umut değil midir, bizi öldürürcesine yaşatan?
Umut Kaf Dağı’nın ardın da mı? yoksa şah damarı kadar yakınımda mı? kim bilir,kim...?
Kimisi ipi, olta atar gibi büyük balık yakalamak ister gibi, garantici olmak ister gibi, yarına karnı tok uyanmak ister gibi,o ipi umudun boynuna atmış.Ben nereye umut oraya misali...düşünebiliyor musunuz umut cepte yarına yürümek,umut cepteyken yarın diye birşey olurmuydu acaba,yarından nasıl bir medet umulurduki.
Yarın! ey yarın hava nasıl olacak?
Yarın!hey yarın Hüsamettin dede bugünde azraili atlacak mı?
Şaziye teyzenin siyah tavuğu iki kere yumurtlayacak mı?
Hey yarın!Fatmagül’ün suçu açığa kavuşacak mı?
gibi şeyler mi umar olunurdu...
Çocukken ne de çok şey umut eylerdik.Olmayan bir abi düşlerdik hemde İstanbulda yaşıyor olanından,kendimizi hayal ederdik yere-göğe sığamayan,şehir umudumuz vardı kralı ben olan,bakkalcının çikolatarından daha çok çikolata gibi gibi...
Küçükken umutlarımız ne de çoktu,gerçekleşeceğinden hiçbir şüphemizde yoktu.Yeterki umut edelim umduğuz herşey olacak,um evladım um, ummak parayla değil yaa...
Ters orantıya bakar mısınız? büyüdükçe umutlarımız küçülmeye,azalmaya başlamasın mı...
hatta küçükken say say bitmeyen umutlar,öyle bir an gelirki bire düşer...Umut intakam alır gibi madem umut umut dedin al, al sana umut al da ne öldürsün ne de yaşatsın seni...
Evet kaldık mı bir umutla ortada dımdızlak,aldık mı başımıza belayı ayıkla şimdi akla-karayı.
Umut güzeldir,çünkü gecemi sabaha kavuşturur.
Umut iyidir beni kötülükten korur.
Umut zamandır, yarına kavuşturur.
Umut ekmektir.
Umut sudur.
Umut hayattır...
Umutsuz elbette yaşanılmaz,baş yastığa konulmazdı, dua edilmezdi yarına çıkmak için Yaradan’a...
Umudu olmalı insanın Kaf dağı ve şahdamrı arasında ...
Umudun ölmediğini bildirmeli, sararmış yapraklar arasından odanın camına yansıyan güneş,sabah ezanı dinlenmeli,horoz yarının türkülerini söylemeli,yarının masalları kaleme alınmadan nenem anlatmalı,beni çağırmalı geleceğin ırakları...
Umut öldürmez ama umut yaşatmaz da, umut hep vardır oysa...
Umut belkide üç nokta(...)dır.
...
YORUMLAR
Yarın ne olacağını hiç bir zaman kestiremeyiz ama umut etmekten caymayalım ; yoksa hayata karşı direncimizi yitiririz. Umut üç noktaya gelince , umudu dar bir olana sıkıştırmamalıyız bunları
çoğaltmalıyız . Bizde çoğalırız böylece, o dar alan boyunduruğundan kurtuluruz ..
Tebrikler , sevgiyle..
rıkya
saygı we selamlarımla...
Umut güzeldir,çünkü gecemi sabaha kavuşturur.
Umut iyidir beni kötülükten korur.
Umut zamandır, yarına kavuşturur.
Umut ekmektir.
Umut sudur.
Umut hayattır...
Umut belkide üç nokta(...)dır.
...
BAŞKA YORUMA GEREK VAR MI ? rıkya
TEBRİK ETMEK YETER BENCE.
rıkya
umut ve mutlulukla kalınız.
saygı we de selamlarımla...