uyaricilar
tik tak tik tak tik tak
iceri…
sinema.. film baslayinca isiklari kapatirlar sinemada, en yogun isik neredeyse oraya dogru akar beyni insanin. hep ayni isiga, bacaginin ustundeki patlamis misiri bile bakmadan yersin. misirin ucunu goruruz isiktan, parmagimizdaki tuzu yalariz. tek bir isik varken sadece ona bakmak insanin basina gelebilecek en guzel sey.
disari..
film bitip sinemanin isiklari acildigi zaman, onemsenmemesi gereken her onemli seye geri donulur. cenemizde elimizin izinin kalip kalmadigi, sacimizin ne kadar bozuldugu, eve nasil donecegimiz, cebimizdeki parayla en guzel yemegi nerde yiyecegimiz. cayla hangi sigarayi icecegimiz. yanimizdakinin filmle ilgili ne dusundugu.
iceri…
dunyanin en guzel seyi, insan beynini kapatip hic kullanmadigi kismini kullanmaya basladiginda baslar, kendinizi neyle uyarirsaniz uyarin. tek bir isik demistim. beynimi kapattigim zaman o isik ve milyonlarca aynanin olusturdugu kompozisyon beni mahveder. gercekte neyden korktugumu gorurum, kendimi neyle uyarirsam uyarayim.
disari…
bazen hepimiz fiziksel, maddi her seyi birakiriz. hayatimizin yuzden 70inden fazlasini yoneten bu kesimi unuturuz, ama hangimiz birini sirf dusundugu sekli ve farkindaliginin onun beynini becermisligini sevebilir? toplum tarafindan baltaya sap olamayacak ve culsuz diye yaftalanmis kimi yaninda tutabilir?
iceri…
kendinizi uyarin, neyle yaptiginiz onemli degil. bilincaltinizin sizi mahvetmesine izin verin. kendinizi gorun, evet mahvolmus bitap hissedeceksiniz, uyandiginizda 1-2 yil yaslanmis hissedeceksiniz. ama neye onem verdiginizi goruceksiniz.
disari…
kendinizi uyarin, adina da ne derseniz deyin: bagimli, bad trip. onemi yok. eski halinizi isterseniz, 10 saniyede donersiniz. olmak istedigimiz insan olmak zor. cunku para cunku okul cunku is cunku aile.
su ki, dunyada psikolojik rahatsizligi olan insan sayisi her gun daha da artiyor.
hepimiz onlardan biri olabiliriz, insan yillarca ozgur olmak icin savasti, istedigi gibi yasamak icin, yonetilmemek icin. sonra biri ya da bi sey geldi, kim ya da ne inanin bilmiyorum, olmak istedigimiz her seyi kirbacladi, insan niye yasar gibi sacma sorular sordu, bildigimiz cevaplari zormus gibi gostererek bilincimizin altini ustunu her seyini kapatti. kim oldugunu bilmiyorum, siz ne demek isterseniz o.
o yuzden kendinizi uyarin, neyle oldugunun onemi yok.
tik tak tik tak tik tak...
YORUMLAR
ben kendimi uyarıcılarla uyarmayı tercih edenlerden sayılırım...birkaç madde ile sorunu çözdüm simin...sonra çevreme baktığımda bir sürü inek gördüm...yani bildiğimiz ineklerden...hani huzur içinde otlanan, yavrulayan, süt veren inekler..aile, arkadaş, toplum çevremin bunlardan oluştuğunu gördüm.delirmek üzereydim ki bir doktora gittim...bana çok kızdı.adeta öfke kustu, küfür etti.." o allahın belası uyarıcılardan uzak dur, sürüye katıl, başkada hiçbir şansın yok lanet olası herif" dedi.
onu dinledim, şimdi çok mutluyum simin..
simin
IRIZA
simin
tesekkurler yorum icin..