- 3199 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mekke'nin Fethi Yıldönümü ve Yeni Yıl Kutlu Olsun, Hayırlara Vesile Olsun
Mekke’nin Fethi Yıldönümü ve Yeni Yıl Kutlu Olsun, Hayırlara Vesile Olsun
Her sene yeni yıl kutlu olsun denilir.
Senede bir gün "Anneler Günü" kutlanır. Senede bir gün "Babalar Günü", "Yaşlılar Günü, "Şehitler Günü", "Öğretmen Günü", "İstanbul’un Fethi", "Mekke’nin Fethi", "Doğum Günü", "İşçi Bayramı", "Bahar Bayramı", "Türkçü Bayramı", "Ölüm YIldönümü", "Kızılay Haftası", "Yeşilay Haftası", "Ağaç Bayramı"....vb. kutlu olsun diyoruz. Ya da kutluyoruz.
Bir ömür, yada bir sene senin bir gününe endesklenemez.
Babamıza, anamıza, atamıza bir gün saygı gösterip de; diğer günler unutacak isek; zaten yanmışız.
Bundan 4 yıl eve idi Kurban Bayramı tatili dokuz (9) gündü.
Bayramda gezmeyi pek çok severim. Cebime üç beş kuruş bozuk para alırım.
Zaten kenarda para yığınağı yapmak gibi bir hastalığım yok çok şükür.
Evden de bir iki şeker, tatlı aldım.
....Benim o zaman benle yaşıt denecek kadar, benim kahrımı çeken bir arabam var. Aküsü biter yolda kalır. Kimi zaman ben onu, çoğu zaman o beni taşırız. Ama kadim dostum. Ben ona, o bana alışmışız. Kızmak yok. Yolda kalınca bana; bir sigara yak aklın çalışmaya başlasın" der gibi bakınca, sigarayı yakıp içtiğim zaman o da dinlenip kendine gelir; kaldığımız yerden yola devam ederiz....
....
Yola çıktım. Nerde yalnız oynayan ya da mahzun duran bir çocuk var ise; onun yanına dururum. Çoçukluğuma giderim.
Bayramlarda parlayan lastik ayakkabı ile uyduğum anlarımı düşlerim.
Anamın naylon telikleri ile kızak kaydığım anlar gözümde canlanır. Şimdi yine olsa yine anamın naylon teliğini kaptığım gibi doğru kızak kaymaya giderim. İster deli ister veli desinler.
Ama ne anam var, ne de naylon terlikleri.
...
Bayramın ikinci günü...
Zaman öğleyi çoktan geçmiş.
Maltepe’nin arka sokaklarından birine arabayı park ettim.
Maltepe pazar yerine doğru yürüyorum.
Bir çocuk önündeki toprak yığını ile bir çöp bulmuş oyun oynuyor.
Yanına yaklaştım; çok iyi giyinimli idi. Bir yandan koluyla gözündeki yaşı siliyor, bir yandan toprağı eşeliyordu.
""İyi bayramlar delikanlı"
..İyi bayramlar bayramlar efendim.
...Nasılsın..
.. Yalan söylemem ben.
.. Ben sana yalan söyle demedim ki, nasılsın.. diye sordum
.. İyi değilim efendim..
..Neden?
..Sebebini demem.
..Ama bir insanı üzmek de güzel değil. Bak yalan söylemem dedin, yalanın kötü olduğunu biliyorsun, o zaman bir insanın üzülmesine sebep olmak da iyi bir şey değildir.. Bunu da bilirsin sanıyorum.
.. Tamam efendim, söyliycem, ama beni yadırgamıyacaksınız.
(bu çocuk 9- 10 yaşlarında iyi bir eğitim almış, iletişimi çok iyi bilen birisi çok iyi tahsil almış bir ailenin yakını olduğu her halinden belli idi...)...
"..Neden yadırgıyayım, sen söyle.
"Bakınız efendim... ben... C.... şiketinin sahibi A..... Bey’in.... oğluyum. Bayram nedeni ile köpeğimizi Şu karşı otele verdiler. Ben de eğitmenimle kalıyorum, eğitmenim annesine gitti yalnız kalıyorum.
"Ama hüzünlüsün nedir derdin..
.. Anlatıyorum efendim.
""Dinliyorum..
..Annem Antalyaya gitti, babam yurt dışına.. ben evde kaldım, köpeğimiz otelde kalacak; annemle babam gelene kadar.
. ....
"Dedem.....................
(diyebildi çocuk ağlamaya başladı... bir sure sonra sakinleşti.... anlatmaya devam etti....
...)
.."Dedem , ben dedemi istiyorum, bayramda dedemi görcem.. Ama dedemi günlü bakıcı evine götürdüler... Nerde bilmiyorum ki;
.. Deden nerde kalıyordu.
""Bizde. Ama bayram tatilinde bakıcı evine bıraktılar.
..Üzülme gel o evlere bakalım..
..Bir açık yer bulup soralım. Bilen var ise; dedeni görürsün.
.........
Dedesini bulamadık.
O çocuğun yüreğinde kopan fırtınaları anlayan bir anne baba mı? Yoksa tatilleri için böyle hatalar yapan anne baba mı?
.........Bu soru hepimize............
Geçen yıl bodrumdaydım.
.. Gecenin ilerleyen saatlerinde barlar sokağındayım.
Bir tanıdık rast geldi. Birlikte bir iki yere uğrayıp insanların eğlence anlayışına baktık.
Bir grup hanım bir eğlence yerine geldiler. Ynalarında bir kundak bebeği bir de altı yedi yaşlarında çocuk var idi. Bir de babaanneleri imiş yaşlı bir hanımefendi var idi.
Buyrun bu anlayış eğlence ise; Ben bu yılbaşı eğlencesinde de, bu yılbaşı kutlamasında da yokum...
...
Hayırlı seneler
Mekke’nin Fetih yıldönümü ve Yeni yıl Türk İslam alemine hayırlar getirsin.
Yüce Allah (C.C) hidayet eylesin.
Allah(C.C) Yar ve Yarcımcınız Olsun
Her iki Cihanda Huzur Afiyet Diliyorum
lebiderya
Kadir Durak
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.