- 2519 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Veli Mürşid (2)
Mürsidin önünde yapilan Tövbe:
Kisi Allah´dan Hacet Namazi ile Mürsidini sorup ona ulasdigi zaman, onunla beraber, elini tutarak tövbeyi gerceklesdirir. Bu tövbe ile magfiret, yani günahlarin sevaba cevirilmesi sözkonusu.
Fetih-10´da Sahabenin, Peygamber Efendimizin elini tutarak bunu gerceklesdirdiklerini görüyoruz. Ve ayrica Mümtehine-12´de Hanimlarinda biyat ettiklerini ifade etmekdedir.
Fetih-10:
Muhakkak ki onlar, sana tâbî oldukları zaman Allah’a tâbî olurlar. Onların ellerinin üzerinde Allah’ın eli vardır. Bundan sonra kim (ahdini) bozarsa, o taktirde sadece kendi nefsi aleyhine bozar. Ve kim de Allah’a olan ahdlerine vefa ederse, o zaman ona en büyük mükâfat (ecir) verilecektir (cennet saadetine ve dünya saadetine erdirilecektir).
Mumtehine-12:
Ey nebî (peygamber)! Mü’min kadınlar; Allah’a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zinada bulunmamak, evlâtlarını öldürmemek, elleri ve ayakları arasında bir iftira uydurmamak, maruf bir iş konusunda sana asi olmamak üzere, sana tâbî olmak için geldikleri zaman, artık onların biatlerini kabul et ve onlar için Allah’tan mağfiret dile. Muhakkak ki Allah; Gafur’dur (mağfiret edendir, günahları sevaba çevirendir), Rahîm’dir (Rahîm esması ile tecelli edendir).
Görülüyorki Mümin Kadinlar Peygamber Efendimizin (s.a.v.) huzurunda tövbelerini gerceklesdiriyorlar ve Peygamber Efendimiz (s.a.v.) kendileri icin Allah´tan Magfiret diliyor.
Hud-112:
Seninle birlikte tevbe edenlerle birlikte emrolunduğun gibi istikamet üzere ol. Ve azginlik yapmayin. Çünkü O, yaptıklarınızı görendir.
Beraber yapilan tövbe esnasinda kisi Allah`dan Magfiret (günahlerin sevaba cevirilmesini) diler ve
Mürsid´de Allah´tan kisi icin Magfiret diler:
Ali-Imran-31:
De ki: “Eğer siz Allah’ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir
Nisa-64:
Ve Biz, (hiç) bir resûlü, Allah’ın izniyle kendilerine itaat edilmesinden başka birşey için göndermedik. Ve onlar nefslerine zulmettikleri zaman, eğer sana gelselerdi, böylece Allah’tan mağfiret dileselerdi ve Resûl de onlar için mağfiret dileseydi, mutlaka Allah’ı, (iki tarafın da) tövbelerini (onların tövbesini ve Resûl’ün mağfiret talebini) kabul eden ve rahmet edici olarak bulurlardı.
Iste beraberce Allah´dan magfiret talebi böyle gerceklesiyor. Kisi Allah´dan magfiret diliyor, Resul (Veli Mürşid)´de Allah´tan kisi icin magfiret diliyor. Ve bu tövbe Allah tarafindan kabul ediliyor.
Ve ayrica bu tövbe merasimi Mümin-7´de söyle ifade edilmis:
Mümin-7:
Arşı tutan melekler ve onun etrafındaki kişi (devrin imamı), Rab’lerini hamd ile tesbih ederler ve O’na îmân ederler. Ve âmenû olanlar için (Allah’tan) mağfiret dilerler: "Rabbimiz, Sen herşeyi rahmetle (rahmetinle) ve ilimle (ilminle) kuşattın. Böylece tövbe edenleri ve senin yoluna (Sıratı Mustakîm’e) tâbî olanları mağfiret et (günahlarını sevaba çevir). Onları cehennem azabından koru!”
Görülüyor ki Allah´in vazifeli kildigi kisi, devrin Imami/Halifesi, Amenu olanlar (Ruhunu Allah´a ulastirmayi dilyenler, ilk teslime niyetlenenler) ve tövbe edenler icin Allah´tan Magfiret diliyor.
Allah razi olsun
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.